Citaat:De prijzen van minipaarden liggen toch heel anders dan van shetlanders.
Wellicht zijn de eigenaren van minipaarden eerder bereid om iets meer te betalen voor een passende set beenbescherming?
Deze opmerking kwam na een post van mij waarin ik alles onder de 1.08 voor de gemakkelijkheid even schaarde onder de noemer "shetlander" omdat ik even geen tijd had om alle stamboeknamen e.d. uit te zoeken.
Vond het een bijzondere opmerking en wel een leuke voor een topic.
Mijn eigen mening:
Een minipaard, hoe duur dan ook in aanschaf, is geen haar beter als een shetlander. En deze zogenoemde hogere aanschafprijs zou ook geen invloed moeten hebben op het aanschaffen van passend materiaal. Want elk paard heeft recht op passende spullen

Kreeg een beetje het gevoel dat een minipaard eigenaar beter zou zijn voor zijn paard als een shetlandereigenaar. Dat shetlandereigenaren minder zouen besteden aan hun pony's omdat ze in aanschaf vaak iets goedkoper zijn.
Hoe denken jullie hierover?
Het gaat mij niet om het karakter van de beestjes, of de ene nu leuker of beter is als de ander.
Maar puur om het feit dat er wordt gesuggereerd dat minipaarden bereid zijn om meer uit te geven omdat de aanschafprijs van de pony hoger ligt.