Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Showen heeft niks met kracht in de achterhand te maken..ik zeg niet dat ze niet goed kunnen lopen,maar ik vindt ze persoonlijk voor de hogere sport niet geschikt..kun je het mee eens zijn ofniet.Maar kruisen zou ik gewoon niet doen..koop dan of een arabier of een kwpn.
De manier waarop een arabier over het algemeen loopt is ook niet de meest wenselijke gang voor een sportpaard.Dus het kan goed dat je een kwpn nog nooit zo hebt zien lopen.
Elisa2 schreef:Ik ben niet trots op het kwpn op die manier,en idd zijn er bij het kwpn ook genoeg die niet kunnen bewegen en idd geen fijn gebruik van de achterhand hebben.En ik geloof ook dat er arabieren zijn die er bovenuit springen qua beweging,zeker hebben ze hun instelling mee en dat is ook heel belangrijk.
Je moet me ook niet verkeerd begrijpen want ik vindt het prachtige paarden die zeker tot de verbeelding spreken.
Maar als ik zo gauw even een plaatje van internet pak :http://www.paardenrassen.org/paardenrassen-arabier/
Zoals deze..dan zie ik een prachtig paard,maar als ik puur even ga kijken naar de dressuur aanleg dan zie ik ook een paard met een korte rug en een overbouwde achterhand,2 zaken waardoor dressuur op het echt hogere niveau al heel moeilijk wordt.En hoewel dit dier er absoluut elegant uit ziet,ziet ie er niet uit alsof ie heel veel kracht in de motor achter heeft zitten.Nu snap ik wel dat niet iedere arabier zo gebouwd is zoals deze en er ook zijn die voordeliger gebouwd zijn waardoor ze meer geschikt zijn.{en heb je dit bij sommige kwpn's natuurlijk net zo} maar daarom ben ik geen voorstander van het kruisen.
Elisa2 schreef:Ik bedoelde de donkere/zwartbruine hengst die draaft op de link,staat onderaan geloof ik.
Dan zit daar idd een probleem Barcelano want veel arabieren die ik dus gezien heb waren wel overbouwd.Maar volgens mij zit er ook nog verschil in de fokrichting? poolse arabieren,egyptische arabieren e.d.?
Elisa2 schreef:Ik bedoelde de donkere/zwartbruine hengst die draaft op de link,staat onderaan geloof ik.
Elisa2 schreef:Bovenstaande vindt ik een heel mooi dier Barcelano! alleen ik zie hem dus niet echt "zitten" hoewel die wel verzameld loopt voor zijn doen.
Elisa2 schreef:Showen heeft niks met kracht in de achterhand te maken..ik zeg niet dat ze niet goed kunnen lopen,maar ik vindt ze persoonlijk voor de hogere sport niet geschikt..kun je het mee eens zijn ofniet.Maar kruisen zou ik gewoon niet doen..koop dan of een arabier of een kwpn.
De manier waarop een arabier over het algemeen loopt is ook niet de meest wenselijke gang voor een sportpaard.Dus het kan goed dat je een kwpn nog nooit zo hebt zien lopen.