Happy is een luxe Haf, tenger type.
Op tweejarige leeftijd is ze gemeten op 1.42, dat is ze nu nog.
Hap is nog wel behoorlijk overbouwd.
Zou ze nog wat groeien? Vind 1.42 eigenlijk wel erg klein.
Vader is 1.50 en moeder 1.47.

foto van februari 2012
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
keshia schreef:moeilijk, moeilijk,... ik denk dat de kans klein is dat ze nog veel groter groeit.. hooguit een cm denk ik... als ze vanaf 2 jaar tot nu niets gegroeid is, en in het verleden niets tekort is gekomen... helaas... wel een heeeeeel mooie haf zeg!
RvdB schreef:Moeilijk te missen dat ze overbouwd is op het moment.
Maar bij mijn weten groeien paarden door tot en met hun 6de. Straks lekker aan het werk zetten en goed/verantwoord voeren, dan zul je zien dat er nog wel een paar cm's bij komen. Ga er echter niet vanuit dat ze 1.50 m. gaat worden, want dan had ze nu al om en nabij de 1.47 m. moeten zijn.
Pauk schreef:Mijn ene merrie is tussen 3 en 4 jaar goed 3 cm gegroeid. Ze groeien dus zeker nog wel, dat overbouwde trekt zowiezo nog wel recht
ashley1 schreef:Een 'boerentrucje' die ik ken (en schijnbaar ook werkt) is: een (stro-/halster-)touwtje vanaf het midden van de kogel tot de elleboog spannen, dus recht omhoog. Touwtje bij de elleboog vastpakken en het onderste gedeelte wat je dus eerst langs het been hield, nu recht omhoog doen richting de schoft, dus nu vanaf de elleboog omhoog meten.
Alles wat je boven de schoft nog aan touw over hebt, groeit je paard nog.
Schijnbaar.
Snappie?
GittekeZ1 schreef:Het trucje klopt en meestal wel
Paarden groeien altijd ongelijk ik denk dat je niet te bang hoeft te zijn.
Ze zal echt nog wel wat bij komen achter groeit eerst dan voor enz.
Als ze nu voor hoger zou zijn heb ik mijn twijfels maar nu zou het wel een mooi maatje kunnen worden
ze zal echt nog wel tot haar 5 de jaar groeien
ruinen groeien langer door dan merries