Mooie haflinger met zwarte staart....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Mooie haflinger met zwarte staart....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 16:55

Ik heb een prachtige haflinger...al zeg ik het zelf <3 Maar wel 1 met blonde manen en een zwart/grijze staart (en dit is niet van de viezigheid)...Nou zeggen mijn stalgenootjes "Gewoon blond verven joh!" :') ...Maar goed ik heb er nog nooit van gehoord...en als ze dan weer uitgroei heeft...weer verven haha? Is er toevallig iemand die dit weleens heeft gedaan? :P Of zijn er ook andere mogelijkheden om de staart witter te krijgen? :P

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes xxx <3

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:00

ik heb in je profiel gekeken, jou haf heeft net als de mijne (die te zien is op de foto's van wiki)sooty.

http://www.bokt.nl/wiki/Sooty
Tekst en uitleg ;)

SienenIvo

Re: Mooie haflinger met zwarte staart....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:03

Volgens mij is dit gewoon normaal hoor!

Wil je echt een blonde staart dan?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:04

Oh super bedankt...eerste keer dat ik ervan hoor....maar het lijkt er inderdaad op dat ze sooty heeft.... in de zomer valt haar staart wel mee...maar in de winter is de staart best wel donker...

@ SienenIvo...vind het wel mooier aangezien haar manen helemaal wit zijn...en mijn stalgenootjes zeggen ook dat ik het echt moet verven omdat het er niet uit ziet....maar ik leef nu al meer dan een jaar met haar met donkere staart dus echt erg vind ik het niet :P...Vraag me eigenlijk gewoon af of het weleens gebeurt....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:08

De mensen die zeggen dat het er niet uit ziet hebben geen smaak :D Ik krijg niet anders dan positive reactie's op mijn haf. En waarom zou je het in vredesnaam verven ? Het is een paard geen mens.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:11

Mijn haflinger zijn staart zit helemaal onder de poep,maar ik ga niet iedere week wassen hoor!

En op de ponyclub snappen ze dat gelukkig wel! :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:13

Wil je nou serieus de staart van je Haf gaan verven? Ik hoop toch dat je een grapje maakt? :?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:13

Ja oke maar haar staart is niet donker door de poep....als ik hem heb gewassen is haar staart nog steeds donker :P Ik ga haar staart zoiezo niet verven want dan kan ik blijven verven (groeit er toch zo weer uit), misschien dat ik grijsschampoo ofzo van de kruidvat ga proberen, maar verven niet. Vraag me gewoon af of er mensen zijn die inderdaad weleens de staart hebben geverfd...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:13

Nee,dat meent ze!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:15

horses1990 schreef:
Ja oke maar haar staart is niet donker door de poep....als ik hem heb gewassen is haar staart nog steeds donker :P Ik ga haar staart zoiezo niet verven want dan kan ik blijven verven (groeit er toch zo weer uit), misschien dat ik grijsschampoo ofzo van de kruidvat ga proberen, maar verven niet. Vraag me gewoon af of er mensen zijn die inderdaad weleens de staart hebben geverfd...

Waarom wil je dan in godsnaam die staart per se licht hebben?? Je paard is zoals ie is. Jij toch ook?
Bovendien je paard elke keer met allerlei troep wassen is ook alles behalve goed voor zijn staart.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:20

Wat maakt het nou uit? als zij de staart van haar haflinger wil verven, moet ze dat helemaal zelf weten :\

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:21

moyra schreef:
ik heb in je profiel gekeken, jou haf heeft net als de mijne (die te zien is op de foto's van wiki)sooty.

http://www.bokt.nl/wiki/Sooty
Tekst en uitleg ;)

dat dacht ik ook meteen toen ik de OP las.
TS je hebt dus een bijzondere haflinger :+

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:22

Dat vind ik ook!

Als jij dat hoofdstel koopt gaat die bediende toch ook niet zeggen:

Nee,dat zou ik niet kopen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:22

arian_wolf schreef:
Wat maakt het nou uit? als zij de staart van haar haflinger wil verven, moet ze dat helemaal zelf weten :\

Nou 't moet echt niet gekker worden hoor. |o Je verft je hond of kat toch ook niet?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 17:23

Zoiezo wordt mijn paard maar 1 tot 5 keer gewassen per jaar als het 25 graden of warmer is... nogmaals staart hoeft niet perse lichter te zijn...maar zou wel mooier zijn...krijg er zo vaak commentaar op, zelfs dat ze er verwaarloosd uitziet (ze denken dat haar staart nooit word geborsteld/gewassen ofzo en dit zei onder andere iemand met een haflinger :o ...dat ik dacht nou wat vinden jullie ervan op bokt...en hebben jullie misschien tips :) Aangezien ze bij mij op stal serieus beweren dat heel veel haflinger eigenaars de staart wit verven (wat dus niet waar blijkt te zijn).

Maar goed wat kan mij het eigenlijk ook schelen, dan ziet ze er maar verwaarloosd uit in de ogen van andere mensen :P Ik vind haar wel mooi genoeg zo ;)
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 06-04-12 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:23

Miracle_ schreef:
Wil je nou serieus de staart van je Haf gaan verven? Ik hoop toch dat je een grapje maakt? :?

Dat hoop ik ook inderdaad.. waarom verven ? mooi zo laten ;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:24

Zij vind dat misschien mooier?

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:25

horses1990 schreef:
Zoiezo wordt mijn paard maar 1 tot 5 keer gewassen per jaar als het 25 graden of warmer is... nogmaals staart hoeft niet perse lichter te zijn...maar zou wel mooier zijn...krijg er zo vaak commentaar op, zelfs dat ze er verwaarloosd uitziet (ze denken dat haar staart nooit word geborsteld/gewassen ofzo en dit zei onder andere iemand met een haflinger :o ...dat ik dacht nou wat vinden jullie ervan op bokt...en hebben jullie misschien tips :) Aangezien ze bij mij op stal serieus beweren dat heel veel haflinger eigenaars de staart wit verven (wat dus niet waar blijkt te zijn).

Maar goed wat kan mij het eigenlijk ook schelen, dan ziet ze er maar verwaarloosd uit in de ogen van andere mensen :P Ik vind haar wel mooi genoeg zo ;)

Heb je een foto ? :)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:25

Profiel?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:26

Miracle_ schreef:
arian_wolf schreef:

Nou 't moet echt niet gekker worden hoor. |o Je verft je hond of kat toch ook niet?

Dat vind ik écht iets héééééél anders, niets met elkaar te vergelijken....... ik bedoel de vacht kan je wel vergelijken... maar het haar van een paard en de vacht van een poes???????

Hahahahaha :') :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:26

Misschien vindt zij dat mooier :roll:

Naja zeg, zoals gezegd.. Je verft toch ook je hond of kat niet??

Je hebt de haf toch zelf gekocht, en toen heb je ook wel gezien wat de kleur van de staart was.. :+
Als de kleur van de staart je niet aanstond, kon je beter een andere kopen.. :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:29

Jij gaat toch ook geen andere haflinger kopen omdat hij bv.een te dikke bles heeft,maar je vind hem super?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:30

Neem je paard zoals hij is.. Je bent niet voor niks voor je paard 'gevallen'

Waarom dan een staart verven.. Dat is echt niet gezond :')

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:30

SienenIvo schreef:
Jij gaat toch ook geen andere haflinger kopen omdat hij bv.een te dikke bles heeft,maar je vind hem super?

Idd!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:31

_Nancy schreef:
Neem je paard zoals hij is.. Je bent niet voor niks voor je paard 'gevallen'

Waarom dan een staart verven.. Dat is echt niet gezond :')

En waar heb je dat vandaan dat dat niet gezond is?