Welke kleur heeft mijn veulen eigenlijk? Toen ze net geboren was dacht ik zwartbont, maar nu wordt ze zo eerder bruin/grijs… Word ze nog zwart of zal ze bruin bont zijn?
Kijk maar naar Rudolph van de Kapershoeve ( die is bij mij geboren ) . Die was gewoon lichtbruin ( als een rendier ) bij de gboorte en is nu nagenoeg zwart..... 's zomers heel donkerbruin.
Kaatastrof
Geplaatst: 06-04-12 13:13
Zwartbont!
Calipso (veulen van Tinky) leek eerst ook eerder grijzig/bruin. Uiteindelijk is ze gewoon zwartbont
Edit; Calipso vroeger Nu (veulen is jammer genoeg niet van mij..)
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 06-04-12 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
mijn fries was als veulen zijnde ook net een vosje en toch nu echt pikzwart hoor. Is veulenhaar wat snel verkleurd door de zon (heel licht word het dan) en met de zomer als het vachtje er af is zijn ze weer mooi zwart.
Zwartbont de veulen vacht kleurt vaak wat grijzig en bruinig. Als ze verharen is dit weg. Alleen zal een zwarte tijdens verhaar seizoen vaak bruiniger kleuren.
Deze meneer is echt zwart bont (getest) maar nu met verharen en door de zon kleurt ie bruinig
Ariebren
Geplaatst: 06-04-12 18:53
Als er echt eentje helemaal zwart van bont kleur is, is het deze:
En ook deze:
Er zit dan een soort van blauw gloed over de vacht. ook in de zomer.
Bowen was als veulen echt beige van kleur. Toen hij ging verharen kwam er een zwarte onderuit maar hij is ook echt zwart zwart. Verkleurt ook niet in de zomer.
Heeft hij mee gekregen van papa Chuck. Die verkleurde ook niet in de zomer.
Tinky verkleurt wel een beetje in de zomer. Dan zitten er witte haartjes tussen de zwarte vlekken (vooral op haar flank) Andere vlekken zijn dan weer diep zwart.
Ariebren
Geplaatst: 07-04-12 17:44
En deze chuck dochter is zwart, maar ook weer die bruin gloed over de vacht.