Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
s0173957 schreef:Peterina schreef:Trouwens een simpel operatie en de chip is weg, en zo te zien van de video heeft hij geen hinder wat beweging betreft.
Wel geen goedkope en risicoloze operatie...
Citaat:Lijkt me dus dat ze bij deze wel erg van hun standpunt afwijken
Peterina schreef:Chip operaties worden in de grotere Uni. Klinieken en Paarden DA Klinieken aan de lopende band gedaan ... in Nederland en Belgie EN Duitsland!
De dagen dat het een risico operatie was zijn echter achterhaald!
Bij goed diagnosis is het een operatie van een half uurtje ...
besita schreef:tsss je mag best je mond spoelen hoor !!
Peterina schreef:Excuseer kind! Maar wat voor taal is dat! Een beetje fatsoenlijk aub!!
En ik weet waarover ik praat en ben niet hysterisch over de 'mogelijke' gevolgen van een operatie! Ik heb het over de operatie zelf en ik neem aan dat het door ervaren en bekwamen paarden dierenartsen gedaan worden.
Dat jij een jaarling verloor is pech maar had toch niets met een chip operatie te maken? En hoe is hij 'ontwaakt' ... geleidelijk of ineens (ook een verschil wat behandeling betreft), is hij los in de ontwakkings kamer wakker geworden of gecontroleert met toezicht ontwaakt (en dan bedoel ik niet dat iemand aan de andere kant van de deur staat te kijken)?
Als er 'vocht' achterblijft in een gewricht dan is de herstel periode te kort geweest en de training van het paard niet goed afgesloten op de herstel period. Dat vocht een blijvend iets is in een geopereerde gewricht is een fabeltje, met de juist verzorging en daarop volgende training verdwijnt de probleem. Maar ik heb het hier weer over een OCD operatie en niet over een fraktuur operatie wat een heel ander scenario met zich mee brengt
Peterina schreef:Dus men moet volgens jou de handvol gevallen waar complicaties zijn opgetreden (meestal niet nav het OCD gedeelte van de operatie) als maatstaf gebruiken voor evaluatie van het wel of niet slagen van een OCD operatie? Echt ruim denkend zo'n opvatting!
s0173957 schreef:Als je wilt voorkomen, want zoveel problemen geven chips meestal niet eens...
s0173957 schreef:Peterina schreef:Jong jij hebt toch een hoge dunk dat je misselijk wordt van oa mensen die waarschijnlijk met meer jaren ervaring zitten dan jij waarschijnlijk oud bent.
Ff iemand z'n background checken voor je zo'n uitspraken doet Peterina
Peterina schreef:Maar ja Arie als je dat doet dan wordt je ook scheef aangekeken. En of je valt dan indirect de Stamboek/en aan en hun beleidt of je wordt aangekeken als iemand die niet weet waar ze over spreken.
Dus de meeste steken hun nek niet uit hier op bokt en houden wijzelijk hun mond!
En gelukkig behoor ik ook niet aan het genre die met baard en sigaar op de tribune van de HK zit! Grijze haren komen met de jaren niet met ervaring ... jammer dat mensen dat ook niet snappen!