Want Vemke is drachtig, steekt aan alle kanten al uit, en het duurt niet lang meer!!!

Vemke is een volle fries (zonder papieren, moeder + oma wel bekend, papa (fries) ergens onvindbaar

Inmiddels word ze in mei 6 en word het tijd voor Baby Vem!!
In 2010 hebben we haar al laten insemineren (ook door Peter) maar helaas heeft dat niet zo mogen zijn en heeft ze het verworpen. Vorig jaar hebben we besloten om het weer te gaan proberen, en na 3 dekkingen was het eindelijk gelukt!! Op 7 (of 8

Dat maakt dus dat ze op 15 april is uitgerekend, en dat is niet meer zo ver!

Meet de liefde van mijn leven, Vemke;

Een aantal jaar geleden ging ik marktplaats eens af, en zag daar een VERSCHRIKKELIJK mooie hengst ter dekking!!!

Willem van Nassau A.k.a Bonte Willem
Ik was opslag verlieft op deze prachtige bonte fries met zijn sexy looks. Helaas, voor mij, had ik nog geen paard die tijd

Nougoed, uit mijn hoofd gezet die malle bonte fries, want ik kon er toch niets mee

Tot dat we wel een frieze merrie kregen en ze oud genoeg was om te laten dekken.. 'Kijk pap, hij staat er nog steeds!!!' *hint hint*
Steeds per ongeluk mooie foto's open laten staan op z'n laptop en na een jaar hints geven en zeuren was het eindelijk dan zo ver, Vemmie kreeg een beeeebie!

Hup, wij in de auto, ff 2 uur rijden naar de stal waar hij stond, en hem los gezien. Wat een prachtig beest was het toch met een super karakter!
Ook nog andere hengsten gezien, en toen kwam Peter, de zoon van Willem, WAUW, die hengst was nog mooier dan z'n papa

Na denken en overleggen was onze keuze toch op Peter gevallen.
Meet Peter;

Peter is niet homozygoot voor bont helaas, dus hebben we 50/50 chance op een bont veulen. Dat is wat we het liefst willen, maar als het een zwart, gezond veulen is, dan bedenk ik de witte vlekken er wel bij

Vemke op 256 dagen;

283 dagen;

& gister op 304 dagen!!
(niet op kwaliteit foto letten, is met telefoon gemaakt. Had mijn camera wel mee, maar het geheugenkaartje niet

Ze staat een beetje in een vreemde stand

Wat denken jullie dat het word???
Een bonte of een zwarte, merrie of hengst??
Ben benieuwdddd