Voice (De Niro x Rohdiamant)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joeri_AD

Voice (De Niro x Rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 16:58

Hallo bokkers 8-)

K vroeg mij af wat jullie van de (dek)hengst Voice vinden. Mijn merrie verwacht er namelijk in april een veulentje van.
Ik persoonlijk vind hem vooral aantrekkelijk om zijn sterk achterbeen en het brave karakter dat hij ook doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Alleen jammer van dat korte voorbeen...

Afbeelding

pieps

Re: Voice (De Niro x Rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:03

Ik vind m erg leuk alleen dat van dat voorbeen valt toch wel mee?
Wat voor merrie heb je en wat zijn je plannen met t veulen?

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:08

Ja, t valt idd wel mee. Maar een langbenigere hengst is toch ng net iets mooier. Mijn merrie heeft zelf Z2 gelopen. En is zelf ook heel braaf van karakter. T veulen ga k zelf opleren (of dat is toch de bedoeling :) ) en is bedoeld als opvolger voor mijn huidig paard.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:15

Ik denk dat Pieps bedoelde: wat is de afstamming van je merrie?
Ik heb btw gehoord dat Voice geen sterk achterbeen meegeeft, dat het meer van de merrie moet komen, maar ik weet niet of dat waar is? Er zijn vast Bokkers met meer verstand van fokken die het weten

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 17:21

Mijn merrie is een Donnerschlag x Azur de paulstra merrie. Maar de nakomelingen die ik gezien heb hadden toch wel een sterk achterbeen. Maar het zou waar kunnen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:59

m.i. heeft Voice geen sterk achterbeen. Gezien bloedvoering ook erg onwaarschijnlijk :).

Verder wel leuk paard om te zien.

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:45

hoe bedoel je gezien bloedvoering (ja sry, kheb niet zoveel kennis van hengsten...)

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 18:43

Ng iemand een mening over voice? :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:21

Sammie schreef:
m.i. heeft Voice geen sterk achterbeen. Gezien bloedvoering ook erg onwaarschijnlijk :).

Hoeveel De Niro's lopen er GP?
Hoeveel Rohdiamant's lopen er GP?

Vul dat ff in en kom dan je mening maar eens herzien...

Vb, Desperados (De Niro) loopt vanmiddag 79.8% bij elkaar, met 10'en voor de piaffe... waar zit je nu met je slecht achterbeen?
Rubin Cortes, die hier zo opgehemeld werd, is via z'n vader Rubin Royal een kleinzoon van Rohdiamant.

WBFSH Top 10 Dressage Sire Ranking

1 JAZZ - 19848
2 FLORESTAN I - 15129
3 GRIBALDI - 14769
4 FERRO - 12788
5 MICHELLINO - 12538
6 DE NIRO - 11684
7 DONNERHALL - 10930
8 ROHDIAMANT – 9360
9 WELT HIT II – 8325
10 BREITLING W – 5719

Dus De Niro op 6, z'n vader Donnerhall op 7, Rohdiamant op 8, z'n vader Rubinstein op 12,...

Nog argumenten hebben Sammie?

Zever in pakjes dat 'het zwakke achterbeen' van z'n bloedvoering komt...

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:43

s0173957 schreef:
Sammie schreef:

Hoeveel De Niro's lopen er GP?
Hoeveel Rohdiamant's lopen er GP?

Vul dat ff in en kom dan je mening maar eens herzien...

Vb, Desperados (De Niro) loopt vanmiddag 79.8% bij elkaar, met 10'en voor de piaffe... waar zit je nu met je slecht achterbeen?
Rubin Cortes, die hier zo opgehemeld werd, is via z'n vader Rubin Royal een kleinzoon van Rohdiamant.

WBFSH Top 10 Dressage Sire Ranking

1 JAZZ - 19848
2 FLORESTAN I - 15129
3 GRIBALDI - 14769
4 FERRO - 12788
5 MICHELLINO - 12538
6 DE NIRO - 11684
7 DONNERHALL - 10930
8 ROHDIAMANT – 9360
9 WELT HIT II – 8325
10 BREITLING W – 5719

Dus De Niro op 6, z'n vader Donnerhall op 7, Rohdiamant op 8, z'n vader Rubinstein op 12,...

Nog argumenten hebben Sammie?

Zever in pakjes dat 'het zwakke achterbeen' van z'n bloedvoering komt...

Oke dat van die bloedvoering snap k nu wel. Maar Voice heeft toch alles behalve een zwak achterbeen?! of vergis k mij daar nu zo in... :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:06

Wat is nu je punt, s0173957?

Heb ik hier ergens gezegd dat paarden met een 'zwak' achterbeen per definitie geen Grand Prix kunnen lopen. Staat er ergens dat je de hengst maar niet moet gebruiken? Dat het een poedersuiker knol is, dat ie op de bbq moet? Nee... ik zeg enkel dat íe 't niet heeft en gezien zijn bloedvoering is dat niet gek. Jij maakt daarvan dat ik zijn bloedvoering of de hengst afkraak, maar dat zeg ik nergens. Het verklaard wel het e.e.a.. Overigs doelde ik nog niet eens specifiek op De Niro.

Paarden met een traag of slecht achterbeen zijn soms prima in staat om GP te kunnen lopen, mits het e.e.a. bij elkaar te rijden is. Met impuls en verzameling treed het achterbeen 9/10 voldoende onder. Je moet er wel meer aanrijden. Anders was Weltmeyer en zonen ook niet zo succesvol geweest. Of wil je nu gaan beweren dat rubinsteinen en Weltmeyer net zo'n achterbeen hebben als ferro/negro? Beiden in staat om GP te geven, maar toch is er een wezelijk verschil. Mag imo best gezegd worden, elke hengst heeft voor- en nadelen. Jazz staat op nr. 1, zijn ook genoeg mindere punten van op te noemen. Dankzij of ondanks zijn afstamming. :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:02

Ik denk dat je 'slecht' achterbeen hier fameus verwart met 'traag' achterbeen.

Een achterbeen is slecht als het niet kan ondertreden en net dat kunnen de Donnerhall's en Rubinsteins en Weltmeyers.

Spreek dan over een traag achterbeen, en niet over een slecht... want dat zijn 2 TOTAAL verschillende dingen.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:45

En Voice heeft allesbehalve een traag achterbeen......! Vergeet niet dat hij uit een hele degelijke merrielijn met sterk bewegende paarden voortgekomen is.

Ook de nakomelingen die ik goed ken hebben absoluut geen traag achterbeen.

Mijn eigen elitemerrie

Che de Jeu

Elitemerrie Cisther de Jeu (helaas inmiddels overleden)

Overigens hebben de meeste Gribaldi's ook geen snel achterbeen (zoals hij dat zelf ook niet had), maar hebben ze veel talent voor het sluitende werk en zie je er een behoorlijk aantal op hoog niveau lopen. Nakomelingen van Krack hebben vaak wel dat snelle achterbeen, maar missen de draagkracht en die zie je dan ook niet veel terug in het hogere werk. Dus ja, wat is een sterk achterbeen...... Dragend vermogen of snelheid?

Ik teken voor het achterbeen van Voice, daar kun je wat mee! De combinatie van Voice met Jazz- en Ferrobloed matcht overigens zeer goed!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:31

s0173957 schreef:
Ik denk dat je 'slecht' achterbeen hier fameus verwart met 'traag' achterbeen.

Wees dan maar blij dat ik enkel heb gezegd dat zijn achterbeen niet sterk is. :+
Citaat:
m.i. heeft Voice geen sterk achterbeen.(...)
Het woord slecht heb je er zelf van gemaakt

s0173957 schreef:
waar zit je nu met je slecht achterbeen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:46

Voice heeft wel een lang achterbeen,dat is wel een aandachtspunt voor de fokkerij vindt ik.Verder wel goed bewerkbaar zo te zien.En z'n romprichting is neerwaarts..volgens mij is het dragend vermogen van het achterbeen het allerbelangrijkst.Dat heeft Voice in mijn ogen wel..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:00

Voice geeft gemiddeld genomen een sterk achterbeen

http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000013043

Wat gezien zijn afstamming ook logisch is. Het is niet alleen De Niro x Rohdiamant... daarna komt Doruto x Amor. Iedereen die Barbria heeft zien lopen weet dat deze merrie een snel electrisch en sterk achterbeen had.

Maar ik snap heel goed wat Sammie bedoeld. In eerste instantie had ik ook gedacht aan een slap nakomend achterbeen.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:03

Bij ons op stal (stage) staan er drie Voice's, waarvan er twee een zeer duidelijk, actief en ondertredend achterbeen hebben. Bij de derde niet bijzonder. Wel hebben deze twee allebei ontzettend veel last van zomereczeem. Komen beiden uit een totaal andere moeder, met heel ander bloed.

Zijn er hier meer die een nakomeling van Voice hebben die jeukt?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:55

Ik heb een Voice en die heb geen jeuk hoor.

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 11:28

Ons veulentje van Voice is ondertussen al een half jaartje oud. Ze noemt Mazzina (Voice x Donnerschlag) en werd geboren op 23/04/'12. Super lief, aanhankelijk veulentje. Hier een aantal foto's ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:56

Gaaf diertje.

Meld je anders ff in onze Voice topic :)

Pluimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

Gaaf dier zeg.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:33

Kan iemand me vertellen hoe ik een foto moet plaatsen? Ik heb ook een 3-jarige Voice en daar zou ik wel een paar plaatjes willen posten:)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:34

Voicetopic kan ik trouwens niet in, heb nog geen 25 nuttige berichten geschreven :S

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 15:29

danoesje schreef:
Kan iemand me vertellen hoe ik een foto moet plaatsen? Ik heb ook een 3-jarige Voice en daar zou ik wel een paar plaatjes willen posten:)

Je moet eerst zorgen dat je foto's niet te groot zijn. Je kan je foto's verkleinen via deze link http://www.bokt.nl/verkleinen.php. Dan slaag je de foto op op je computer. vervolgens moet je ze op een fotoalbumsite plaatsen (ik gebruik picasa webalbums). Dan klik je (op die albumsite) met je rechtermuisknop op de foto en kies dan voor afbeeldingsinfo. Dan kopieer je het adres dat bij locatie staat. Als je dan een foto wilt plaatsen moet je bij 'plaats antwoord' op 'img' drukken. Vervolgens plaats je het gekopieerde adres tussen [img]en[/img]. en dan plaats je je antwoord.

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 15:30

Maseike schreef:
Gaaf diertje.

Meld je anders ff in onze Voice topic :)

waar vind ik dat voice topic ergens? :)