Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mootje15 schreef:We hebben nu twee Arabieren waarin Aswan zit en overwegen nu weer voor deze bloedlijn te kiezen.
Twijfel nog over natuurlijk of KI .. wat zijn de voor- en nadelen .. daarover zijn de meningen verdeeld.
Ik breng ook liever niet mijn merrie weg en wil het proces bij huis houden/begeleiden tenzij het echt niet anders kan of beter is voor haar.
Citaat:We hebben nu twee Arabieren waarin Aswan zit en overwegen nu weer voor deze bloedlijn te kiezen.
Peterina schreef:En dan maar hopen dat ze de eerste keer drachtig is! Want uit ervaring weet ik dat als dit niet zo is je heel weinig kans maakt om haar dit jaar nog drachtig te krijgen. Merries hengstig spuiten is tegen het natuurlijk hormonen huishouding in en eenmaal deze 'overhoop' ligt duurt het een hele seizoen om het weer terug in order te krijgen.
Citaat:de ovulatie af te dwingen
Peterina schreef:Citaat:de ovulatie af te dwingen
Is toch hetzelfde ... je 'dwingt' een vroegtijdig ovulatie door toedienen van hormonen.
Als je geluk hebt werkt het, zo niet dan hebt je pech. Ken zo tientellen fokkers die het eenmaal gedaan hebben en nu niet meer ... want je bent een hele seizoen kwijt als het niet meteen pakt.
En dan waarom een gezonde merrie spuiten?