Dees schreef:Voor wat betreft de merrie (zowel qua type als qua beweging) zou ik zoeken naar een Jazz x Ferro.
Op deze merrie zou ik zeker geen Wup zetten - dan blijft er niets over aan kracht en model. (Wup is meer voor merries van het type "ijzervreter"). Florencio zou ik trouwens ook niet gebruiken... voor deze merrie heeft de hengst imo meer massa en spieren nodig.
Zou dit mijn merrie zijn, weet ik zo nog niet of ik er überhaupt mee wilde fokken. Op het filmpje kan ze mij niet overtuigen. TS, waarom wil je met haar fokken? Wat hoop je te fokken?
Nou mijn Farrington merrie was er echt geen van het type "ijzervreter" hoe jij dat omschrijft en de hengst Wup heeft toch tot 2 x toe prima gepast gezien mijn 2 toppers 
TS wat vind je van de hengst Charmingmood (Winningmood X Contango)?
Westenwind (Flemmingh X Contango) vind ik zelf ook een erg aansprekende hengst (Die wellicht ook goed op mijn Ferro merrie zou passen waarvoor ik ook nog in dubio zit over de hengstenkeuze haha) en ook een goed punt vindt ik dat de veulens onder andere opvallen op door hun vriendelijke karakter.