Hengst voor Lux x Zaire (sina-stam)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalDiefdijk

Hengst voor Lux x Zaire (sina-stam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 17:55

Zo, na al jaren doe-het-zelven met mijn fokmerrie Usina M ben ik wel eens benieuwd welke hengst Bokt me aanraadt voor de dekking in 2012. :D

Opletten bij de stamboekkeuring geeft de volgende verbeterpunten aan de merrie:
- croupe is hellend, mag iets meer lengte hebben;
- rug is iets week;
- beenwerk mag wat meer kwaliteit hebben.

Hengst hoeft niet direct bij KWPN goedgekeurd te zijn, maar wel bij een stamboek waardoor veulen (A-register) KWPN papier krijgt.
Wil geen risico op te klein paard (merrie zelf is 1.70, maar graag geen hengst die regelmatig 'verkleinend' fokt). Merrie heeft een zeer vriendelijk karakter en dat wil ik bij het veulen ook graag terug zien. Moet een 'werkbaar' paard worden; geen übersensibel, alleen door pro's te rijden paard.

Mocht er nog belangrijke info missen, dan graag even bericht. Ben benieuwd naar de reacties en ideeën... :o

Heb weinig goeie foto's van de merrie van opzij, hoop dat dit helpt ondanks dat veulen ervoor staat :)
Afbeelding

DiamondHorse

Re: Hengst voor Lux x Zaire (sina-stam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:16

Daar hebben we Usina :D mooie grootramige merrie, ik zie haar regelmatig als ik bij Jo ben!

ik neem aan dat je weer voor een springhengst wil gaan? Of zou een uitstapje naar een dressuur hengst ook een optie zijn?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:55

Ja, 't is Sientje :D
Uitstapje naar de dressuur heb ik al eens gemaakt door Sansico te gebruiken bij een eerder veulen. Ik ga nu wel voor een echte springhengst :Y) En mocht die dan af en toe ook leuke dressuurpaarden geven (Levantos II op het oog bijvoorbeeld) dan is dat natuurlijk prima :7

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:19

Is het misschien met oog op de zus van Usina, Sina M v. Acord II ISP, om commercieel gezien een zoon van Accord II te gebruiken?

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:23

kwa been werk zou ik pesoonlijk Dicaprio Du Bios kiezen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:58

Brittjuh97 schreef:

:') grapje zeker, dat is een pony van 1.47!!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 10:00

Wie is/zijn de zonen van Accord II die -niet middels diepvries- beschikbaar zijn voor dekking? Kan het niet makkelijk vinden (vind wel hele goede zonen, ISP, goedgekeurd bij meerdere stamboeken), maar óf en waar ze dan dekken :?

En Dicaprio Du Bois lijkt me inderdaad niet helemaal in het plaatje passen... -O-

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:21

Heb ik me verder nog niet in verdiept, hij heeft geen goedgekeurde zonen bij het kwpn, ik zal van de week even voor je kijken. ;)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:46

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:10

DiamondHorse schreef:
Brittjuh97 schreef:

:') grapje zeker, dat is een pony van 1.47!!

ik zei ook kwa been werk. wij hebben er zelf een hele mooie merrie van gekregen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:58

@Brittjuh97 Dat zal best goed zijn, maar als je de moeite had genomen om de openingspost van TS te lezen dan had je daaruit op kunnen maken dat TS op zoek is naar een hengst die maat geeft en dat het veulen kwpn geregistreerd moet worden, hetzij registert A, dus dan is het onzin om een pony te adviseren :7

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:07

DiamondHorse schreef:
@Brittjuh97 Dat zal best goed zijn, maar als je de moeite had genomen om de openingspost van TS te lezen dan had je daaruit op kunnen maken dat TS op zoek is naar een hengst die maat geeft en dat het veulen kwpn geregistreerd moet worden, hetzij registert A, dus dan is het onzin om een pony te adviseren :7

dat is waar. heb ik dat gedeelte misschien verkeerd begrepen :)

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:42

Daar is mijn (en die van mijn merrie) vriendinnetje Sientje <3 !!! Ik kan je niet adviseren qua springhengst en eigenlijk zou ik heel graag een dressuurhengst op Sientje zien! :o De Sancisco was misschien niet helemaal wat je ervan verwacht had maar wel een heel gaaf beest, met super been techniek en veel uitstraling!
Whitesnake vind ik ook wel een gave combi, maar nogmaals ik ben een totale spring dummy dus mocht je ooit nog overwegen om er een dressuur veulentje uit te fokken denk ik (heel) graag met je mee :D

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:44

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de Canabis Z die onderweg is, nog anderhalve maand en dan dartelt die hier door de wei samen met de Prinz K3 van Sannah hier van bokt!

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:49

Met de vraag van Accord II bloed en dat ook dressuurbloed gewenst is, is misschien Akribori een optie. Ik weet niet waar en of hij nog ter dekking staat nu. Meer informatie hierover kan je wellicht via deze site aanvragen: http://www.mldressage.nl.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:23

sorbetje schreef:
Met de vraag van Accord II bloed en dat ook dressuurbloed gewenst is, is misschien Akribori een optie. Ik weet niet waar en of hij nog ter dekking staat nu. Meer informatie hierover kan je wellicht via deze site aanvragen: http://www.mldressage.nl.

Deze ben ik inderdaad ook tegen gekomen, lijkt ook een heel fijn dier! :j

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:52

DiamondHorse schreef:
sorbetje schreef:

Deze ben ik inderdaad ook tegen gekomen, lijkt ook een heel fijn dier! :j

Dat vind ik ook wel een idee!

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:46

Zwetsloot schreef:
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de Canabis Z die onderweg is, nog anderhalve maand en dan dartelt die hier door de wei samen met de Prinz K3 van Sannah hier van bokt!

Me too! *\o/* :D

Akribori is een mooi beest om te zien, maar in de huidige markt en met de prestaties van zijn nakomelingen (tenminste, volgens paardenfokken.nl), durf ik het risico niet te nemen. Blijft toch een kostbaar iets, een veulentje fokken... :o

Whitesnake is me vorig jaar door de hengstenhouder afgeraden (die was geen fan van lijnenteelt). Weet ook niet of hij op dit moment dekt, was vorig jaar niet beschikbaar i.v.m. sportcarriere. De gok met Whitesnake zou ik dan wel weer eerder aandurven dan Akribori; als er een goed gezond veulen uit volgt zijn er toch genoeg fans van de Sina-stam om ook weer een afzetmarkt te hebben (klinkt erg zakelijk maar uiteindelijk kan ik ze nu eenmaal niet allemaal houden, dus moet daar rekening mee houden).

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:07

En??? Weet TS al wat voor hengst het gaat worden ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:10

Misschien nog een keer terug naar CanabisZ? En misschien kan het KWPN een suggestie doen?

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:11

Ik zeg Dressuurhengst!!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:20

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:26

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:37

Kannan mischien ? Hangt er ook wel van af wat je voor dekgeld over hebt. Wil je een gerenomeerde dekhengst of beperk je je liever tot jongere hengsten ?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:25

Boss VDL?