Zoon van Paledo.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bideezhi

Zoon van Paledo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:59

Ik ben in het bezit van een mooie vosruin van bijna 17 jaar en ik rij western met hem.
Zijn er meer die afstammelingen van Paledo hebben?
Hij is heel sociaal en lief maar als het zadel erop komt dan is het een wildebras en moet je hem echt goed in de gaten houden want hij bokt of rent zo weg....hij is niet het makelijkste paard om te rijden en hij laat ook alleen mij maar toe....en ik ken zijn streken zeg maar ;)
Hij is 1.62m en staat hoog in het bloed, hij is nieuwgierig en heel enthousiast en vrolijk....hij hinnikt als ie mij ziet en hij wil niks missen en staat overal met zijn neus boven op.
Ik ben verzot op hem en hoop nog heel wat mooie jaren samen door te brengen...hij blijft bij mij tot zijn einde, dat is een feit :Y)

Elles

Re: Zoon van Paledo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:14

PP >> WN-FA

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:23

Paledo is een rijpaardhengst, ik dat de elles beter het topic weer kan verplaatsen aangezien er weinig kenners van dit type paard bij western zullen zitten.

Erg leuk trouwens dat je goed met hem kan worden! Veel succes met het rijden.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:26

En van WN weer verplaatst naar FB ;) Waarschijnlijk vind je hier meer mensen die bekend zijn met Paledo ;)

Bideezhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 09:27

Ja dat hij een rijpaard hengst is weet ik en inderdaad er zijn maar weinig die western rijden met een zoon van hem, mijn paard is een wildebras onder het zadel en je moet je aandacht goed bij hem houden want anders vliegt ie alle kanten op...lol.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:33

Paledo is een zoon van Pion en dat is weer een Abgar xx nakomeling. Abgar nakomelingen zijn onder het zadel niet altijd van de simpelste dieren om te rijden. eenmaal je ermee overweg kan is het geen probleem meer. Vooral ook erg slimme dieren.

Paledo heeft bij mijn weten niet lang gedekt bij het NRPS stamboek. Heb hem in al die jaren eigenlijk nog nooit gezien op de showdag bij het stamboek en ook geen zonen van hem.

Bideezhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 16:21

Ja ik ken zijn afstamming, heb ook wel een foto van hem, hij was niet zo bekend maar heeft toch een goede stamlijn.
Mijn paard is een vos maar nu hij ouder wordt zie je hier en daar wel wat grijze haartjes door komen, hij heeft wel een mooie drie kleuren staart...en veel grijs in zijn manen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:58

Ik heb 2 nakomelingen van Paledo. Zijn inderdaad niet de makkelijkste paarden, maar verder wel een goed karakter en dat ze slim zijn kan ik ook beamen.
Zie mijn profiel voor foto's en ook een foto van Paledo zelf. Ik heb hem een paar jaar geleden bezocht bij Hengstenhouderij van Manen en er zelfs ook nog een rondje op gereden :).

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:02

Hoi,

Voor zover ik weet wordt nog steeds gedekt met Paledo (zoon van Pion). Ik heb een 4 jarige merrie (profielfoto), een heel lief en meegaand dier overigens, van Paledo.
Paledo wordt vooral veel als schouwhengst gebruikt en dat zullen ze niet doen met een dier met een lastig karakter.

Bideezhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:00

Ja ik meende dat hij ook nog wel werd gebruikt, hij is wel al op leeftijd maar misschien geniet ie nu van zijn oude dag.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:07

petraaken schreef:
Paledo is een zoon van Pion en dat is weer een Abgar xx nakomeling. Abgar nakomelingen zijn onder het zadel niet altijd van de simpelste dieren om te rijden. eenmaal je ermee overweg kan is het geen probleem meer. Vooral ook erg slimme dieren.

Paledo heeft bij mijn weten niet lang gedekt bij het NRPS stamboek. Heb hem in al die jaren eigenlijk nog nooit gezien op de showdag bij het stamboek en ook geen zonen van hem.

Paledo staat bij de zelfde hengstenboer als Democraat (ook een zoon van Pion) altijd gestaan heeft (van Manen inderdaad lees ik nu elders). Ik heb ze zo ongeveer 3 a 4 jaar terug daar beiden mogen bewonderen. Bij ons op stal staat ook een Paledo nakomeling. Een leuk, vriendelijk, slim en mensgericht paard. Erg lollig aan de longe.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:14

Nou Democraat is er niet meer....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:22

piezze schreef:
Nou Democraat is er niet meer....

Dat klopt, die is onlangs overleden. Ze stonden daar naast elkaar of met 1 box er tussen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:29

I know, naast elkaar, 5 jaar geleden tenminste, toen ik mijn lieve merrie daar liet dekken waarvan nu het resultaat in mijn stal staat.
Ik ben zo blij met haar. Het is zo'n fijn en sensibel paardje en schitterend om te zien.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:42

Ik heb Democraat daar toen inderdaad ook zien staan, was wel leuk om een keer al die bekende hengsten in het echt te zien.
Paledo is nog niet met pensioen. Zijn verzorgster rijdt er nog mee en is sinds vorig jaar dacht ik ook begonnen met wedstrijden. Wat ik ervan gehoord heb is dat ie het leuk doet in de ring :).

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:50

zit baccarat in he ;)

annetje1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:09

:) :) hallo!
Wat leuk dat ik hoor dat een zoon van paledo loopt!
Ik rij paledo al vanaf me 13 de :)
En hij heeft echt een super karakter. Hij wilt ook altijd werken voor me.
ik rij inderdaad wedstrijden met hem.
Ik heb hem in training op z niveau. Maar op wedstrijden nog niet :)
Als jullie graag wat willen weten kunnen je me mailen :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:17

doe hem de groeten van zijn dochter!

msbl00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 02:06

Hier zijn 2 zonen van Paledo, Hero (Paledo x Alpinist x Cambridge Cole, 17 jaar) en Blitz (Paledo x Amethist x Aram.

Afbeelding

Audrey19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:39

Hoi Mel,

Wat leuk om zo dus ook Blitz tegen te komen, wist niet dat je ook actief was op bokt!
Xxx

msbl00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:13

Haha Hi Audrey! Ja, ik heb al op Bokt voor een tijdje! Hahaha hoe is Dolce?

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:29

Ik heb ook een Paledo. Hij meet 1.61 is nu 5 jaar. Loopt nu L2 dressuur en B springen. Heeft nette gangen, geen spectaculaire draf maar wel top springmanieren. Een paard met karakter maar wel lief en een ontzettende clown. Hij is wel erg op 1 baas gericht en reageert eenkennig naar anderen mensen. Je hoeft hem ook echt niet te beledigen want dat is het klaar, zodra je hem voor je hebt dan gaat hij door het vuur voor je maar het is beslist geen simpel paard. Voor mij is het een ideaal en fijn paard.

Ik merk in mijn omgeving dat Paledo relatief onbekend is, als er gevraagd word naar de afstamming weet niemand wie Paledo is. Zonde want als ik hierboven kijk komen er mooie (sport)paarden uit. Leuk om ervaringen uit te wisselen over onze Paledo's in dit topic :) .

Afbeelding

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:35

Bideezhi schreef:
Ik ben in het bezit van een mooie vosruin van bijna 17 jaar en ik rij western met hem.
Zijn er meer die afstammelingen van Paledo hebben?
Hij is heel sociaal en lief maar als het zadel erop komt dan is het een wildebras en moet je hem echt goed in de gaten houden want hij bokt of rent zo weg....hij is niet het makelijkste paard om te rijden en hij laat ook alleen mij maar toe....en ik ken zijn streken zeg maar ;)
Hij is 1.62m en staat hoog in het bloed, hij is nieuwgierig en heel enthousiast en vrolijk....hij hinnikt als ie mij ziet en hij wil niks missen en staat overal met zijn neus boven op.
Ik ben verzot op hem en hoop nog heel wat mooie jaren samen door te brengen...hij blijft bij mij tot zijn einde, dat is een feit :Y)

Herkenbaar, die van mij doet ook altijd hinniken als je komt, alleen al hoort hij mijn stem dan hoor ik hem al hinniken en is mega nieuwschierig. Met rijden moet je inderdaad altijd bij de les blijven wan hij is zo vreselijk snel afgeleid en voor je het weet zit je in de draaimolen. Maar als je hem in de gaten houd is het echt een topper om te rijden en laat hij zich super bewerken.

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:37

annetje1234 schreef:
:) :) hallo!
Wat leuk dat ik hoor dat een zoon van paledo loopt!
Ik rij paledo al vanaf me 13 de :)
En hij heeft echt een super karakter. Hij wilt ook altijd werken voor me.
ik rij inderdaad wedstrijden met hem.
Ik heb hem in training op z niveau. Maar op wedstrijden nog niet :)
Als jullie graag wat willen weten kunnen je me mailen :)

Wat leuk de amazone van Paledo!! Heb je een foto van hem onder het zadel? Ik heb in de brochure van de fokker laatst nog wel een standfototje gezien maar ben zo benieuwd hoe hij er nu uitziet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:17

Hoi Laura, wat leuk nog een Paledo erbij hier! Grappig om te lezen bij anderen dat de Paledo's ook makkelijk te beledigen zijn. Ik hoef de mijne niet een tik met de zweep te geven want dat zal mevrouwtje niet zonder meer pikken. Ze zijn best eigenwijs en gevoelig, tenminste de mijne dan. Zijn die van jullie ook zo aanhankelijk?

Dit is de foto van mijn Paledo merrie, op de foto 4 jaar oud (nu 5) en 148 cm hoog. http://www.mijnalbum.nl/Foto-OIR4AYAI-D.jpg en van de andere kant: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RMYUI6OJ-D.jpg