Triple V gaat hengsten vermarkten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DePaardenman

Triple V gaat hengsten vermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 23:07

Het sportmarketingbureau Triple V is door een aantal hengsteneigenaren in de arm genomen om dekgelden te innen voor de dekking van de merrie feitelijk plaatsvindt.

Triple V Dekdiensten maakt een einde aan de traditie in de Nederlandse hengstenhouderij dat merries eerst worden gedekt en dat vervolgens pas een factuur aan de merriehouders wordt verstuurd. Hengsteneigenaren Anne Broere, Ton Kies en Carolyn de Roo (President's Stables) hebben Triple V ingeschakeld om hun hengsten (waaronder Jazz, Vivaldi en Jack Sparrow) te vermarkten.

bron=horsetelex

Zonder fokkers geen hengstenboeren, en ik tik pas af als m'n merrie drachtig is.
Dat half jaartje rente kunnen ook de fokkers goed gebruiken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Triple V gaat hengsten vermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:10

Dat half jaartje rente doet de hengstenboeren ook goed. Je wilt overigens niet weten wat niet betaald wordt!!! Schandalig gewoon, ik vind het een goed initiatief!

Nergens kan je eerst iets gebruiken of aanschaffen voor dat je het betaald hebt (of op afbetaling), maar nooit alleen achteraf...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:26

http://www.triplevdekdiensten.nl/

Citaat:
Aanvraagformulier Sperma
Wij sturen u binnen 24 uur een bevestigingsemail waarin de betalingswijze vermeld staat.

Wij attenderen u erop dat vooraf 100% betaling gedaan dient te worden alvorens u de beschikking krijgt over het sperma.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:37

Het staat iedere hengstenhouder vrij om dek-betalingsvoorwaarden te maken.
Ik kan me wel voorstellen dat het anders kan dan nu het geval is.
Maar daar heb ik toch echt geen tussenpersonen, zoals Triple V, voor nodig?
Net of je al direct zaken doet met een incassobureau of deurwaarder.
Op voorhand doe ik daar geen zaken mee.
Ook met het oog op kortingen en gustregelingen denk ik dat er niet veel overleg mogelijk is.

Communicatie via email ligt mij niet zo........

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:38

dan denk ik dat het dekken snel afgelopen is voor ze.
Wij hebben meerdere keren meegemaakt dat de hengst op wedstrijd was en er geen sperma beschikbaar was. En dan zeker vooruit betalen.. :n

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:47

En bij het veranderen van hengst halverwege het seizoen? Als de merrie gust is voor 1 oktober? Ik ben benieuwd of dit initiatief geen bergen met administratie oplevert.

Daarbij vind ik het ook geen service tegenover de fokkers. Er moet inderdaad veel achter het geld aangelopen worden, maar dit is het ander uiterste imo. Er zijn namelijk ook fokkers die wél op tijd betalen en die worden nu benadeeld. Het zorgt voor een afstand.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:58

Lilliputter schreef:
En bij het veranderen van hengst halverwege het seizoen? Als de merrie gust is voor 1 oktober? Ik ben benieuwd of dit initiatief geen bergen met administratie oplevert.

Zie de partners het wordt langzaam een internationale-Keten, die de landelijke bond van hengstenhouders gaat overtreffen...
http://www.triplevdekdiensten.nl/partners.php

Dit geldt ook voor Bon Bravour. !!
Deze week liep ie in Verden..

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:10

Gewoon 1 jaar deze hengsten links laten liggen. Er blijven nog genoeg andere hengsten over.
Dan is deze onzin zo over!!!!!!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:13

cjb schreef:
Gewoon 1 jaar deze hengsten links laten liggen. Er blijven nog genoeg andere hengsten over.
Dan is deze onzin zo over!!!!!!!!

Er lopen te veel van die koekebakkers rond die menen met hun minderwaardigheidcomplex hun zelfvertrouwen te kunnen oppoetsen als ze
met "de Hengsten-mafia in het algemeen" in zee te gaan en er dan denken bij te horen... :D

Waarbij, zoals lieden als de oostenrijkse dochter van pistolepaultje..en nog meer van dat slag..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:03

Dit vind ik erg onrechtvaardig naar de fokkers toe. Wat als de merrie niet drachtig geraakt? krijg je dan je geld terug of moeten de fokkers dan ook zeuren om hun centen terug te krijgen?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:13

Wat een flauwekul. Wij betalen pas als merries na 1sept nog drachtig zijn nooit problenen gehad en gaan ook absoluut niet van tevorwn betalen dat zou mooi zijn zeg :=
ag gelukkig niks met deze hh van doen ;).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:42

Ach, met je eigen hengstboer is vast te praten.
En als die er op staat om uitsluitend volgens 'Triple V' voorwaarden te leveren... dan neem je afscheid. Met een andere hengstboer is ook vast wel te praten.

Vooraf betalen voordat er ook maar een inseminatie plaats vindt... :')
Het is wel dé manier om van het fokken op te grote schaal af te komen :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:49

In Frankrijk betaal je een deel bij het bestellen van het sperma (rond de 300€) en de rest na 01/10.
Voor mij zou het moeten betalen van het gehele dekgeld vooraf ook een reden zijn om voor een andere hengst te kiezen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:52

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:55

Ik snap hen wel. Maar als zij ons dan ook eens snappen en een garantie levend veulen geven, dat zou mooi zijn! :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:34

Voila, da's dan de tegemoetkoming, op voorhand betalen maar mét levend-veulen-garantie.

En ik snap hun ook wel, het gaat elk jaar om 1000'en eurie waar ze moeten achter bedelen...
Maar niet betaald = geen dekbewijs dus ja...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:00

Dit gaat in praktijk niet werken ben ik bang. Vooral de oude garde fokkers vertikt dit echt. Ik ken zelfs een bekende fokker die zegt pas te betalen als de merrie een levend geboren veulen heeft gegeven, eerder betaalt hij niet.
Nou vind ik dit ook wel overdreven want dat kan aan zoveel factoren liggen en om die risico's op de hengstenhouders af te schuiven gaat mij te ver. Maar eerst merrie drachtig en dan betalen vind ik heel reeel. Ze kunnen beter investeren in een goede incasso. Waterdicht contractje en goed creditmanagement.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:07

Ik ben geen fokker van de oude garde, maar ik vertik het ook om vooraf te betalen ;) . Met de meeste hengstenhouders valt prima te praten. Wij betalen bij voorkeur eerst het "gustbedrag" + verzendkosten na de eerste inseminatie en dan het resterende bedrag bij 3 maanden dracht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:02

Ik denk dat het voor hengstenhouders wellicht een goede optie is voor klanten die ze helemaal niet kennen of waar ze problemen mee hebben of gehad met het innen van het dekgeld.
Maar de meeste hengstenhouders kennen hun klanten en in Nederland is het nu eenmaal gewoonte om in september te betalen al dan niet met guste korting.
Het lijkt me psychologisch in deze tijd geen slimme zet.
Heel wat fokkers zijn aan het dubben of ze wel zullen dekken, met zo'n voorwaarde is de keus om niet te dekken, of zeker niet bij de hengsten die hier onder vallen, snel gemaakt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:02

Ik kan wel begrijpen dat ze dit doen bij fokkers die niet betalen, maar ik denk dat het een betere regeling is om een deel bij eerste inseminatie te betalen en het restant bij 3 maanden dracht. Zelf zou ik niet zo snel de keuze maken voor zo'n hengstenhouder.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:23

Dekgeld anno 2012, Triple V-hengsten, dus weinig ruimte tot onderhandelen:

Don Tango (die met die oc, je weet wel) 950 euro
Chagall 1.000 euro
Davino 1.000 euro
Wynton 1.000 euro
Jazz 1.950 euro en
Jack Sparrow 2.000 euro

Beetje rare verhouding die dektarieven.
Jonge beestjes waarvan nog niets bekend is kwa fokkerij even duur zetten als een vaderdier dat al goedgekeurde hengsten heeft geleverd (Wynton) en zelfs een zwarte hengst zonder goedkeuring maar omdat Gal erop zit ineens heel populair, duurder wegzetten dan een preferente fokhengst :=

Fokken anno 2012. Ze zijn gek geworden :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:29

2000 euro voor Jack Sparrow.:oo

Er zijn oudere hengsten met meer nakomelingen die niet eens zoveel kosten. :=

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:35

Nou dan is het al wel duidelijk welke doelgroep ze voor ogen hebben. Degene die een zwart veulentje wil waar later alleen Edward Gal op kan rijden... heel professioneel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:36

Maar wel graag vooraf betalen :P

Petraaken: zelfs Jazz direct is al minder duur :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:08

petraaken schreef:
2000 euro voor Jack Sparrow.:oo

Er zijn oudere hengsten met meer nakomelingen die niet eens zoveel kosten. :=

Ook jongeren zonder nakomelingen..
Ik dek bv. met Dominos ( Don Massimo x Sir Schölling x Festivo ) laatste keuring res. Sieger NRW..€ 500,-(staat voor de verr. in Moritzburg)
En Calumet..( Coronas x Pilot x Dialekt ) (dubbeldoel) die 14 dagen geleden op de keuring in Munchen voor € 190000,- verkocht werd naar Monaco en
1 jaar ter dekking gesteld wordt (verrichtingsjaar) voor € 650,-

Nee ik laat me niet gek maken door een stel "Gekken" ik wil nog langer blijven fokken. :+

Wat te denken van een der beste springende hengsten van Hannoverkeuring LORD FAUNTLEROY ( Lord Pezi – Contendro – Argentinus) premiehengst.
dekgeld dit verr. jaar € 500,-