Quasimodo Z

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_Putten

Quasimodo Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 16:34

Hallo Iedereen,

Mijn merrie ( karlstadt x Tolbert ) is nu 6 maanden drachtig van Quasimodo Z *D Nu ben ik aan het rond zoeken wat voor nakomelingen die geeft en hoe die het doen.. Heeft iemand toevallig een nakomeling van Quasomodo Z?? Of weet hier veel van ;) ..?

Heeft iemand toevallig een afstammeling van Karlstadt ( v. Ramiro Z ) I kan vrij weinig vinden van deze hengst en kom bijna geen nakommelingen van hem tegen.

Bedankt voor de reacties...!!

Groetjes Joyce

petraaken

Re: Quasimodo Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:53

EHK --> FB

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 18:07

sorry en dat is....???
:?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:58

dat het topic verplaatst is van exterieur en hengstenkeuze (EHK) naar Familiebanden (FB) :)

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 23:37

owke Thanks =D ben nieuw op bokt..!!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:06

ik heb sinds kort een merrie van quasimodo Z (vm L. Ronald (ramiro)), wordt in juni 5 en heeft een hengstveulen gehad van wizzerd. wat ik van andere nakomelingen heb gezien/gehoord is dat hij nog wel eens nakomelingen met een ietwat lang achterbeen geeft en weinig beweging in de rug. mijn merrie is nog weinig mee gedaan, is stermerrie geworden op de keuring met goede cijfers voor beweging en vermogen. aangezien ze nog niet zo lang onder het zadel is nog geen resultaten in de sport ;)
vanwaar jouw keuze om met quasimodo te dekken?

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:13

Ik heb er 1 een poosje gereden (niet gesprongen), hij is in Nederland ZZ springen geweest en een poosje geleden verkocht naar Florida. Gaaf paard was het met veel vermogen!
Hier kan je een foto van hem vinden: http://www.stalvdv.com/

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 20:21

Ik heb deze dekking vorig jaar Februari gewonnen bij de hengstenkeuring van het NRPS. Ik had dezelfde dekking al eens eerder gewonnen ( 5 jaar geleden dacht ik ) en toen had ik hem niet gebruikt. Mijn merrie was toen net 4 en begon net te rijden dus vond het toen erg jammer om der dan gelijk te dekken.

Uiteindelijk heb ik daar veel spijt van gehad aangezien ik toen zag hoe goed Quasimodo het deed in de sport...!! Heb hem zelf op de keuring zien springen en toen sprong die werkelijk boven de staanders uit...!
Ik hoor nu wisselende verhalen dat de nakomelingen qua beweging niet spectaculair zijn, dus ik hoop dat me veulen de bewegingen van de moeder krijgt *D

De karakters van de nakomelingen zijn wel positief, zijn makkelijk in omgang en werkwillig. Ik weet niet of dat bij die van Jou ook zo is :)) Dat mag die wel doorgeven..! M'n merrie is echt een diva, hard werken zit er bij haar niet in... :n Terwijl ze fantastisch kan springen, erg jammer weer :?

SabrinedeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:23

Die ik verzorgt heb was écht een schatje. Hij was toen 4 jaar en kon alles doen met hem :)

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 20:28

Dat hoor ik inderdaad van meer mensen dat ze allemaal goedakker zijn *D Maar wel vreselijk goed kunnen springen :))

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:10

die van mij is ook superbraaf, wil graag werken :j maar L. Ronald heeft zelf ook een 9 voor karakter gekregen met het verrichtingsonderzoek, dus ik weet eerlijk gezegd niet of het van moeders of vaders kant komt :)

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:49

Heb ook een Quasimodo Z!

Fokt vrij groot vind ik zelf. Komt uit een Zuidhorn van 1.62 en zelf is ze nu 1.75 m

Beetje een laatbloeier. Had eerst moeite met de achterhand, wou moeilijk op eigen benen lopen!
Na veel trainen en oefenen gaat het nu veel beter! Maar springen kunnen ze zeker :-D

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 19:21

WOOW das wel heel groot..!! Mijn merrie is al 1,67 XD Heb je evt een foto..??? ben erg benieuwd hoe die eruit ziet :j

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:17

Joyce_Putten schreef:
WOOW das wel heel groot..!! Mijn merrie is al 1,67 XD Heb je evt een foto..??? ben erg benieuwd hoe die eruit ziet :j

Niet echt een duidelijke waarop je het goed kan zien, maar zal even speuren! :-)

Afbeelding
Hier toen 1 week onder het zadel...

Afbeelding
Dit is de moeder
Afbeelding

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:15

Wat een leuk beestje....! Zo mag die van mij ook worden haha....!!! Vind de moeder ook erg leuk! Ben nogal fan van veel witte aftekeningen .. Hihi Maar zo wat ik kan zien op de foto kan de nakomeling best leuk lopen??? Als ze zeggen dat Q niet veel beweging door geeft ...

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:05

Joyce_Putten schreef:
Wat een leuk beestje....! Zo mag die van mij ook worden haha....!!! Vind de moeder ook erg leuk! Ben nogal fan van veel witte aftekeningen .. Hihi Maar zo wat ik kan zien op de foto kan de nakomeling best leuk lopen??? Als ze zeggen dat Q niet veel beweging door geeft ...

Ik denk dat daar de meningen over verdeeld zijn..
Mijn Quasimodo kan zeker wel bewegen, hele fijne galop, krachtige afdruk, krachtige draf. Duurde alleen wel een tijdje
voordat ze mooi vanuit de achterhand ging werken! Maar dat heb ik vaker gehoord! Vandaar dat ze een beetje een laatbloeier is ;-)

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:52

Mijn vriend heeft een Quasimodo Z merrie. En waar onze paarden staan, staat (denk ik) misschien wel de grootste verzameling Quasimodo Z afstammelingen ;).

Ik heb er dus al heel wat gezien :) en het valt mij ook op dat het goede/sterke paarden zijn, maar dat ze inderdaad ook vaak wel wat laat "rijp" zijn. Maar wanneer je ze de tijd geeft om te ontwikkelen, heb je er heel leuke paarden aan!

Veel succes ermee!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:25

wat leuk, zijn er bepaalde eigenschappen die je bij de nakomelingen veelal terug ziet? zowel wb karakter als exterieur. heb je ook een foto van jouw vriend zijn quasimodo?

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:22

Jawel, vooral het bloederige (vooral dunne/harde benen) vind ik in elke Quasimodo afstammeling erg duidelijk terugkomen. Daarnaast zijn er veel die met inrijden nog een beetje angstig zijn, maar als je ze de tijd en het vertrouwen geeft zijn het heel fijne paarden.

Ik heb zo snel geen foto van de Quasimodo van mijn vriend, maar ze lijkt heel erg op die van de bovenstaande foto's.

Wanneer is je merrie uitgeteld?

Joyce_Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 23:22

Wat leuk om dit te lezen allemaal..! Ik hoor op dit moment maar weinig van de hengst. Maar ben erg benieuwd naar de nakommelingen =)

mijn merrie is zo eind juni uitgerekend, begint nu echt een behoorlijke buik te krijgen *D Erg mooi om te zien.. Zijn de afstammelingen die jij gezien heb allemaal aan de maat..?

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:33

Er breekt dus een spannende tijd voor je aan! Eind juni is het zo!

De afstammelingen die ik heb gezien zijn niet zo heel erg groot. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de meeste maar tot 3 jaar heb gezien, terwijl ze tot 5/6 jaar groeien. Dat 'laat groeien' is overigens ook wel typisch bij Quasimodo-afstammelingen.

En ik weet natuurlijk ook niet hoe groot je merrie is, maar de afstammelingen die ik gezien heb zijn van heel diverse merries (1.60-1.70) en ik denk dat de gemiddelde grootte uiteindelijk rond de 1.63/1.64 ligt.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:19

hm dan is die van mij een uitzondering denk ik, met 3jr op de keuring op 1.67m gemeten, nu 4,5, en ik denk 1.69m. in de tussentijd een veulen gekregen, dus misschien dat ze nog iets de hoogte in gaat, van mij hoeft het niet :D dunne pootjes heeft die van mij wel, echt angstig is ze niet, maar soms reageert ze wel een beetje schieterig. hoop dat ze iets dapperder wordt als ze wat meer gezien heeft :)

Grooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:25

Uitschieters heb je natuurlijk altijd ;). En het is natuurlijk ook afhankelijk van meerdere factoren (grootte merrie, opfok, ziekte enz.).

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:40

dat is waar, deze merrie haar moeder is maar 1.64 en overgrootoma 1.58m, ook niet overdreven groot dus, andere quasimodo die ik ken heeft moeder en oma van 1.64 en was zelf met 4jr ook zo'n 1.67, naar mijn mening wel iets minder luxe en al wat meer body dan de merrie die ik uiteindelijk gekocht heb :) maargoed, het zijn er inderdaad maar 2 :)
edit, nieuwsgierig geworden, volgens lauw v vliet scoort ie 'licht positief' wbt stokmaat :D http://www.lauwvanvliet.nl/uploads/broch2012LauwVliet_los.pdf

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:09

Wij hebben een aantal Quasimodo's.
Zijn daar zéér tevreden van.

Quasimodo Z x Welt Hit II

Quasimodo Z x Grandeur

Quasimodo Z x Quattro B

Quasimodo Z x Quattro B

en nog een stuk of 5 merries als nog mensen die willen zien ;)