Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jannegien schreef:Ah Tanja,
Leuke merrie, apart kleurtje. Fokt kwalitatief goede paarden, maar wat anita al zegt pittig.
Ze komt uit de merrie stam van Bart, wat paarden zijn die kwalitatief goed en correct zijn maar qua karakter wel wat pittiger. Geen brave sulletjes.
Mocht het mogelijk zijn zou ik er wel even opstappen, als je met haar wil gaan rijden uiteindelijk. (En vergeet daarbij niet te vragen wanneer ze voor het laatst echt gereden is, zo kan je een beetje inschatten wat ze kan en wat een tekort aan conditie is.. )
Op keuringen doet Tanja het altijd wel goed, maar is nooit echt verder gekomen dan voorlopig model vanwege de proeven.
Verder qua verzekering, dat is echt aan jezelf. Waar voel jij je het veiligste bij en wat is voor jou het meest voordelig. Ga je zelf een potje bij elkaar sparen of betaal je aan de verzekering.
Keuren kan je door de DA laten doen, dat kan in overleg met de verkopende partij door jou eigen dierenarts. Wel zou ik het dan bij de eigenaar thuis doen, mocht ze toevallig wel een bemerking hebben (wat ik niet verwacht, maar sluit het nooit uit) zit je niet met die extra reiskosten.
Maar dat zou ik even met de eigenaren van Tanja overleggen, ga eerst eens lekker kijken of ze jou wel aanstaat.
Froukjeloves schreef:jannegien schreef:Ah Tanja,
Leuke merrie, apart kleurtje. Fokt kwalitatief goede paarden, maar wat anita al zegt pittig.
Ze komt uit de merrie stam van Bart, wat paarden zijn die kwalitatief goed en correct zijn maar qua karakter wel wat pittiger. Geen brave sulletjes.
Mocht het mogelijk zijn zou ik er wel even opstappen, als je met haar wil gaan rijden uiteindelijk. (En vergeet daarbij niet te vragen wanneer ze voor het laatst echt gereden is, zo kan je een beetje inschatten wat ze kan en wat een tekort aan conditie is.. )
Op keuringen doet Tanja het altijd wel goed, maar is nooit echt verder gekomen dan voorlopig model vanwege de proeven.
Verder qua verzekering, dat is echt aan jezelf. Waar voel jij je het veiligste bij en wat is voor jou het meest voordelig. Ga je zelf een potje bij elkaar sparen of betaal je aan de verzekering.
Keuren kan je door de DA laten doen, dat kan in overleg met de verkopende partij door jou eigen dierenarts. Wel zou ik het dan bij de eigenaar thuis doen, mocht ze toevallig wel een bemerking hebben (wat ik niet verwacht, maar sluit het nooit uit) zit je niet met die extra reiskosten.
Maar dat zou ik even met de eigenaren van Tanja overleggen, ga eerst eens lekker kijken of ze jou wel aanstaat.
Oke dank je wel voor je informatie.
Ze hebben mij al verteld dat zij bijna een jaar stil heeft gestaan, en dat ik de eerste tijd me dochter er eventjes niet op moet laten, dus daar ben ik me al van bewust. Ook weet ik dat als ik niet op let ik in het begin best wel zand zal happen haha, maar ja waar rij je anders voor? Keer zand happen is weer eens wat anders he! Ik wist trouwens niet dat ze zo bekend was haha. Maar goed ik heb met de pension eigenaar( zekomt bij http://www.horzestables.nl in klijndijk te staan) al overlegt als het me eventjes te veel word zij mij zullen helpen. Maar ik ga me uiterste best doen dan voor haar zelf helemaal te zorgen wil toch een speciale band met der krijgen natuurlijk. Mijn dochter heb ik al verteld dat het verlopig dan nog niet rijden word. Want die heeft Tanja liever bij der in bed dan in die stal! Maar goed. Als ze zo bekend is dan moeten de papieren dus wel goed zitten lijkt mij. Dus hoef ik me daar niet echt druk om te maken, en een paard/pony en vooral een fjord hoort ook wel een eigen wil te hebben vind ik persoonlijk anders word het een sulletje, en ja dat word saai op ten duur. Maar als ze zo bekend is dan ga ik er ook wel vanuit dat ze wel gezond is toch? Anders mogen die keuringen toch niet? of denk ik nou erg zwart - wit?
Groetjes Froukje
Sjolvir schreef:Wat leuk dat het zo klikte tussen jullie.
Veel plezier met haar.
En roze is niet zielig hoor!
Sjollie heeft ook diverse roze dingen in haar collectie zitten en ik ben nog veel erger,
smijt die ook keihard op mijn zwarte ruin.
Neem aan dat je ook op haar gereden hebt, al is het maar stukje in stap en 20 meter in draf,
gewoon voor het gevoel, dan weet je al of een paard werkwillig is, of juist overal onderuit probeert te komen
en of ze fijn gereden is geweest of waardeloos.
(ook paard wat jaar stil staat heeft geen geheugen verlies gehad, indien ze netjes gereden is,
zou je er zo mee weg moeten kunnen rijden. Misschien fijnafstemming wat minder, maar geeft wel
goede indruk. )
Wel fijn dat het verder zo'n schat is.
(niet om jou hoor, maar ruiterbewijzen geven ze wel bij een pakje boter in mijn ogen.
Heb er zelf ook 1, maar is echt geen enkel bewijs dat ik fatsoenlijk kan rijden of zo,
die paar sprongetjes en stukje dressuur in een weiland en buitenritje kan iedereen,
indien voorzien van een braaf paard. (want zo ging dat, mindere ruiters, gewoon op braafste paard.))
Bella schreef:Gefeliciteerd met de aankoop van Tanja, leuk dat ze zo op latere leeftijd toch ook weer meer 'aan het werk' mag, denk dat dat haar goed doet (vroeger reed Jenny haar meer en begrepen dat die echt wel leuk kon rijden, maar de laatste jaren heeft ze er nauwelijks meer tijd voor gehad, waardoor ze vaak maar besloten weer een veulen te fokken)....de paarden uit deze lijn kennende past ze dat alleen maar goed..lekker aan het werk. Het zijn werklustige en hele eerlijke paarden, maar daardoor soms ook wel érg eerlijk als je ergens iets niet helemaal goed doet en dat moet je dan wel naar jezelf durven erkennen om er verandering in te kunnen brengen*maar ben je kind, dan wordt je álles vergeven* Iemand die dat pittigere goed past, zal er waarschijnlijk een gouden paard aan hebben.
Ruin Binkie in mijn profiel is haar halfbroerook een pittige heer, maar past mij perfect. Mocht je verder nog geinteresseerd zijn naar meer beeldmateriaal van Tanja of haar nakomelingen, ik heb er her en der ook nog een aantal van de keuringen.
En qua manen...joh gewoon rigoreus een keer kort, groeit vanzelf weer aan en het staat haar vlot