Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mijn bijrijdpaardje rij ik me een kruislings systeem (kaakgekruisd). Dat werkt ook prima. Je hoort vaak dat er moeite is met loslaten ivm het vele haar, daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad (maar deze merrie is ook echt kuikenmak qua voorkant
). Een touwhalster zou ik persoonlijk nog niet durven pakken, dat is heel dun en kan daardoor heel scherp inwerken. Ik heb juist een bontje gedaan om de neusriem van mijn side-pull omdat ik die al te scherp vind, en er staat er een met een bredere neusriem op het verlanglijstje. 
Ik vond hem eerst erg gaaf via internet, maar in praktijk lag hij vaak wat dicht op de ogen, dat is nu opgelost door de frontriem wat naar achteren te schuiven (keelriem eraf), gaat prima! Ik kan dat hoofdstel echt aan iedereen aanraden
Die van jou vind ik ook wel gaaf, mocht ik voor een wat simpelere gaan ga ik die ook onthouden (ook omdat die weer zo'n driehoek heeft wat bij die onderste van mij ontbreekt)
ik rijd vooral op mijn zit, met losse teugels, dus dan maakt het sowieso weinig uit wat er om het hoofd hangt. 

Koby week niet van de zeide van het andere paard en meneer kreeg haar niet in galop
(ik stapte op en er was geen enkel probleem...))
Alleen heb ik daar geen foto van. Maar ik heb dus ook het probleem dat het halster scheef zakt en dan te dicht tegen de ogen aan zit.