ik ben rustig op zoek naar een leuke hengst voor mijn papierloze Appaloosa merrie.
wanneer ze gedekt gaat worden weet ik nog niet ( dit jaar of volgend jaar) voor zo ver ik weet heeft ze eerder een veulen gehad.
het veulen zal voor eigen gebruik zijn.

info over de merrie:
ze word dit jaar 6 en 1.56 hoog sinds maart 2011 onder het zadel. het is een echte laat bloeier.
ze is erg sensibel. en heeft een vrij moeilijk karakter. en is ook heel eenkennig.
ze is wel heel eerlijk en vriendelijk, ze is verder altijd vrolijk.
ze bouwt snel spanning op tijdens het werk.
ze heeft hele ruime krachtige gangen. een goed actief been gebruik. ( heeft moeite met de galop, dit kan komen door een trauma)
ze is zeer soepel en behendig.
verbeter punten voor het veulen:
een wat stabieler karakter, wat makkelijker meewerkend.
zou wat groffer gebouwd mogen zijn met een wat stoerdere uitstraling ( mijn merrie voelt zich echt een prinsesje

vollere manen en staart zou fijn zijn
enkele eisen voor een hengst:
een uiterst rustig/nuchter karakter
grote maat.
een apart kleurtje zou leuk zijn. ( ik wil het liefst zo min mogelijk kans op een normale gangbare kleur)
hengst moet een sterke galop hebben. en ruime krachtige gangen.
over het algemeen zijn alle rassen en kruisingen welkom, maar geen tinker.
de hengst hoeft niet goedgekeurd te zijn als dekhengst.
het veulen word voor eigen gebruik. papieren van de ouders of voor het veulen vind ik niet belangrijk.
zowel KI als natuurlijke dekking is een optie.
het veulen zal later gebruikt worden als rijpaard.

ik heb op dit moment geen draf foto los. deze kan gemaakt worden.
alle foto's zijn van juli 2011.
deze hengst spreekt mij erg aan kwa uitstraling alleen vind ik hem wat aan de kleine kant, zijn galop blijkt ook niet zijn sterkste punt te zijn.
http://www.barockpintostudbook.com/Heng ... /Peter.htm
PS: ik hoef geen discussie of je wel of niet met een papierloze merrie moet fokken.