Verkopen, maar waar zijn geintresseerde???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askor_Djarne

Verkopen, maar waar zijn geintresseerde???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 21:01

Hallo allemaal,

Wegens prive omstandigheden moet ik helaas een van mijn fjorden verkopen. Nou weet ik dat de handel momenteel op zijn gat ligt, maar heeft iemand nog ideëen waar ik mijn fjord te koop zou kunnen aanbieden?

Ik heb een advertentie op marktplaats, bokt en paardplus.nl.

Mocht iemand nog iets weten, laat het mij aub ook weten.

Groetjes Kirsten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:19

www.speurders.nl en www.fjordenwereld.nl

Ook kun je contact opnemen met het stamboek,
die hebben een site waar ook paarden te koop kunnen worden aangeboden.
Kost wel wat meende ik,weet alleen niet hoeveel.

Askor_Djarne

Re: Verkopen, maar waar zijn geintresseerde???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:38

Bedankt cindy! Ja t stamboek is best duur. Kreeg toevallig net een PB'tje over hem ;)

Ik ga eens ff kijken op speurders en fjordenwereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:12

fjordenwereld is niet geschikt voor enkel aanmelden om een advertentie te plaatsen. :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:19

sporthorses.nl ?

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:33

Ik denk toch dat marktplaats en bokt is waar de meeste mensen kijken, momenteel is verkopen gewoon erg moeilijk de handel ligt bijna stil of mensen willen er niks voor uit geven.
Soms is een goed tehuis voor minder geld meer waard dan dat hij van de ene naar de andere gaat.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:03

suze_ schreef:
fjordenwereld is niet geschikt voor enkel aanmelden om een advertentie te plaatsen. :)

Als het goed is ,heeft ze zich daar al een keer aangemeld en gepost :)
Alleen is ze naar niet zo actief.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:43

Ik weet dat fjordenwereld geen site is om je aan te melden en te adverteren, maar ben daar idd al aangemeld. Wegens omstandigheden niet zo actief geweest idd nientje78 :)

Verder is het inderdaad een moeielijke tijd. . . met de andere paarden hadden we meer geluk met de verkoop maar de fjord is erg moeizaam. Ons tuigpaard waren we de volgende dag al gelijk kwijt en de welsh hengst ook.

Een goed tehuis is zeker belangrijk, maar ga hem niet bijna gratis weggeven. . .. daarvoor is het een te goede pony. . . is absoluut een sportpony en geen grasmaaier. ( Niet dat dat gezegd is, wil het alleen wel even kwijt haha)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:58

Een goede advertentie doet ook wonderen!

nataschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:34

Je mag mij wel pbtje met gegevens, eigenschappen etc sturen. En waarom hij weg moet.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:25

Kelly_Taco: Absoluut! Dat is een ding wat zeker is.

Nataschja: PB is onderweg.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:29

om wat voor fjord gaat het?

ik zoek er namelijk 1 ;)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 06:15

Wat bij adverterern heel belangrijk is, zijn mooie foto's waar het paard duidelijk op staan en een goede advertentie.

Maar het blijft gewoon moeilijk momenteel.

Ik bedoel niet dat je een paard bijna weg moet geven maar wilde ermee zeggen dat een goed tehuis vaak beter is dan veel geld.
Ik heb ook paardjes verkocht voor veel minder dan gehoopt maar die hebben een goed tehuis gevonden en dat is mij altijd heel veel waard.

Ik denk als het weer straks weer beter wordt gaan de mensen wel weer kijken.
Succes ermee.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:10

Ondanks een (in mijn ogen) goede advertentie met goede foto's erbij is het ontzettend moeilijk om te verkopen. Wat me ook opvalt is dat mensen verre van netjes handelen. Wel interesse tonen, vertellen dat ze morgen contact opnemen en er dan niks meer van horen of zelfs afspraken maken en niet op komen dagen.

Ik denk dat geduld het enige is wat werkt.

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:19

Aan de ene kant ligt de markt op zn gat, maar aan de andere kant hoor ik ook genoeg verhalen dat t wel goed loopt. Het is inderdaad maar net wat je wilt verkopen.. Er zijn ook zat handelaren die onderling veel contact hebben. Als bij de ene een particulier komt die op zoek is naar een paard en die handelaar zelf heeft niks staan op dat moment, belt hij de andere op om te kijken of hij wel wat geschikts heeft staan. Ik weet heel zeker dat dat vaak ook niet het geval is, de handelaren zo onderling, maar soms dus wel! Ze willen toch ook graag hun paarden verkopen!!
Toch zou ik het ook eerst op Bokt, Fjordenwereld en evt marktplaats proberen. Of er een handelaar voor je neus staat uiteindelijk, weet je eigenlijk nooit zeker maar als je af kan spreken om nog eens te gaan kijken, zit het vaak wel goed!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:23

fjordnina schreef:
Ondanks een (in mijn ogen) goede advertentie met goede foto's erbij is het ontzettend moeilijk om te verkopen. Wat me ook opvalt is dat mensen verre van netjes handelen. Wel interesse tonen, vertellen dat ze morgen contact opnemen en er dan niks meer van horen of zelfs afspraken maken en niet op komen dagen.

Ik denk dat geduld het enige is wat werkt.

Ik klik advertenties met slechte foto's en geen filmpje al gewoon weer weg.
Meer dan genoeg aanbod dus dan kijk ik meteen verder.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:30

Er worden toch nog steeds genoeg pony's en paarden verkocht hoor.
Sowieso is deze periode niet heel gunstig voor de verkoop. I.v.m. misschien nog slecht winterweer e.d.
Ik weet niet hoeveel haast er is, maar meestal zo rond maart trekt de verkoop vaak wel weer wat aan.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:40

Winters ligt de handel altijd wel op zijn gat.
Een goede duidelijke advertentie maken met goede foto's, ja en er zijn de laatste jaren een heleboel schoften op internet met stomme, domme, rare vragen daar moet je je overheen zetten, kennelijk vinden een heleboel mensen dat je van alles in een mail kan zetten want de verkoper weet toch niet wie hij tegenover zich heeft, ik zet er altijd in liever bellen dan mailen, dat doe ik zelf ook liever daar bereik je meer mee.
En of je een filmpje erbij doet dat vind ik zelf overbodig, als de mensen al geinteresseerd zijn door de foto's, de afstamming en wat er over het paard vertelt word dan komen ze wel kijken.
Maar het is een moeilijke tijd om paarden te verkopen je moet het net treffen.
Veel succes.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 14:31

Bedankt allemaal voor de reacties! Moet zeggen dat het nu ineens storm loopt op de telefoon en de mail, maar eigenlijk 1 echt geintresseerde. Het is inderdaad altijd afwachten hoe mensen werkelijk zijn. Loop lang genoeg mee in deze wereld dat er wel mogelijkheden zijn om jezelf in te dekken. Hoop gewoon dat hij snel een goed tehuis vind, aangezien stalling ook niet niets kost per maand haha. Tehuis is zeker belangrijk, maar prijs vind ik ook wel belangrijk. Tuurlijk zoek je een goede middenweg en hoop je dat je paardje goed terecht komt!

Bedankt voor alle info en ervaringen!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:49

Ik denk dat de handel vooral moeilijk is voor de jonge dieren maar de door gereden paarden zijn vaak zo weg.
Succes met je verkoop moet vast wel gaan lukken maar je moet zeker geduld hebben.

Ik heb een hengst te koop staan van het NMPRS en 2 keer zouden er mensen komen kijken 2 keer niet gekoken nu ben ik in onderhandeling en er zou een aanbetaling komen belt er iemand ik wil hem vanavond komen halen.
Ik heb het niet gedaan en rustig de onderhandeling afgewacht leek mij wel zo netjes maar je weet nooit of het door gaat zonder dat je een aanbetaling hebt.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:51

horse dating van vereniging eigen paard!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 00:50

@ Foss: Bedankt voor je reactie. Ik zie op je site dat jullie een behoorlijk aantal gra fjorden hebben. Mag ik vragen waar jullie deze vandaan hebben? Zou namelijk graag een gra willen. Alvast bedankt.

@ 44Mythe44: Bedankt. Hij staat al wel de site van vereniging eigenpaard.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:45

De prijs is ook belangrijk! Als je te hoog inzet klikken ze al gelijk de advertentie weg! Dus hou het een beetje schappelijk in deze tijd.... dan lukt het best! Ik heb dit jaar enkele KWPNérs te koop . Ik weet nu al dat ik het geld wat ik ervoor betaald heb niet terug krijg :(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:53

Je moet ook maar mazzel hebben. Ik heb die van mij in 5 dagen verkocht. Het ging wel heel snel. Ik heb wel wat van de prijs moeten afhalen, maar het klikte zo goed dat ik dat er voor over had. En ze heeft het nu heel goed en daar gaat het om.
Ik heb wel geluk gehad met de foto's. Mijn pony heeft een hele attente kop en blik en die heb ik op foto's kunnen vangen en ook bij de advertentie gezet. Ik heb in de advertentie ook alles erbij gezet (dus heel eerlijk geweest in alles) en dat doet ook veel denk ik. Je moet als koper niet het idee hebben dat er iets achtergehouden wordt. De verkopers vertelden ook gelijk, we waren al fan van haar door de foto. In het echie keek ze ook zo toen de kopers binnen kwamen, dus ze waren gelijk verkocht haha.

Dus goede foto's en een eerlijke advertentie. Ik heb zelf een hekel aan een advertentie waar niet veel in staat. Ik wil de praktische info en ook (eerlijke) info over het karakter :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:00

Kan de advertentie op mp niet vinden. Foto's zijn heel belangrijk. Geen hulpteugels(jaja echt er zijn er die met slof en al op de foto staan) Pony gewassen en gepoetst op de foto. Liefst een onder het zadel en een zonder.