Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
upendo schreef:laat eens een zadelmaker komen, die kan je denk ik nog het beste helpen.
Jolindaa schreef:Omdat zijn lendenen het probleem zijn wil ik een zadel wat kort in elkaar steekt, zodat de lendenen zo min mogelijk belast hoeven te worden.
Ik ben zelf helemaal fan van de Trekker Endurance Pro. Iemand hier verder ervaring mee?
Ik heb ook al zitten twijfelen over gewoon een dressuurzadel, maar omdat ik graag de endurance in wil, moet het voor mij ook goed comfortabel zijn.
Ik las net toevallig dat ook Wintecs erg goed vallen op arabjes, maar hoe is het comfort van een wintec voor de ruiter?
Jolindaa schreef:Waarom zijn ijslander zadels speciaal voor ijslanders? Dan, als je zo'n zadel lekker vindt rijden, kan je die toch ook kopen voor je niet-ijslander, of zie ik dat verkeerd?
Jolindaa schreef:Oke grappig. Heb vandaag even een wintec 500 getest op mijn andere paard en simpel de boom vervangen door een andere om de pasvorm te bekijken op mijn wandelende arabische rugprobleempasvorm is aan de voorkant erg goed. Veel schoudervrijheid. De kussens zouden aan de achterzijde wat opgevuld moeten worden voor een perfecte pasvorm. Toch moest hier een L boom in voor mijn arab. Stond ik best van te kijken!
Ga nog wel wat meer testen, maar dit beviel mij wel goed!