Hiervoor had ik een Haflinger en heb toen een Haflinger Dagboek hier op bokt opgestart, daar bleek veel interesse in te zijn en we werden een hecht clubje. Nu heb ik geen Haflinger meer maar een New Forest en het leek mij leuk om mensen te leren kennen die dus ook een New Forest hebben en dus een zelfde soort Dagboek op te starten.
Je kunt korte verhaaltjes wat je die dag hebt gedaan of hebt meegemaakt met je New Forest hierin kwijt. Het is absuloot geen verplichting om iedere dag te schrijven.
Eerst even jezelf en je New Forest voorstellen (eventueel met foto's, maximaal 2!!!) Daarna schrijf je mee in het dagboek wanneer het je uitkomt, je reageerd ook op anderen en als je bijvoorbeeld een probleempje tegenkomt dat de ander daarop kan reageren. Het is dus niet de bedoeling om alleen maar door te gaan op 1 verhaal van iemand anders, als je dus reageert moet je eerst even vertellen wat jij die dag of de dag ervoor met je paardje hebt gedaan. Dit omdat het een dagboek moet blijven.
Als je in het Dagboek schrijft iedere x even graag je naam (of hoe je genoemd wil worden in dit topic) vermelden. Dit omdat het een persoonlijk Dagboek moet worden.
Wie lijkt het leuk om hieraan mee te doen en zo dus je verhaaltje kwijt te kunnen, van elkaar te kunnen leren en lezen wat anderen met hun paardjes doen.
Marga en Crispy: Ik heb sinds 2 januari dit jaar een New Forest merrie genaamd Marion's Chippie (Crispy) ze is 13 jaar oud en is super braaf. Haar stokmaat is ca. 1.52. Eerst wil ik lekker genieten van haar bij ons in de bak, zodra we helemaal aan elkaar gewend zijn wil ook lekker met haar het bos in.
Dagboek: Marga & Crispy 8-1-2012: Vandaag hebben we onze eerste les gehad, ze was hartstikke braaf, dit was ook de eerste x voor mij sinds ze van mij is dat ik op haar rijd. Ik moet zelf even wennen aan haar gangen want die zijn heel anders dan van mijn vorige Haf.
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-12 08:46
TessaVenetia schreef:
Hooii! Ik wil heel erg graag meedoen. Knip Vandaag alvast leuke foto's. Komt er ongeveer vanavond op!
Groetjes, Tessa.
PS. echt een leuk Idee!
Marga: Hoi Tessa, leuk dat je zo enthousiast bent, welkom hier en we lezen graag je verhaaltjes.
TessaVenetia
Geplaatst: 09-01-12 17:22
Hallow! Ik heb een super lieve New Forest merrie; Namelijk; Venetia! Zij stal op 24 oktober 2011 mijn hartje Venetia is een D pony, van 1.43 m hoog Ze heeft L2 dressuur en L Springen. Ze kan nog een stuk hoger springen In de bossen is ze heel erg lief, Ik heb 1 keer over een boom gesprongen, alleen daar moet ik toch nog voor oefenen. Want dat vind ze erg leuk, en schiet ze weg. Je kunt haar wel makkelijk terug pakken:D De foto's :
Hier rijd ik buiten met mijn lieve meid
En dit is haar mooie hoofdje Sorry.. Een deel van haar hoofd staat er niet op, maar anders zat ik over de 800 pixels Hoe kunnen jullie dan nog allemaal zo'n mooie foto's hebben?? Wil iemand dat mijn uitleggen hoe dat moet?? Verhalen komen nog:D
Groetjes, Tessa. (_) Venetia
TessaVenetia
Geplaatst: 09-01-12 17:24
Sorryy.. Heb maar 1 foto.. wil iemand me aub. uitleggen hoe ze zo'n mooie foto's hebben, alleen toch nog 800 pixels.. Al mijn foto's zijn iets tussen de 1000-2000 pixels..
Marga & Crispy: 9-1-2012 =========== Op stal aangekomen had ik toch wel erg veel spierpijn van onze les gister. Ik heb Crispy lekker aan de hand mee het bos ingenomen. Ze heeft daar nog lekker staan grazen en ze vond het maar wat leuk. Terug op stal even in de bak losgegooid want madam moest toch wel even haar energie en spanning kwijt. Daarna heb ik nog een grote bal bij haar in de bak gehad maar dat vond ze maar niks, nog even met haar gefreestyled en daarna op stal met meusli gezet. Krijg de indruk dat ze het echt leuk vind allemaal, ik wil het zo afwisselend mogelijk voor haar maken.
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-12 18:25
TessaVenetia schreef:
Sorryy.. Heb maar 1 foto.. wil iemand me aub. uitleggen hoe ze zo'n mooie foto's hebben, alleen toch nog 800 pixels.. Al mijn foto's zijn iets tussen de 1000-2000 pixels..
nee hoor dat hoeft niet, je kunt gewoon zo uploaden bv via Photobucket ofzo.
TessaVenetia
Geplaatst: 09-01-12 20:23
Oker, want ik doe het via tinypic.com en dan de 2e vanboven, en dan staat er altijd dat het niet meer dan 800 pixels mag bevatte ofzoiets
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-12 20:26
TessaVenetia schreef:
Oker, want ik doe het via tinypic.com en dan de 2e vanboven, en dan staat er altijd dat het niet meer dan 800 pixels mag bevatte ofzoiets
Heeyy,, Vanavond ga ik weer lekker rijden met mijn Veneetje Op Dinsdag avond rijd ik altijd samen met een Vriendin van mij, die dan een A-pony mag lenen van de eigenaar van de pesionstal. Dus dat wordt weer KEI gezellig
hooi!! Ik Ben Lenny En mijn lievelings New Forest heet: Tina! ze is super lief en je kan alles met haar doen behalve met een zweepe of sporen rijden!(anders eindig je met je neus in het zand, op het alsvalt of in de berm!)
het is al even geleden dat dit gebeurt is maar ik vind het tog nog heel erg leuk om na te vertellen!!! ik wat op mijn lievelings new forest aan het rijden! en mijn vriendin kelly zat op een Fjord Joy we mochten langs het strand in galop! het was kei gaaf, maar aan de overkant van de zee bij ons kan je heel veel dingen hooren die daar gebeuren! dus daar waaren ze aan het schieten ofzo dus Tina mijn lieveling schrok daar van en ging in keiharde galop verder alleen Kelly die op Joy zat kon haar net niet houden! dus wij in knoer harde galop langs de zee! dus we zagen geen andere optie dan ze op het hek af te stuuren!(dat doen we alleen als het echt niet anders kan!!) (echt waar je kan daar achterover gaan zitten wat je wilt maar remmen lukt je tog niet!) dus ik en Kelly hebben altijd wat standaard woorden voor als we gaan rijden, (als Joy te hard gaat en Tina kan het niet bijhouden roep ik keihard naar vooren HOOOOOO! Kelly kent dit teken en weet dat ze nu zachter moet gaan, als Kelly en ik haar echt niet gestopt kunnen krijgen en we besluiten naar een hek te gaan roept Kelly hard : HEKKKK!!! ik ken dat teken en we weten dat we binnen 20 seconden naar de kant toe gaan! soms kan die fjord Joy heel rustig galopeeren maar dan krijg ik Tina niet in galop dus roep ik BEEN of KLEIN BEETJE KEL!! dat is voor kelly het teken om ietsjes harder te gaan!) dus Kelly riep hard HEKKKK!! en ik telde tot 10 en stuurde Tina zo goed mogelijk de berm in! en binnen de minuut stappten we rustig verder! haha ik sta altijd open voor tips of comlimenten! heb je een goede tip wil je diie dan in een brive bericht zetten AUB? groetjes Lenny en (_)jes van Tina
lisaislisa
Geplaatst: 13-01-12 21:08
Ik zou ook graag mee willen doen
@ Sjemira:Leuke nf heb je ! Wat voor afstammeling is ze? @ TessaVenetia: Leuk NF, lief hoofdje heeft ze Foto’s mogen idd niet groter dan 800 pixels zijn, je kunt ze verkleinen op Paint en dan opnieuw oploaden.! @ ilovemouse: Welkom!
http://i51.tinypic.com/121g5c3.jpgmeer foto's in Profiel Ik zou me dan ook maar even voorstellen, ik ben Lisa en rijd op mijn NF van Nihenhovens Iwan. Hij loopt in de sport Z1 dressuur en B springen, zijn sportnaam is Mistery. Mistery is helemaal zwart en een Make my day x Jasper, hij wordt dit jaar 7. We zijn al 3 keer naar de NF dag geweest, en hebben afgelopen jaar daar zijn vader ontmoet Mistery is ook een halfbroertje van de EK pony Prince Z (hij liep onder Febe van Zwambagt).
Nog een verslagje van vandaag : 13-01-12 _____________________________________________ Vandaag hebben we getraind, Mistery was erg losjes. Eventjes appuyementjes en eenvoudige wissel om de 4 gedaan Na het rijden was hij weer zo schattig als wat We zouden na het rijden naar binnen gaan, werd Zorella helemaal druk. Omdat ik en mistery weggingen
Marga en Crispy: 13-01-2012 =========== Vandaag heeft mijn lesgeefster Crispy voor de 2e x gereden, zondag heb ik zelf les. Crispy doet het goed aangezien ik haar nog maar 1,5 week heb. super knap.
Nog een verslagje van vandaag; 14-01-12 __________________________________________________________________________ Vandaag hadden we wedstrijd in Bedum, Groningen. S'morgens Mistery al ingevlochten + gepoets, daarna opweg was wel meer dan een uur rijden Aangekomen en Mistery ingereden, liep wel fijn... Daarna de 1ste proef gereden, beetje kijkerig maar hij bleef gelukkig wel lopen We hadden de 1ste proef 206 punten *winstpunt* en een 2de prijs ! De tweede proef werd hij wat moe, en begon hij wat scheef te lopen, maar toch nog wel aardige punten, 198 * geen winstpunt* maar heel tevreden
Vandaag had Crisp een welverdiende rustdag, we hebben wel wat leuks gedaan, eerst over de weg gewandeld, we kwamen natuurlijk nu niks tegen. Daarna gepoetst en in de bak 3 pionnen op een rij weg gezet. Ze volgt me overal, dus in stap zig zag door de pionnen en daarna in draf, braaf meisje was het vandaag weer.