Ik ben sinds een maand begonnen met het trainen/verzorgen van een fjord. Hij heet Niels en is nu 4,5 jaar.
Ik heb erg weinig (en tot nu toe slechte

Ik krijg namelijk toch het idee dat fjorden over het algemeen een erg sterk karakter hebben.
Ik zal even mijn situatie voor jullie beschrijven

Niels is een erg leuk dier! Ook merk ik dat ik nu al vooruitgang heb geboekt

Ik ben begonnen met grondwerk en ik heb daarmee gemerkt dat ik erg voorzichtig moet zijn met mijn hulpen.
Wanneer ik een grotere hulp geef sluit hij zich volledig af. Ik moet echt proberen door te komen door kleine hulpen te herhalen.
Longeren en grondwerk gaat nu erg goed.
Sinds een paar dagen ben ik begonnen het rijden erbij te pakken. Links en rechts snapt hij nu. Maar ook hierbij geld dat ik erg voorzichtig moet zijn met mijn hulpen.
Met het voorwaarts rijden merk ik dat hij zeer slecht reageert op het been. Hij snapt die hulpen nog niet geheel. Ik doe hier ook erg rustig mee en oefen dit ook samen met de eigenares door iemand te laten longeren terwijl de ander erop zit.
Ik vind het echter nog erg moeilijk om hem te motiveren. Ik kom wel door met wat ik wil en we gaan voorruit, maar hij is totaal niet gemotiveerd. Hij lijkt wel moe.
Misschien moet er iets in zijn voer veranderd worden? Op dit moment krijgt hij onbeperkt hooi en na het werken een beetje brok en muesli.
Hier een foto van het schatje