Hooii !! Ik had een vraagje, Staat jou tinker op ijzers? Ik vraag me namelijk al heel lang af of er ook tinkers zijn met ijzers. (heb nooit een tinker met ijzers gezien hahah)
Ik heb een kruizing tinker en die stond er altijd op in de zomer voor mennen , in de winter vind ik ijzers levensgevaarlijk . Maar dit was wel mijn laatste jaar ijzers . Ben die krengen meer dan zat
WolinLotte
Geplaatst: 27-12-11 17:49
Nee, al twee jaar niet meer.. Hardstikke mooie sterke voeten heeft ze, dus ze gaat er ook niet meer op.
Gwahir
Geplaatst: 27-12-11 17:50
Mijn kruising heeft voor het mennen ook op ijzers gestaan. Zijn er nu af. Maar met name bij betuigde tinkers zie je ze best wel vaak ijzers hoor, maar dat is soms ook wel nodig als je veel over straat moet
wil je het eigenlijk weten met een doel of ben je gewoon benieuwd?
Jellebie
Geplaatst: 27-12-11 17:53
Jilletje schreef:
staat in der OP . Ze wil het weten omdat ze nog nooit een tinker op ijzers heeft gezien
nikkialex
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-11 17:53
MaritAriel schreef:
Jilletje schreef:
staat in der OP . Ze wil het weten omdat ze nog nooit een tinker op ijzers heeft gezien
_Dune_
Geplaatst: 27-12-11 17:59
Mijn tinker staat niet op ijzers. Volgens mij staan de meeste tinkers die ik ken niet op ijzers, en met sommige wordt ook gemend. Als het niet nodig is, vind ik ijzers ook onzin.
Nee, gelijk er vanaf gehaald. Natuurlijk bekapt en nu heeft meneer ijzersterke hoeven die ik elke week zelf bijvijl en ook na het buitenrijden even bijvijl zodat ze niet afbrokkelen/inscheuren. Mijn hoefsmid (inmiddels niet meer natuurlijk ivm op vage wijze verdwijnen van mijn NB-er) is erg blij met mij
Hier ook geen ijzers! Alleen Gryf heeft afgelopen zomer even op ijzers gestaan, omdat ze voor het eerst een beetje begon te glijden tijdens de proeven als het gras nat was.
Ik ken er eentje die op ijzers heeft gestaan omdat er mee gemend werd.. verder vind ik het vreselijke ondingen. In de winter al helemaal, aangezien die van mij dag en nacht buiten staat.
Mijn tinker heeft geen ijzers, nooit gehad ook. Sterker nog, ik heb hem 5.5 jaar en er is pas 2x bekapt en een paar keer alleen de vijl erlangs voor de keuring. Als de smid op stal komt laat ik hem af en toe kijken, nooit is er iets nodig, maar hij zegt altijd dat hij blij is dat niet alle paarden zulke hoeven hebben als de mijne. Dan zou hij geen werk meer hebben. Worden de hoeven lang dan ga ik de straat op en slijt alles mooi rond af.
Jeps, in het zomerseizoen sowieso ivm wedstrijden op het gras en de kalkoenen.
suusje26
Geplaatst: 27-12-11 20:53
Ik ken best veel tinkers met ijzers eigenlijk...
Die van mij staat ook op ijzers m.u.v. de winterperiode omdat hij ze er snel aftrapt in de weide/modder/etc. Ik rijd eigenlijk alleen maar buiten, onder het zadel of aangespannen en ik merk dat hij ze daarvoor wel nodig heeft.
Nu staat hij dus zonder ijzers maar kan ik echt niet zo vaak meer naar buiten, ze slijten dan echt te snel!
Al een jaar helemaal bootvoets. Vorig jaar met mennen nog wel ijzers maar we mennen niet meer met haar dus geen ijzers meer. Ze heeft gelukkig keiharde hoeven. We rijden wel veel in de bermen.
In de winter niet maar van het voorjaar wel weer i.v.m. het mennen op de weg. En voor mijn wedstrijden op het gras zijn ze ook wel handig in combi met stiften
Hier stond Shayla alleen voor de vijfheerenlandentocht op ijzers (dat was 40 kilometer aangespannen op 1 dag.) Verder heeft ze een paar jaar terug alleen voor op ijzers gestaan ivm wat achteraf artrose bleek te zijn. Maar nu loopt ze al een hele tijd tijdens de buiten- en menritjes altijd lekker op blote voeten.
Hier geen ijzers, maar ze is dan ook pas 2,5. Pardoes (mijn vorige tinker) heb ik nooit op ijzers gehad, de hoefsmid was altijd erg tevreden over zijn hoeven.
Ik rij dagelijks buiten, merk dat mijn Tink haar voeten steeds sterker worden!! Af en toe zelf een vijltje erlangs tegen scheuren. Neehoor, lekker blootvoets! Ben er blij mee!
vjseegers
Geplaatst: 28-12-11 00:56
Ja! Hier een tinker die op ijzers staat....maar alleen haar voorbenen. Dit is omdat haar hoeven anders verkeerd afslijten bij het rijden op de weg (wat ik helaas altijd moet doen als ik buiten wil rijden). Ze had eerst ook achter ijzers, maar die lagen er elke keer binnen no time af. Dus uiteindelijk mee gestopt. Gebruik nu hoefschoenen als het nodig is. Ik merk echter wel dat haar achterhoeven steeds harder zijn geworden en dat ze minder snel afslijten dan eerst.