Nou vroeg ik mij af, zijn palomino shetlanders zelfzaam? 1000 euro lijkt mij nogal overdreven namelijk.... Maar ik ben eens gaan rondkijken en je vind ze nauwlijks en als je ze vind zijn ze in minimaat.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Ja je ziet ze niet heel veel. Ik heb dit jaar uit mijn vosbonte merrie met een perlino hengst een palomino veulen gefokt. Wel een hengstje en nog een veulentje. Maar in de minimaat. Moeder is 85 cm, vader 83. Foto's staan in mijn profiel.
Dennis schreef:Suzanne F. schreef:Ja je ziet ze niet heel veel. Ik heb dit jaar uit mijn vosbonte merrie met een perlino hengst een palomino veulen gefokt. Wel een hengstje en nog een veulentje. Maar in de minimaat. Moeder is 85 cm, vader 83. Foto's staan in mijn profiel.
Maar dat is dan geen shet neem ik aan, maar minipaard.
ilse_89 schreef:Ik heb 3 ponys met palomino kleur..
Een palomino merrie van 9 jaar en 88 CM hoog
Een palomino hengst van 3 jaar en 77 CM hoog
een palomino BONTE merrie van 2,5 jaar en 80 CM hoog
Dennis schreef:Ja hoor, alleen appies zijn niet toegestaan.
Maar zie maar eens een cremello of perlino te fokken. Bruin is erg zeldzaam, zeker in de grotere maten. En creme is nog zeldzamer. Er zijn helemaal geen palomino of valk hengsten in de midden en grote maten.
shetlandfan schreef:Rascal is GEEN valk. Dat is gewoon een "foute" bruine. Hij kan ook helemaal geen valk zijn gezien hij uit combinatie zwart x vos komt. Je kan alleen maar een valk krijgen als 1 van de ouders het creme gen hebben en dat hebben zijn beide ouders NIET. Zijn rare bruine kleur komt van zijn vader Grandioso v. Wegdam. Een vos kleurige hengst die wel eens nakomelingen geeft die isabel of mushroom zoals het tegenwoordig genoemd wordt, van kleur zijn (ik noem het altijd "foute" vosjes). Rascal is simpelweg de bruine variant hierop.