Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aranel schreef:Bedoel je met 100% fries dat hij in het stamboek ingeschreven moet zijn?
Ik denk dat je met deze eisen met een euro of 3000 al een heel eind komt.. Maar het is natuurlijk ook weer een verschil of je een 4 jarige met veel behang hebt met een leuke stokmaat dan een 9 jarige van 1.56
Enne, een pre fries zul je niet vinden, dat is alleen bij spaanse paarden het geval
Bizzybijtje schreef:Een fries die goed galopeert kost echt wel meer... Die zijn er niet heel veel namelijk![]()
Dan zou je beter voor een nepfries gaan, eentje zonder stamboek maar die er wel uitziet als fries zeg maaren die goed galopeert.
Dromen schreef:Bizzybijtje schreef:Een fries die goed galopeert kost echt wel meer... Die zijn er niet heel veel namelijk![]()
Dan zou je beter voor een nepfries gaan, eentje zonder stamboek maar die er wel uitziet als fries zeg maaren die goed galopeert.
Ik bedoel dus er een die niet om de 3 seconden weer terug in draf gaat. Een beetje een normale galop.
Stamboek hoeft voor mij niet persé maar het moet wel een echte Fries zijn, dus niet bijvoorbeeld tinkerbloed erin
friesiszwart schreef:Als je een fries wilt hebben zou ik zeker niet voor papierloos gaan. Je hebt dan een paard met friese afstamming maar het is toch geen fries.
Dromen schreef:friesiszwart schreef:Als je een fries wilt hebben zou ik zeker niet voor papierloos gaan. Je hebt dan een paard met friese afstamming maar het is toch geen fries.
Met papieren word toch al een flink stuk duurder terwijl ik er niets aan heb, ik ga er niet mee fokken (gaat moeilijk met een ruin XD), en van wedstrijden heb ik ook mijn buik al vol.
Het zit vooral zo met tweespan mennen, 2 compleet verschillende paarden, dat ziet er gewoon niet uit.
Hoe noem je een Fries zonder papieren?
Want een Husky zonder papieren zou een hondenmens toch ook zo herkennen? Toch word het een Husky genoemd
Mikaa schreef:Heel toevallig hebben wij gister een friese merrie gekocht van 7 jaar van 1.60 hoog. Zij is ook voor kar beleerd en onder het zadel. Ze heeft de hele leven bij een vrouw gestaan die haar enkel recreatief reed, maar ze had er geen tijd voor dus heeft ze jaar stilgestaan. Verder zijn haar ouders wel 100 % fries, maar omdat haar moeder in eerste stantie niet drachtig wilde worden hebben ze ze gewoon bij elkaar laten staan. Alleen toen hadden ze de hengst al geruint en toen bleek ze drachtig te zijn. Dus in paspoort staat wel onbekend. Eigenlijk heeft die van ons dus precies al jou eisen. Verder is het wel een beetje ouderwetse compacte fries met enorm veel behang. Ze is alleen nooit dressuurmatig gereden, maar dat is ook wel de uitdaging die ik zelf zocht.
Maar je moet het gewoon net tegen komen, bij ons klikte het gewoon gelijk maar omdat die vrouw het heel belangrijk vond dat ze goed terecht moest komen hebben wij er maar 2000 voor betaald. Dit komt natuurijk ook mede omdat in paspoort onbekend bij ouders staat enzo, maar dat maakt ons niet uit, ze kan wel heel goed bewegen en heeft verder alles wat wij wilde. (: + Soms moet je gewoon net geluk hebben..
friesiszwart schreef:In hoeverre ben je zelf ervaren, misschien is het een optie een jonger paard aan te kopen (bv een twenter).