[TI] Tinkertje op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Tinkertje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 13:21

Tinkers zijn van die lekkere wintervaste buiten-teddyberen <3

Ik heb dus ook een plek geregeld waar Diaz ook swinters lekker 24/7 buiten kon blijven..
Maar.. ehm.. ze staat 10x liever op stal savonds! :') _/-\o_

Ik merkte het een tijdje terug al. met geen mogelijkheid kreeg ik haar de paddock in na de schemer! haha

Ze heeft voorkeur voor haar stal..
Lekker warm, gezellig bij de rest, warm stro om in te liggen, hooitjes knabbelen, drinken zonder natte voeten te krijgen..

Ik heb dus afgesproken dat ze lekker (net als alle andere paarden) snachts op stal gaat.. :j

Ze heeft een grote paardenbox.. ze zou een rondje kunnen draven als ze zou willen :') misschien dat dat ook meespeelt.

Zijn er hier nogmeer 'binnen' tinkers?

elliecuijk

Re: Tinkertje op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:25

ja hoor,mijn ruana staat snachts ook op stal,met een aantal anderen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:26

Enige reden dat die van mij zijn stal in vliegt als ik aan kom is omdat ie daar zijn voer en hooi krijgt :Y)
Als het regent staan ze hier meestal in de uitloopstal, en met die storm van gisteren ook.. maar in de vorst bijvoorbeeld liggen ze liever in de paddock te slapen dan binnen :)
Ik kan ze ook echt niet in een stal opsluiten, want zodra het hooi op is gaan ze stampen om naar buiten te kunnen..
Maar naast dat ze hier gewoon liever buiten lopen, is binnen staan ook gewoon slecht voor de benen en voor de spijsvertering, dus als ze hier te veel binnen staan dan stamp ik ze zelfs de wei op :+
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-12-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:27

ja hier bij ons ook.
bij ons gaan de andere paarden naar binnen s'avonds.
gisteren zijn ze voor het eerst naar binnen gegaan en Maddy ( onze tinker ) wou ook graag naar binnen, normaal blijft ze lekker buiten maar gisteren wou ze dat dus niet.
dus is ze gisteren ook lekker naar binnen gegaan ( in een schuilstal ) :)
begon direct lekker aan het hooi te eten, daarna ging ze buiten kijken toen vond ze er niks meer aan...ging ze met een speer weer naar binnen :P

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:29

Elsa stat momenteel ook binne, ivm ons veulen. Ze staan samen in een groot strohok (koeien kraamhok) van 4x6, en overdag zetten we een hekje open en hebben ze 12x4. Elsa mag elke middag even buiten rennen, maar ze is leiver bij haar vriendinnetje binnen. Vorig jaar heet ze wel fulltime buiten gestaan en hopelijk volgend jaar weer.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:49

Janus staat de hele dag buiten, en 's-nachts op stal. Als Janus gras onder zijn voeten heeft blijft ie net zo lief de hele nacht buiten. Alleen een zandpaddock wordt ie beetje verveeld van, dan snabbelt hij liever wat strootjes in zijn stal.

karla60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:57

hier gaan ze altijd s'nachts naar binnen zomers en winters overdag gaan ze altijd naar buiten of het moet erg slecht weer zijn .
ze hebben een hele grote box waar ze zich goed en kunnen bewegen,als het de hele dag regent staan ze s'midags voor het draaitje te drammen dat ze naar binnen willen.
ze hebben s'winters ook niet dik winter haar is wel lekker voor het rijden,ze dragen geen dekens. :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:00

staat ze buiten alleen? of staan er meerderen? Heeft ze daar wel schuilgelegenheid?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 15:08

Ze heeft geen schuilmogelijkheid, en staat nu ook alleen, dus ik snap het best! Maar ook met andere pony's buiten had ze soms zoiets van 'bekijk het lekker'..
Ze krijgt buiten gewoon hooi snachts..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:13

De mijne vind op stal staan echt niet leuk! Gelukkig hoeft ze dat ook niet, want ze kan 24/7 buiten staan (wel met schuilstal hoor ;) )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:50

Dat geeft dan ook een behoorlijk vertekend beeld, mijn paarden staan absoluut niet graag binnen, maar buiten zonder vriendjes en zonder schuilmogelijkheid zouden ze het ook niet fijn vinden....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:59

Wat is de reden dat ze alleen staat?
Luna gaat ook 's nachts naar binnen. Gezien daar het eten ligt vind ze dat zeker niet vervelend. Het baasje helaas wel, maar geen enkele stalling is perfect :o Voor de rest hebben we het hier prima naar onze zin, dus het zi zo. Gezien ik niet de rest van mn leven in GR zal wonen ga ik haar echt niet verhuizen, dat doet ze wel weer al ik dat ook doe.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:00

Soprano schreef:
De mijne vind op stal staan echt niet leuk! Gelukkig hoeft ze dat ook niet, want ze kan 24/7 buiten staan (wel met schuilstal hoor ;) )

Mijne ook :j Vroeger stond ze wel eens op stal 's nachts, maar dan was het 's ochtends een sprintje naar de wei ;) De stallen waren wel afgeschermd, dus ze had dan geen contact met de knappe buurman fries (waar ze toch wel duidelijk een oogje op had). Nu staat ze ook lekker 24/7 buiten met haar grote vrienden.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:00

Ik snap Diaz wel, die wil gewoon graag bij de anderen blijven... hihi.
De mijne staan 24/7 buiten, heb wel een flinke schuilstal maar daar maken ze eigenlijk alleen bij heel warm of stormachtig weer gebruik van....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 18:05

_Lot schreef:
Wat is de reden dat ze alleen staat?

De rest van de pony's gaat snachts naar binnen ;) Overdag heeft ze gezelschap :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:08

Die van mij staat graag waar de grote groep staat ;)
Ik heb ze liever buiten. Maar in de wintermaanden staan ze hier ook 'snachts op stal. En tja daar ligt idderdaad een klein plukkie kuil (vliegt ze letterlijk op af :P ) en hooi te wachten. Ik hoor wel van de staleigenaar dat ze sochtends graaag naar buiten gaat.
's Zomers staat alles gewoon 24/7 op t land. Dan wilt geen enke paard meer naar binnen.

Ik geloof nooit dat paarden écht liever binnen staan als de omstandigheden buiten ideaal zijn.

Diaz: heb je geen paardje van stal waar Diaz bij kan staan buiten ? Vaak vinden ze het dan veel leuker. :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:11

Sil staat alleen voor de "veiligheid" s'nachts binnen
Het blijft wel een hengst
Maar het maakt hem niet uit waar ie staat

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:18

Tinker Boi staat samen met zijn vriendinnetje welsh Pip buiten met schuilstal, s'nachts gaan ze samen op tuk in de schuilstal.....niet verplicht,ze mogen kiezen....

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:11

Mijn tinker staat sinds kort dag en nacht binnen.. ze breekt elke wei, paddock of buitenstal uit..
Ze wordt elke dag wel eventjes buiten gezet, maar dat wel onder toezicht.
Ik hoop dat dit haar leert en dat ze snelw eer naar buiten kan.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:14

Hier lopen ze in de loopstal, en kunnen ze de rijbak in wanneer ze willen, dag en nacht.. Maar er hoeven maar 2 sputters regen te vallen, en de tinkers staan als eerste binnen!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:14

Mijn paardje gaat 's ochtends in een drafje naar de wei en 's avonds in een drafje naar binnen. Zolang ze maar bij de rest kan zijn is ze gelukkig.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:16

hier staan ze 24/7 buiten
Ze hebben een soort schuilstalletje, maar staan hier bijna nooit in
Maar ik kan me voorstellen dat als haar vriendjes binnen zijn, dat ze dan ook liever naar binnen gaat

Hier heb ik ze nog nooit op stal gezet, dus zou niet weten of ze dit minder leuk zouden vinden?!??

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:17

Schimpje schreef:
Hier lopen ze in de loopstal, en kunnen ze de rijbak in wanneer ze willen, dag en nacht.. Maar er hoeven maar 2 sputters regen te vallen, en de tinkers staan als eerste binnen!

Weet je zeker dat het tinkers zijn. :+ :Y)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:32

zoe staat in de winter ook savonds al binnen en in de zomer staat ze op het land en komende zomer wil ik graag dat ze dan voor de nacht op de poddock gaan zodat ze niet naar binnen hoeft
(zoe gaat tussen de draden door dus kan niet snachts in land blijven.)
staat ze elke keer in vers land en groeit ze dicht :D

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:40

Gurly schreef:
Mijn tinker staat sinds kort dag en nacht binnen.. ze breekt elke wei, paddock of buitenstal uit..
Ze wordt elke dag wel eventjes buiten gezet, maar dat wel onder toezicht.
Ik hoop dat dit haar leert en dat ze snel weer naar buiten kan.

Wat denk je nu zelf ;)
Paard legt echt de link niet tussen uitbreken en vervolgens 23/7 binnen moeten staan.