Ik heb een vraag:
Ik heb n Fries gekocht bij Ravensbos in Valenburg a/d geul. Nou betreft t een jong paard van 2,5 inmiddels heb ik hem laten castreren en de tandarts is geweest. Nou is het verhaal dat deze fries geen stamboom heeft. Nu dacht ik aangezien hij al 2,5 is dat hij al wel een paspoort zou hebben.. Nu is dit dus niet het geval. Hij heeft zelfs nog geen chip. Eerst probeerde ze mij de kostenvan de chip in mn maag te splitsen maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan gezien het feit dat ik vind dat hij allang gechipt had moeten zijn! Nou komt volgende week de veearts om hem te chippen. Dan moet er een paspoort aangevraagd worden. dus ik vroeg wanneer ik dan eindelijk de papieren krijg. Zegt ze dat t volledig aan mij ligt omdat ik t aan moet vragen.. Ligt t nou aan mij of moet zij daar zorg voor dragen??

Er zijn inmiddels al verschillende dingen voorgevallen waar ik mijn twijfels over heb.. Laat ik het zo zeggen..ik heb er nu een paard gekocht maar wanneer ik in de toekomst nog eens een fries zou willen kopen word het zeker niet deze stoetterij!
Kortom ik vind t allemaal maar een vreemde gang van zaken!
Als nou toch blijkt dat ik t zelf moet gaan doen.. Iemand enig idee hoe ik dat dan zou moeten doen? en wat de kosten ervan zijn? Voor nu kom ik alleen maar sites tegen waar ik m moet laten registreren en dan lid moet worden a 107,80 per jaar!!!!

Alvast bedankt voor de info!