waarom rijden jullie liever op een shet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

0kayleigh0

waarom rijden jullie liever op een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 21:25

op bokt zie je regelmatig volwassen mensen op een shetlander rijden. ik vraag mij af waarom jullie liever op een shet rijden in plaas van op een paar maatjes groter. :P en gebruiken jullie dan een 'echt' zadeltje? mischien is het ook leuk als jullie foto's plaatsen van jullie shetjes @ work of directe links?
groetjes ,
kayleigh!! :evaw:

pinkie87

Re: waarom rijden jullie liever op een shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:28

moet dit weer zo rel topic worden?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:42

Men kan erom geinen, maar misschien is het van de ts-er helemaal niet bedoeld als ene reltopic.
Helaas kom ik het ook tegen, volwassenen op Shetlanders.

Mischien dat die wel willen laten weten waarom ze uberhoud op een Shetlander stappen?
Niets te nadelen van die pony's hoor, vind ze geweldig.
Wij hebben er ook 1, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om er op te stappen.
We doen wel andere leuke dingen.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 25-11-11 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:43

Ja dat is inderdaad zo R.X. TS vraagt wat maar zegt niet dat het slecht is oid. Nee TS is nieuwschierig en ik eigenlijk ook wel! :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:20

Ook ik vind het een érg goede vraag van TS!
Ben benieuwd naar de 'serieuse reacties' hierop!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:22

0kayleigh0 schreef:
op bokt zie je regelmatig volwassen mensen op een shetlander rijden.

Kan je een voorbeeld topic posten dan?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:42

Ik denk dat de TS meer oogt op de 'te grote' mensen op de shet ;)

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 23:01

nee hoor... eigenlijk vraag ik gewoon om mensen die serieus antwoord willen geven :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:03

Dat heb ik me ook al jaren afgevraagd...................... en heb er eigenlijk nooit echt een direct antwoord op gekregen.
Dat kwam nooit verder dan 'ja maar ze zijn heel sterk hoor!', 'ja maar hij vind het leuk', etc.

Eerlijk gezegd, denk ik dat ze het vooral doen bij gebrek aan beter. Meisjes met VZ-shetten en geen bijrijdpaard, en die willen dan toch graag rijden (en op de manege is niet goed genoeg) dus moet de shet het maar weer ontgelden..... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:05

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:07

_Pretty schreef:
Er is toch zo'n vrouw op een zwarte shet die best hoog rijd ermee?
zou niet weten hoe zij heet, volgensmij heet de shet Bonfire ofzo.

Klopt, daar heb ik ook een keer een filmpje van gezien op YT... :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:12

miss haalt ts de ijslander en de shetlander door de war. die lijken op het eerste gezicht wel heel erg op elkaar, en daar rijden idd voornamelijk volwassenen op.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:13

Mijn post was serieus hoor, ik heb namelijk maar ooit één volwassene op een shet zien rijden, maar deze vrouw ook was erg klein en dat misstond ook totaal niet. Dat is ook dezelfde vrouw die users hierboven vermeldden. Te grote meiden op shets herken ik wel, maar je hebt het over volwassenen.

En op bokt zie ik helemaal geen topics voorbij komen met volwassenen rijdend op shets, vandaar dat ik het gewoon vraag. Want ik herken dit dus gewoon niet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:14

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties verwijderd. Graag ontopic blijven en serieuze antwoorden geven op de vraag van de TS ;)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:15

Telpeva schreef:
Mijn post was serieus hoor, ik heb namelijk maar ooit één volwassene op een shet zien rijden, maar deze vrouw ook was erg klein en dat misstond ook totaal niet. Dat is ook dezelfde vrouw die users hierboven vermeldden. Te grote meiden op shets herken ik wel, maar je hebt het over volwassenen.

En op bokt zie ik helemaal geen topics voorbij komen met volwassenen rijdend op shets, vandaar dat ik het gewoon vraag. Want ik herken dit dus gewoon niet.

Ik heb wel een keer ergens een 'shet' forum gevonden ofzo.. Daar gingen hele gesprekken over dat het helemaal niet erg was als je met je 1,75 op een shet ging rijden...

Juisst :o?

Ik denk dat mensen geen foto's enzo op bokt plaatsen omdat ze bang zijn afgezeikt te worden...
Laatst bijgewerkt door Fellow op 25-11-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:15

Had het er vanmiddag nog over met moe haha.. Dat er altijd van die te grote mensen op IJslanders zitten, ik ga toch ook niet op een shetterd rijden.. maar goed, zo ieder zijn ding hè.. Wanneer je ze tegenkomt, gewoon vriendelijk vragen Waarom..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:16

Afbeelding

dit ben ik op shetje... was tijdens vakantie..,
shetje heb ik ingereden, paardje luisterde niet naar kleine ruiters zeg maar.
gooide haar gewicht in de strijdt..
maar goed.. was iets te groot, zeker niet te zwaar, was net aan 45 kilo.

nu is het een prima beginnerspaardje..

edit: ik weet dat ik te groot ben voor het zadeltje, maar er was geen andere en heb even op gereden.
nu doe ik het niet meer

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:21

Dan vraag ik me nu wel ineens af waarom het oké is om op Ijslanders te rijden terwijl je daar te groot voor bent, als je op een shet stapt wat niet past krijg je een hoop gezeik over je heen...

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 18:35

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:04

Als het goed past, waarom niet? Ik ben zelf ook niet erg groot en rij ook graag op kleinere pony's(alleen Shets zij voor mij toch wel echt te klein), omdat ik zelf gewoon meer heb met pony's dan met paarden en ik vind het veel vertrouwder aanvoelen.

Over de vraag van Antje_vip is ooit als eens een topic geweest [SMP] Shetlanders wel zielig ijslanders niet :S , maar het is wel al een verouderd topic.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:40

dank je wel _Evanne ik ga even in het topic kijken ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:13

_Evanne schreef:
Als het goed past, waarom niet? Ik ben zelf ook niet erg groot en rij ook graag op kleinere pony's(alleen Shets zij voor mij toch wel echt te klein), omdat ik zelf gewoon meer heb met pony's dan met paarden en ik vind het veel vertrouwder aanvoelen.

Over de vraag van Antje_vip is ooit als eens een topic geweest [SMP] Shetlanders wel zielig ijslanders niet :S , maar het is wel al een verouderd topic.

Ik ben ook absoluut een pony mens. Rij nu tijdelijk op een pony van 1.37 en ik voel me weer helemaal thuis, dus snap zeker waarom mensen liever op een pony stappen. Maar no way dat ik met mijn 1.65 m nog op een shet ga zitten. Ben niet super groot weeg nog geen 55 kg, maar een Shet.. is echt een maatje te klein. Heb er tot mn 13e op gereden, omdat ik toen nog niet helemaal was uitgegroeid en de 40 kg net aan haalde. Maar daarna was het wel over hoor. Ik ken een paar volwassen mensen die ik met een gerust hart op een Shet zou zetten (en een aantal reden of rijden er ook nog (wel eens) op. En die zijn allemaal toch bijna een kop kleiner dan ik en nog smaller van bouw, en hebben een Shet van minimaal 1.07 m. Denk niet dat veel mensen aan die criteria voldoen en dus eigenlijk niet meer op een Shetlander thuishoren. Koop dan een Dartmoor of IJslander.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 21:59

dan kan je ook ineens een grote pony kopen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:32

Op bokt zie je regelmatig volwassene op shetlanders?? Dan weet ik niet waar jij kijkt?

Ik heb overigens tot mijn 21ste op een (grote) shet gereden. Waarom? Omdat het kon, dun als ik was (die goeie ouwe tijd.... :') )

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:08

antje_vip schreef:
Dan vraag ik me nu wel ineens af waarom het oké is om op Ijslanders te rijden terwijl je daar te groot voor bent, als je op een shet stapt wat niet past krijg je een hoop gezeik over je heen...

Moet je voor de gein die vraag stellen aan mensen met IJslanders, kun je lachen (uitzonderingen daar gelaten).