[TI] Waar heb jij je Tinker gekocht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NancyFjorden

Waar heb jij je Tinker gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 06:11

(Ik kon deze vraag niet vinden via zoeken, maar als er al zo iets bestaat dan kan hier een slotje op).
(Laat me dan wel weten waar deze vraag dan ook staat).
;)

Nou me vraag staat er eigenlijk al.
Ik vroeg me af waar jullie je Tinker paard hebben gekocht.
En of het jullie daar goed bevallen is.
Alle tekst en uitleg erbij vind ik hastikke leuk om te lezen!

Alvast bedankt!! :D

Caily

Re: Waar heb jij je Tinker gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 06:51

Mijn eigen heb ik bij een particulier gekocht. Prima bevallen, al zou ik bij een volwassen dier wel een aankoopkeuring laten doen (de mijne was nog geen 2 dus met het blote oog gekeken en that's it).

Verder eigenlijk alleen helaas mindere ervaringen met Mc Cloud. Waar ik nog wel een Tinker zou willen kopen in de toekomst is bij de Bonte Parels, Kanters of de Gorterstraat, en ook ITS staat niet verkeerd aangeschreven in mijn ogen. Er zijn er vast nog wel meer, maar dit is wat me nu even te binnen schiet. (Als je voor nu wilt kopen dan heeft Cecille ook mooie dieren staan!)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:33

Mijn eerste tinker.... vanaf een foto, via een vriend die haar heeft laten overkomen uit Engeland...

Luna via de Bonte Parels gekocht, super!

Siofra vanaf foto, half jaartje oud, opgehaald in Friesland....

Geen van allen laten keuren... :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:59

Baggio heb ik particulier gekocht, aanvankelijk van een foto, met 4 maanden kwam hij bij me.
King heb ik bij stal van Eck gekocht (zie poster hierboven :) ), ook van een foto in principe, maar ben wel snel gaan kijken natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:13

Mijn eerste Tinker kwam bij ITS vandaan, helaas kwam zij niet door de klinische keuring heen. Tweede Tinker (plus veulen) kwamen bij de Bonte Parels vandaan. Merrie is genadeloos afgekeurd door de DA, op punten waarvan de BP zeiden dat dat heus wel goed zou komen, echt waar :j Vanwege de afhandeling rondom de keuring en de nasleep daarvan zou ik daar nooit maar dan ook nooit weer een paard halen of mijn merrie laten dekken.

Mijn huidige merrie komt bij ook bij ITS vandaan, daar heb ik haar 9,5 jaar geleden gekocht. Haar vierjarige zoon komt daar ook indirect vandaan, zijn vader is de hengst Thunder.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 19-11-11 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verduidelijkt.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:44

mijn eerste tinker komt van de tinkerboerderij. Erg aardige mensen, wel laten keuren, maar helaas was de klik er niet, gelukkig kon ik hem terug verkopen aan hun.

King komt van een particulier, geen keuring gedaan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:32

Onze eerste tinker komt bij een handelsstal weg (Jansen van den Hout). Daarna een merrie die kwam bij een klein handelaartje hier uit de buurt weg. De volgende merrie komt bij Cecille Vlot weg. De hengst bij Stal het Larixbos. 1 van onze veulens komt Bij Amberwoods Tinkerstables (Duitsland) en onze laatste aanwinst komt bij Finlay Stables Irish Cobs weg.

Variatie he :+

Geen van allen zijn gekeurd overigens.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:56

Mijn tinker Jack heb ik van Kanters erg vriendelijke mensen die weten welke tinks wat kunnen zijn voor je. Ik ben tot nu toe (heb ‘m bijna 4 maanden) erg tevreden en was wat ik zocht

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:39

Mijn aller eerste tinker Diesel kwam bij Jan Linker weg
Tom en Sam kwamen bij Stoeterij Gadedijk weg, godzijdank bestaat die ellendige stal niet meer.
En daarna ooit nog een tinker in Belgie gekocht van een particulier

Mini_Miesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:05

Britt via marktplaats, ik werd verliefd op die foto's :o
Toen zijn we wezen kijken, laten kuren. Britt was goedgekeurd en we kochten haar!
Achteraf bleek ze niet goed ingereden te zijn.. De oude baas zij dat ze haar al 2 jaar had, 2 jaar was 3 maanden.
Oude baas had meerdere paarden verpest.
En omdat de klik steeds slechter werd en ik haar niet meer baas kon moest ze worden verkocht...
;(
Najien (kruising tinker) ook via marktplaats. Ze was een veulen dus niet gekeurd! Maar ze blijft haar hele leven bij mij!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:59

Mijn Tinker komt van Tinkerstal Den Bosberg :) Die mensen waren super vriendelijk en nooit spijt van gehad.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:27

Mijn eerste tinker heb ik particulier gekocht via Marktplaats. Ben 2x gaan kijken, en heb hem laten keuren.

Mijn tweede tinker komt bij StalvanEck (zie hierboven Lucy_1) vandaan. Heb ivm leeftijd alleen een gezondheidscheck laten doen door een dierenarts. Tinker staat nog steeds bij deze stal in de opfok.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:21

ik had mijn tinker (die ik nu niet meer heb) bij mc cloud weg
heel erg slechte evaring mee zou daar nooit meer een paard kopen

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:26

Mijn tinker komt bij een vriendin vandaan. Ze laat haar merries dekken door de hengsten van eurotinkers. Mijn tinker zijn papa is Jos en zijn mama is Jay-Z. Mijn tinker is nu 18 maanden oud, ik heb hem en zijn half broer geboren zien worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:15

Nathan komt bij Eurotinkers vandaan, Dutch van een bokker en Penja van een kennis :)
Nathan is gekeurd voor de verzekering, Dutch had ik nog nooit in het echt gezien en Penja ken ik al van veulen af aan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:33

Mijn tinker heb ik gekocht bij tinkerstal van de Gorterstraat. Erg vriendelijke mensen, super geholpen en uiteraard gekeurd. Ik had me geen fijner paard kunnen wensen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:57

Mijn eerste tinker heb ik gekocht in Hedel op de paardenmarkt :o Moetz eggen dat ik er een superpaard aan gehad heb :j
Toen ik deze door omstandigheden een aantal jaar gelden heb verkocht, kriebelde het nu toch weer en heb ik mijn nieuwe tinkervriendje gevonden bij de tinkerstal Irisch Cob Holland
Ik heb hem nu een dikke maand, Hij is nog maar een veulie dus heb hem niet laten keuren.

ikbenlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:04

marktplaats. :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:09

Mijn Tinker komt van ITS, maar heb hem zelf particulier gekocht.. Heb m nu bijna bijna een half jaar enn ben dolblij met hem.. <3

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:13

Mijn Tinker komt bij Kanters vandaan, maar stond toen bij iemand particulier die hem verder inreed. Met de de dames die er toen voor zorgden heb ik erg goed contact gehad. Kanters zlef heb ik alleen ontmoet bij de uiteindelijke, koop kwam toen wel ruim twee uur later als afgesproken wat vervelend was omdat ik een collega had gevraagd de trailer te rijden en hij dus zijn hele weekend kwijt was. Maar goed, de essentie ik ben super blij met mn paard
Ik heb overigens wel laten keuren zowel klinisch als rontgen.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:39

Mijn Sofietje komt bij Cecille weg, Guiness bij Corinne uit Groningen en de rest uit Duitsland!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:45

Clover bij Jan de Koning en Myssen van een particulier. Beide niet gekeurd. Bij Clover heb ik er niet aan gedacht en ik was zo weg van haar dat ik haar ws toch wel had gekocht, ook al was de keuring niet goed geweest...
Myssen heb ik gekocht van een vrouw die ook op de stal waar Clover 3 maandjes heeft gestaan stond toen we net naar Zweden waren verhuisd en nog geen eigen plekje hadden (inmiddels hebben we een heel mooi boerderijtje en de paarden bij huis, in de achtertuin)
De eigenaren van de stal zijn beide dierenarts en mijn vriend zelf ook, dus ik vond dat wel genoeg zekerheid om het aan te durven Myssen zonder officiele keuring te kopen.

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:50

Bij een onbekende handelaar in België.
Wel klinisch laten keuren.
Ben zeer tevreden met mijn merrie (die ingevoerd zou zijn uit GB)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:46

Roogs heb ik uit Sprang capelle bij de Bonte Hoeve.. En klinisch laten keuren, uiteraard helemaal goedgekeurd!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:29

Eldsa heb ik (via marktplaats) van een particulier gekocht. Paar keer wezen kijken, en toen gekocht. Geen enkele keuring laten doen, maar ze was ook pas 6 maanden. Nog steeds erg blij met mijn keuze, al hebben we weinig gehoord sindsdien van de fokker. Wel een berichtje dat een oudere tinker (die bij Elsa stond) te koop was, maar toen hadden we net een andere merrie erbij gekocht.