Redelijk unieke situatie........

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Redelijk unieke situatie........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:52

Onze paarden staan nog buiten overdag. Dat heb ik nog nooit meegemaakt op deze datum! Het is ook zo lang droog en kalm weer, komt ons allemaal ten goede. En ~als ik de weerberichten mag geloven~ kan dit nog een aantal dagen voortduren. Meestal staan ze bij ons (op blauwe klei) op deze datum al de hele dag op stal. In vergelijking met vorige twee jaren een redelijk unieke situatie. Echt heerlijk! Zodra het gaat regenen is het voorbij. Maar nu? Genieten.
Samen met vriendjes:
Afbeelding

Helemaal happy:
Afbeelding

Annabel

Re: Redelijk unieke situatie........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:57

Ja heerlijk he :D
Helemaal Happy zijn ze dan!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:59

Pfoe, een geluk dat de paarden nu nog naar buiten mogen :) maar..
Normaal rond deze tijd al de hele dag op stal?! Oef! Wat lang en tergend saai en ongezond lijkt me dat..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:34

leuke foto's!

Hier ook anders dan andere jaren mijn 2 pony's staan nog dag en nacht op het land oke zowat geen gras maar met een slowfeeder hoor ik ze niet klagen. De rest staat wel al op stal en de paddock. Voordel van klein zijn en hoger landje ik vind het ig heerlijk!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:42

Bij ons staan ze ook weer lekker op het land. Een paar weken niet, omdat het te nat was, nu is het toch weer mooi droog en genieten ze nog even!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:47

heerlijk bij ons staan ze ook nog op het land, en ook lekker zonder dekentje.. geniet er van als ik hem zie lopen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:03

Ik ben dus niet de enige die ervan geniet.
Slofje: ja anders staan ze dag en nacht bijna op stal, het is niet anders; daarom genieten we er allemaal van paarden én eigenaars.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:38

Mijn paarden staan altijd het hele jaar door buiten.
Ik ben blij dat ze niet hele dagen op stal moeten staan, ze zouden gek worden!
1 nachtje met oud en nieuw vinden ze al lang genoeg haha.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:42

Bij ons staan ze ook nog heeeerlijk buiten elke dag! Super fijn!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:59

Jaaa bij ons staan ze ook nog heerlijk buiten en mijn haffie ook heerlijk dekenloos (A) hihi!! Als het gaat regene is de pret inderdaad afgelopen... Na het weideseizoen zorg ik er wel voor dat ze de padock in komt... Want van de hele dag op stal staan wordt je paardje echt NIET gelukkig :(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 18:08

Nu heb ik even geen omkijken naar Fralla; laat maar lekker grazen. Als ze weer op stal moet staan, ga ik er meer uren heen; louter en alleen voor de beweging. Het lijkt nog een paar dagen te droog te blijven zonder regen. _/-\o_

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:48

ik kreeg juist gister te horen dat er vandaag en komende dagen regen voorspelt is. Helaas gehoord van staleigenaar en moeten ze vanavond naar binnen erg jammer maar al erg veel langer als normaal.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:52

De paarden bij ons op stal staan ook nog lekker op de wei hoor overdag, gaan rond 6 uur naar binnen en 's ochtends huppa zo de wei weer op.
Als ze straks wel op stal komen gaan ze zowiezo overdag nog wel een paar uurtjes even naar buiten.
Maar ga binnekort verhuizen en daar gaat hij ook gewoon lekker de wei op overdag.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:55

Wat jammer eigenlijk voor jullie beesten, dat dit een "unieke situatie" is... die dieren horen zomer en winter overdag buiten te staan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:55

Is bij ons geen unieke situatie eigenlijk, staan normaal ook deze tijd van het jaar nog gewoon hele dagen buiten, tot vorige week stonden ze 24/7 buiten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:56

Bij ons ook een unieke situatie (ook klei grond) normaal staan ze allang in de paddocks.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:57

Mijn paard heeft 11 jaar lang continue buiten gestaan :Y). Ongeacht sneeuw of harde grond, hij kijkt zelf wel uit waar ie loopt :P

Nu staat ie sinds 1 jaar op een pensionstal en daar hebben ze paddocks met houtsnippers en die bevriezen niet dus komen ze winters iedere dag buiten en snachts op stal :) ze hebben nu half jaar dag en nacht buitengestaan :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:59

Heeft bij ons niet te maken met uitkijken waar ze lopen, maar meer met een wei volledig vertrappen en een grote blubber bende krijgen als je de paarden erop houdt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:30

Charaz schreef:
Bij ons ook een unieke situatie (ook klei grond) normaal staan ze allang in de paddocks.

Dat vind ik een héél andere situatie dan 24/7 op stal opgesloten te worden, voor loopdieren. En blij mogen zijn dat ze een uurtje de benen mogen strekken (en dan vaak ook nog aan het werk moeten, ik zou als paard echt gefrustreerd raken!).
En dat de paarden hier ook nog "even van genieten" is niet waar. Paarden hebben er geen benul van dat ze binnenkort opgesloten worden.

Misschien moet ik dit topic maar verlaten, is geen discussietopic denk ik. Ik kan zo boos worden op dit soort mensen, zorg dat je paard behoorlijk gehouden word, naar de behoeften van een paard, wat het nódig heeft. Dat er mensen zijn die hun paard op zo'n stal zetten, en dat nog prima vinden ook. Triest, heel triest.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:40

Jeetje de hele dag op stal? Ik heb ook op een stal gestaan waar je in de winter zelf maar moest zorgen dat je paard in 1 van de paar paddocks kon staan en dat was nooit lang. Nu sta ik ergens waar ze 24/7 op het weiland staan en als het land te nat is dan gaat 1 van mijn merries met haar maatjes 's nachts op stal, tussen 8 en 9 's ochtends de paddock op met onbeperkt hooi en 's avonds zetten we ze zelf weer binnen. Mijn andere merrie staat op een ander landje waar de bodem de hele winter redelijk blijft, met schuilstal (waar de andere niet in past :P ) dus die blijft de hele winter buiten.

Als de bodem het toe zou staan zou ik de andere ook wel 24/7 buiten willen hebben, maar dan hebben we straks 1 baggerpoel, dan vind ik de paddock een goede vervanging mits ze hier minstens een uur of 10 in kunnen staan.

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:23

Moet er niet aan denken, nu al hele dagen op stal?
Als dat bij ons gebeurt worden ze echt knetter. Helaas weet ik dat het realiteit is en dat er zelfs stallen met name in de randstad zijn welke niet eens weidegang tot hun beschikking hebben. Iets wat ik toch wel essentieel vind bij het houden van paarden.

Ik moet zeggen..hier ook een redelijk unieke situatie....
Bij ons staan ze vanaf november tot februari/maart juist op het gras. Ze hebben nu een flink stuk grasland tot hun beschikking. (3 bunder)
's avonds en 's nachts staan ze bij ons 'binnen' wat wil zeggen een uitloopstal met deels bestrate paddock.

Zomers staan ze bij ons beperkt op het gras. Vanuit de paddock hebben we ze dan hooguit 1 a 2u per dag op een afgezette weide.
Dit vanwege de voedingsbehoefte en met name het nadelige voorjaarsgras voor ons sobere ras de haflinger... :Y)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:43

Wij als eigenaren proberen al jaren of er een apart stukje kunnen krijgen waar de paarden wel alles kapot mogen lopen, maar dat wordt dan ook meteen erg glad. Dan kies ik er voor mijn paard binnen te laten staan. We doen er alles aan om ze zoveel mogelijk beweging te geven. Zo is dat op die stal.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:46

GamblersCup schreef:
Wat jammer eigenlijk voor jullie beesten, dat dit een "unieke situatie" is... die dieren horen zomer en winter overdag buiten te staan.

Inderdaad.. :\

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:49

Sodeletuut schreef:
GamblersCup schreef:

Inderdaad.. :\

Ik ben het met je eens; lees mijn bericht hierboven. Zou ik een andere stal zoeken, dan moet ik helemaal buiten het kleigebied zoeken. En dat ga ik niet doen, want deze stal is dicht bij huis.
Tel je zegeningen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:50

Sandrina schreef:
Wij als eigenaren proberen al jaren of er een apart stukje kunnen krijgen waar de paarden wel alles kapot mogen lopen, maar dat wordt dan ook meteen erg glad. Dan kies ik er voor mijn paard binnen te laten staan. We doen er alles aan om ze zoveel mogelijk beweging te geven. Zo is dat op die stal.

Ik kan je zo de naam van een stal in de omgeving geven waar ze wél overdag buiten komen 's winters, en er is op dit moment nog plek ook...

Ik vind het niet meer dan normaal dat paarden ook 's winters buiten komen. Anders moet je regelen dat er een stuk afgegraven wordt en volgestort wordt met zand. Dan wordt het ook niet meer glad.