Ik zit nu al een aantal weken met een probleem, ik zal even bij het begin beginnen...
Half augustus heb ik een friese merrie gekocht die net 3 maand onder het zadel was, maar ik dacht oo dat moet goed komen en aangezien haar lieve karakter.....
In het begin ging het redelijk, ik vroeg niet zoveel van haar, en 1 x in de week kreeg ik (toen nu want nu les ik vaker!!!) les.
Tot 2 weken geleden ze vanuit het niks begon te bokken, ze begon haar hals op te zetten en liep niet meer mooi nagevelijk.
Het bokken werd steeds erger vanuit stap draf, en helemaal in de galop... ( eerst een bok met 1 been, nu echt bokken)
Ze deed dit eerst als ik been gaf, later voornamelijk bij het aanspringen in de galop..
Nu hebben we het bokken eruit bij de stap en draf, maar de galop blijft een drama. Daarnaast pakt ze ook het bit vast en loopt totaal niet over de rug, en daarnaast gaat ze ook ontzettend hard en kan je haar op de buitenteugel niet terugnemen, alleeen maar door beide teugels krachtig terug te halen.
Mijn instructrice, die me nu 3x in de week lesgeeft (of dat ze zelf rijd) denkt dat ze of te weinig kracht heeft om haar achterhand er goed onder te plaatsen of dat ze misschien iets mankeert...

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben of dit eerder hebben gehoord?
Ik maak me toch wel een beetje zorgen...

Graag advies!! Bedankt alvast.....