Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
alexandravdl schreef:Kan een hengst, waarvan de vader een E-pony NRPS is en de moeder een KWPN- paard, een dekhengst worden? Zo ja, hoe? Ouders zijn wel bekend, maar er zit geen stamboekpapier bij (dus volgens paspoort stamboom onbekend)
Peterina schreef:newt schreef:Uit het feit dat ik daar ervaring mee heb.
Ah zo!
Heb al bedragen van 5000 tot (nu) 30000 euro al gehoord en voorbij zien komen.
Zal wel aan de individueel liggen.
newt schreef:Uit het feit dat ik daar ervaring mee heb.
stef schreef:Stel nou, puur even hypothetisch.... Totilas heeft geen papieren, wordt ggk, dan wordt er nog steeds mee gedekt, ben ik van overtuigd.
In het geval van ts weet ze wie de ouders zijn, dus wellicht is de afstamming via DNA op papier te krijgen. Neemt niet weg dat het paard dan wel heel veel potentie moet hebben
NatasjavE schreef:newt schreef:Uit het feit dat ik daar ervaring mee heb.
Inschrijven als goedgekeurde hengst kost 2111,40, 1 en 2 bezichteging kost 212,50. Tel daarbij training (700 per maand) en verrichtingonderzoek (pak hem beet 2000,-- euro) het zijn nogal bedragen maar ik kom niet aan 25.000,--euro.
Edit,.verichtingsonderzoek is 63 euro per dag. 4410,-- euro Tja...tis nogal wat.
Maar goed. Stel dat een hengst zonder stamboom goedgekeurd gaat worden? Wie gaat er dan mee dekken?