[TI] Nog verder zoeken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gwahir

Nog verder zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 18:44

Hoi allemaal!

Stel, je gaat op zoek naar je eerste eigen paardje, en je bent helemaal weg van tinkers. Dus lees je volop mee op Bokt-Tinkers, houd je al een paar maanden marktplaats en de diverse sites van tinkerstallen in de gaten, maar je maakt er nog niet echt werk van. En dan zie je ineens iets heel leuks staan! Paardje voldoet aan bijna al je eisen, je gaat kijken en je vind hem eigenlijk hartstikke leuk :) Wat nu? Dit is pas het eerste dier waarbij je bent gaan kijken, dus kán het toch bijna niet in een keer goed zijn? Of wel?

Ik ben benieuwd hoe lang jullie hebben rondgekeken of hoeveel "vergelijkingsmateriaal" jullie hadden voor je je tinker kocht :)

Angela

Re: Nog verder zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:45

Soms moet het gewoon zo zijn. Je bent niet voor niets niet bij de andere tinkers gaan kijken die je ook te koop hebt zien staan :)

_Rosaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:46

Ik zou er voor gaan! :D
bij mij was ook het 1e paardje waar
we keken gelijk 'de ware' en nu (bijna 3 jaar verder)
heb ik haar nogsteeds en ben ik superblij met haar!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:57

Ik ben ook heeeel kritisch geweest op het internet! Altijd vond ik wel een klein dingentje waarom het het net niet was. Heb een half jaar internet in de gaten gehouden en verschillende fokkerijen gebeld. Toen kwam ik de advertentie tegen, eentje waar het paard aan al mijn eisen voldeed. Was meteen verliefd.
Toen ben ik gaan kijken of de klik er in het echt was. Die was er wel (voor hoever je het kan zien in 1x) :) Het voelde daarom ook meteen helemaal goed. Ben niet verder gaan kijken en voor deze merrie gegaan (zie profiel) Heb ze nog niet zo lang, maar heb noooit spijt gehad dat ik niet verder ben gaan kijken.

Net wat Angela zegt: Je bent niet voor niks niet bij de andere tinkers gaan kijken.
Vooral als je een aardig eisenpakket hebt (weet ik niet natuurlijk) en het in het echt ook helemaal top is. Waarom verder zoeken :D

Succes! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:59

Ben ik trouwens wel benieuwd voor welke advertentie / welk paard je bent gevallen 8-) ? ?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:02

Ik ben ook voor de 1e gevallen, en ze bevalt nog steeds hoor! Als het goed voelt, zou ik het gewoon doen!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:34

Was net als jou hield alles in de smiezen,en las overal en nergens over tinkers.
Ik heb mijn tink alleen vanaf een foto gezien,en had zo iets die gaat het worden!
Elke keer weer die foto aan klikken en maar kwijlen :+
Ben wezen kijken en ze werd het ook ;)
En ze is alweer bijna 11 jaar in mijn bezit.
Dus volg je gevoel,en je hart.
En vaak heb je dan ook niet meer de behoefte om verder te kijken,want het stemmetje van binnen heeft al een keuze gemaakt ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:36

Ik ben toen wel bij meerdere tinkers gaan kijken, maar ik wist al bijna zeker welke het ging worden. Nadat ik ben gaan kijken, was het hem ook echt!

Emil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:42

Gezien, verliefd en gekocht :) mijn eerste tinker :)

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:49

Ik ben ook heel kritisch met advertenties! Alleen al op de tekst en/of foto vielen er heel veel af. Daar ben ik ook niet gaan kijken.
De eerste bij wie ik ben gaan kijken was idd superleuk alleen werd de afgekeurd bij de aankoopkeuring. Wat vomd ik dat erg! Maar de tweede waar ik ging kijken was het!
Ik heb heel veel geleerd door me er eerst op internet uitgebreid in te verdiepen en je ontwikkelt daardoor een goed gevoel over wat je precies zoekt en aanspreekt. Dan valt eigenlijk vanzelf al 90 % af.
Dus als je zo selectief bent op advertenties is de kans groot dat als je gaat kijken het ook een heel goede keus is!

Succes.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:53

Nou ik zou me er ook niet door laten tegenhouden omdat het ''hoort'' om vergelijkingsmateriaal te hebben. Als jij voor het eerste paard valt en ze voldoet aan alle eisen, waarom verder kijken en later misschien spijt hebben dat je niet je gevoel hebt gevolgd..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:53

Beide tinkers gekocht van een foto, niet meer en niet minder. Nooit spijt van gehad ;)

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:57

Ik wou eigenlijk geen koudbloed. Maar afgelopen zomer op trektocht heb ik een paardje leren kennen, dat een kruising tinker was, waar ik echt verliefd op werd. Ze was helaas niet te koop.
Enkele weken later vond een vriendin van me een advertentie van een paardje dat er sprekend op leek en de beschrijving was ook volledig wat ik zocht. Ik ben gaan kijken (dik 2u rijden) , maar ze was vlak voor mijn neus verkocht. Voor niets zo ver gereden ...dachten we. Maar op stal daar stond nog een leuk paardje, jawel een tinker. Ik vond haar ook heel mooi. Heb er even mee gereden en dat viel meteen heel goed mee. Week erop terug gegaan, testritje gemaakt en ze meegenomen op proef. En ze is gebleven ! Ik ben heel blij met haar op alle vlakken! Het was dus puur toeval. Ik had ook nog niet zoveel opgezocht over tinkers, dat deed ik pas achteraf. Ik ken niet zo heel veel van tinkers, ze zijn nog vrij zeldzaam in mijn buurt.
Maar intussen ben ik al een fan !

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:54

je voelt of het goed zit.. ga op je gevoel af. :D

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:58

Wij hadden ook geen vergelijkingsmateriaal, zagen hem op een foto, en dachten...jaaa dat is hem..
Eigenlijk heel raar, want zijn karakter was heel negatief beschreven.
De foto van hem was eigenlijk ook niet, dat je dacht goh wat een schone lieve tinker..

We zijn wezen kijken, zodra we hem zagen in zn stal....wowwww..

We hebben hem nu bijna 2 jaar, en ik moet eerlijk zeggen, het is een lieve, eigenwijze, altijd smerige,
maar zoo mooie en eerlijke vent...

Geen 1 seconde spijt van gehad... <3

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:31

Hier ook liefde op het eerste gezicht. Als het goed voelt en aan je eisenpakket voldoet, zou ik het zeker doen. Misschien als je toch nog naar vergelijkingsmateriaal gaat kijken, dat hij/zij dan verkocht is. Dan baal je als een stekker!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:38

veel advertenties bekeken,maar niks wat me echt aanstond of geschikt voor me was.of de prijs was het probleem.
toen kwam ik een advertentie tegen via een andere site die er al meer als een jaar opstond.heb na wat moeite contact gekregen met de eigenaar(een boer die maar af en toe op internet zat)en ben gaan kijken.Dat was mijn eerste bezichtiging.Was gelijk verkocht en nu heb ik haar een half jaar.
Doen wat je hart je ingeeft is het allerbelangrijkste!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:33

Mijn Janus was ook het eerste paard waarbij ik ging kijken. Hij voldeed aan mijn wensenlijstje. Ik heb daarna ook het gevoel gehad dat ik misschien eerst nog verder moest kijken, want niemand koopt toch meteen het eerste paard waar ie naar gaat kijken? Ik had een vriendin die echt een jaar gezocht heeft voordat ze haar paard gevonden had.
Na een week bedenktijd waren er ook andere geinteresseerden voor Janus en moest ik een beslissing nemen. Ik heb Ja gezegd, en geen moment spijt gehad.

jvd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:41

roosa schreef:
Was net als jou hield alles in de smiezen,en las overal en nergens over tinkers.
Ik heb mijn tink alleen vanaf een foto gezien,en had zo iets die gaat het worden!
Elke keer weer die foto aan klikken en maar kwijlen :+
Ben wezen kijken en ze werd het ook ;)
En ze is alweer bijna 11 jaar in mijn bezit.
Dus volg je gevoel,en je hart.
En vaak heb je dan ook niet meer de behoefte om verder te kijken,want het stemmetje van binnen heeft al een keuze gemaakt ;)

Tja, zo is het mij ook 4 maanden geleden vergaan.....ik zag, kwam en kocht......een lieve Tinker!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:19

Als het goed voelt, en tink voldoet aan al je eisen (en verder ook gezond is) zeg ik doen!

Ik wou eigenlijk geen paard kopen, en liep al een tijdje op een tinkerstal rond waar ik mijn oog had laten vallen op een bruine tinkermerrie met zwarte manen/staart. Pas toen dacht ik hee ik kan die wel kopen. Heb haar uitgeprobeerd, maar nee voelde niet goed. Een tijd later ging ik eens bij de twentermerries kijken en er kwam er eentje mijn richting op en bleef me aan staan kijken. Was gelijk verliefd op dat lelijke eendje :D Heb ook niet lang na hoeven denken en heb haar gekocht. Het leuke was dat die bruine merrie waar ik eerst op viel haar moeder was. Wist ik niet eens! En dat uit zo'n 20 a 25 tinkers wat er toen op dat moment stond :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:41

sil was ook het eerste paardje waar ik keek

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 12:54

Wat super om jullie reacties te lezen! Ik kom er helemaal door tot rust dat het niet erg is om meteen voor het eerste paardje te vallen :) Ook ben ik inderdaad best wel kritisch geweest bij het rondkijken op internet, met name omdat ik een wat grotere maat zoek, en dan vallen er al heel veel leuke, maar kleinere paardjes af. Deze is ook iets kleiner dan ik eigenlijk dacht :) (ik verklap later nog wel eens welke het was :) ). Ook had ik in mijn hoofd dat ik geen druktemaker/heethoofd meer wilde zoals mijn vorige paard, omdat ik er met gerust hart ook eens iemand anders op wilde laten rijden, maar nu is het toch weer die wat eigenwijze kop die erop zit die me aanspreekt. Ik denk dat dat toch gewoon bij mij past :o. Maar! Ik heb nog eens gekeken en toch nog twee andere tinks gezien de me ook erg aanspreken, dus ik ga nog wel iets verder kijken, maar in elk geval weet ik dat het dus ook wel prima uit kan pakken met mijn eerste keuze :)

@Carlien: lijkt me echt zo balen als het paard waar je voor gevallen bent wordt afgekeurd! Gelukkig komt er dan ook wel weer iets anders op je pad :)

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:40

bij mijn eerste tinker werd ik ook verliefd op de foto van marktplaats en ben ik ook nooit verder gaan kijken. nooit spijt van gehad. het was een super dier.
voor mn tweede tinker had ik drie foto's toe gestuurd gekregen van 3 verschillende tinkerstallen. allemaal voldeden ze redelijk aan mijn punten. dus maar eens gaan kijken. 2 vielen erg tegen, veel te schuw en erg klein/iel uitgevallen. de 3e was een schot in de roos.

het aantal bezoeken maakt niet uit, je moet dat goede gevoel er bij hebben. ik heb bij mijn eerste net als jij getwijveld. om dat het zo snel was.

Djess93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:09

Ik zeg: gewoon doen!
Ik heb het ook gedaan, bij de eerste waar ik ging kijken had ik helemaal niks mee maar hij was wel mooi. En bij de 2e hadden we bijna meteen al een klik terwijl hij er niet uit zag (hij is nu super mooi geworden maargoed) ik dacht ook van moet ik verder kijken....? maar ik dacht nee het is hem gewoon en ik heb absoluut geen spijt!!!

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:21

Ik heb een paar maanden het internet afgezocht, maar was nog nergens gaan kijken. Vervolgens mocht ik even een nieuw paard rijden die net 1 dag op proef was bij een pensionstal/manege eigenaar, die het paard van een handelaar had en haar misschien voor zijn manege wou gebruiken. Ik wist gelijk dat dit mijn droompaard was en heb gevraagd of ik het paard mocht overkopen. Ik ben er nog steeds heel gelukkig mee!