Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicole288 schreef:Het moet in ieder geval recessief zijn, want hier werd vorig jaar een veulen geboren met 1 blauw oog (schetser noemde het bij deze een ringoog, geen maanoog) en geen van beide ouders had dit zelf ook.
Ik ben ook benieuwd of hier meer over bekend is.
IcePrincess schreef:Hoe loopt de bles van de merrie? Is niet te zien op deze foto. Ze draagt overduidelijk ook tobiano, wat haar 'tovero' zou maken (tobiano + een ander witgen)
Zwarte veulen heeft wit in de manen? dan ook tobiano, geen wit in de manen kan ook slipped tobiano zijn en/of splash.
Merrieveulen is ook tobiano, splash twijfelachtig, en sabino/dominant white (oplopende punten aan het wit van de achterbenen)
Mensogen zijn gewoon kleinere ogen in grote oogkassen/ ogen met kleine iris, kan genetisch aangelegd zijn maar heeft niet perse met de kleur te maken.
IcePrincess schreef:Bles is twijfelachtig, de scheefheid ervan zegt splash, maar de wijde bovenkant zegt frame.
Merrie heeft ook sabino, daardoor is het moeilijker te bepalen omdat dit de aftekeningen van ander wit vervormt.
Edit: maar ik zie in je profiel tinkerxwelsh staan, is dat deze merrie? dan zou je frame wel uit kunnen sluiten, welsh komt geen frame voor en tinker ook niet dacht ik maar dat zou ik niet met 100% zekerheid durven zeggen.
Als je gaat fokken wil je dan echt puur de blauwe ogen of maakt wit erbij niet uit? Want als je alleen blauwe ogen zou willen is dat heel moeilijk te fokken.
Citaat:- geen blauwe ogen