Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monya schreef:Piet was hier het braafste jongetje van de klas. Hij is een behoorlijk lange tijd hier geweest, sinds september vorig jaar. We reden er mee buiten en licht dressuurmatig omdat ik het idee had dat ie het enorm saai vond. Ik zie nu de filmpjes en daar moet ik wel even van fronsen, er staat behoorlijk wat druk op hem lijkt het. Mij is verteld dat door scheiding hij weg moest. Dus daar ga ik vanuit. Daar kan niemand wat aan doen. Jammer dat het in Groningen niet wil. Het is geen watje maar gevaarlijk is ie zeker ook niet. Het is een ontzettend lief, eerlijk en leuk paard.
nombrado schreef:monya schreef:Piet was hier het braafste jongetje van de klas. Hij is een behoorlijk lange tijd hier geweest, sinds september vorig jaar. We reden er mee buiten en licht dressuurmatig omdat ik het idee had dat ie het enorm saai vond. Ik zie nu de filmpjes en daar moet ik wel even van fronsen, er staat behoorlijk wat druk op hem lijkt het. Mij is verteld dat door scheiding hij weg moest. Dus daar ga ik vanuit. Daar kan niemand wat aan doen. Jammer dat het in Groningen niet wil. Het is geen watje maar gevaarlijk is ie zeker ook niet. Het is een ontzettend lief, eerlijk en leuk paard.
De huidige eigenaar was eigenlijk eerder bang, dat (omdat ze regelmatig vreemde paarden op het erf krijgt) dat hij daar zo heftig op reageert en zich uiteindelijk leegloopt. Dat is wat ik van haar begreep.
Toen was mij ook nog niet duidelijk, dat het om "jullie" piet ging
wel weet ik, dat de paarden een verhuizing behoorlijk traumatisch kunnen ervaren.
Ik hoop dat ze jou nog bellen monya, tenslotte heb jij hem een redelijke lange tijd op stal gehad, en kan haar misschien wat tips geven, zodat ie niet weer hoeft te verhuizen.
2 weken is natuurlijk nog wel een korte tijd
monya schreef:Heel kort. Ik begrijp ook niet waarom ze geen contact met mij heeft opgenomen. Ik neem aan dat de verkoper wel genoemd heeft dat hij hier vandaan komt, ze heeft het mij wel laten weten dat hij verkocht moest worden.
Hier komen en gaan de paarden ook, dat was voor hem geen probleem. Dus ik vind het maar een beetje raar allemaal. Tis een mannetje met een grote mond maar piepklein hartje.