welsh starten tussen de paarden..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

welsh starten tussen de paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:50

Er is een Welsh op mijn pad gekomen. Een part breed als ik het goed heb, van 1.55.
Kan SUPER lopen. Nou is mijn vraag zijn er meerdere ruiters hier op bokt die een Welsh
starten tusssen te paarden? ( dressuur en springen) Gaat dat verdienstelijk? Waar loop je tegenaan? Als ik haar zou gaan starten zou dit ook tussen de paarden moeten, dus vandaar mijn vragen.

vencedor

Re: welsh starten tussen de paarden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:20

niemand die met een D-E welsh pony tussen de paarden start?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:31

Ik heb een welsh cob PAARD gestart tussen de paarden. Zij was een 1.62 dusja mocht niet bij de pony's.

Tja, het ligt eraan heeft ze echt pony bewegingen? Verder heb ik er ook geen ervaring in

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:38

Geen partbred maar een sectie D van 1.53 m.
Z- dressuur tussen de paarden. Inmiddels een aantal jaar geleden.
ff googlen op abergavenny jr

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:29

De beweging is echt heel erg goed, Kan menig paard een puntje aan zuigen. Dat is ook de reden dat ik het overweeg :). Zelf ben ik klein 1.62 dus mijn benen komen er niet onderuit..

@uryanne ik ga even googlen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:34

Ik weet dat Annash van bokt een tijdje een nwr hengst heeft uitgebracht bij de paarden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:37

Wij hebben met Zomerdijks Willie Wortel ook overwogen om tussen de paarden te starten, omdat er geen Zproeven zijn voor AB ponies.De enige reden dat we het niet gedaan hebben is dat de toenmalige amazone echt te groot werd en de nieuwe amazone is er voorlopig nog niet aan toe. Maar we sluiten niets uit.
Als een pony de kwaliteiten heeft is er toch geen probleem dacht ik?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:39

Een E-pony van ons is tussen de paarden uitgebracht. Zij werd op 6 jarige leeftijd in de M2 6e op de friese kampioenschappen. Jammer genoeg is ze inmiddels overleden.
Als het beestje voldoende beweging heeft zie ik geen reden om niet te starten tussen de paarden.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:39

ik ga mijn D-pony (welsh) ook uitbrengen tussen de paarden. Hij meet 1,43 maar ik mag zelf niet rijden tussen de ponys (18+) dus moet het maar ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 09:40

Nee ik dacht zelf ook van niet, maar wat raad van bokt is altijd welkom natuurlijk :D. Grootte van de pony zorgde voor twijfel. Maar zijn bewegingen zijn ZO goed dat de grootte daar eigenlijk niet meer tegen opweegt. Het beeld met mij ziet er gewoon netjes uit, en ik groei echt niet meer. Kleurtje heeft ze ook wel mee: palomino.

@Willie Wortel is dan ook wel heeeel erg gaaf :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:49

randie schreef:
Nee ik dacht zelf ook van niet, maar wat raad van bokt is altijd welkom natuurlijk :D. Grootte van de pony zorgde voor twijfel. Maar zijn bewegingen zijn ZO goed dat de grootte daar eigenlijk niet meer tegen opweegt. Het beeld met mij ziet er gewoon netjes uit, en ik groei echt niet meer. Kleurtje heeft ze ook wel mee: palomino.

@Willie Wortel is dan ook wel heeeel erg gaaf :)

Dank je, dat is hij ook wel, maar het gaat uiteindelijk om het totale gebeuren. Een pony moet wel de proeven aankunnen, en goede basisgangen is zeker een must. Daarnaast moet het tussen de oren goed zitten, ook bij de ruiter. Het is een samenspel en als je denkt het aan te kunnen ,waarom niet? Het plaatje speelt ook zeker mee. Je zult ongetwijfeld jurys tegenkomen die je erop afwaarderen, houdt daar rekening mee.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:04

@Randie, ilanda is dan wel geen welsh maar een NRPS. Ilanda is een e-pony en heeft tussen de paarden z gesprongen en z gedressuurd.... Dus het kan wel
Ik weet dat er iemand is die met een shetlander tussen de paarden wedstrijd rijd. En dacht ook al M...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:38

Ik ken verscheidene die tussen de paarden starten/gestart hebben en dit niet zonder de nodige successen. ;)

Bijvoorbeeld Heidehof's Don Diëgo, die reed door zijn enorme beweging veel paarden de baan uit. ;) Wel moet je het treffen met de jury, hoewel ze er niet over mogen vallen zijn er altijd juryleden die een pony niet kunnen waarderen tussen de paarden. Dus zul je wel harder je best moeten doen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:16

bedankt voor je berichtje. Als de pony geen spectaculaire gangen had gehad, had ik het niet eens overwogen. maar naar mijn mening beweegt hij beter dan een gemiddeld paard. En ik ben zelf heel smal en maar 1.62. Qua plaatje ziet het er gewoon prima uit, mijn benen komen er niet onderuit.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:22

Ik zou het gewoon proberen! Ik ga volgend jaar ook over naar de paarden met mijn pony, ook een welsh van 1.54, maar ook gewoon een hele goede beweger! Zelf ben ik ook maar 1.60, en als ik tussen de pony's start word er erg vaak gevraagd of het wel echt een pony is.
Succes!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 09:25

Leuke pony heb je jill! Waar ik het nu over heb is wel een beetje hetzelfde type alleen vrij onbespierd. Wel mooi hoofd en front, en ook een goede beweger. Kleur heeft ze ook mee: hele mooie palomino.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:53

Gewoon doen _/-\o_ Ik start met een 6 jarige valk NWR merrie van 1.51 cm succesvol M1 tussen de paarden en in de tussentijd heeft ze ook nog 2 veulens gehad *D Ik ben zelf 1.63 cm, dus een pony staat gewoon veel mooier, en ik heb soms echt smillies op mijn coupon van de jury, met de opmerking "mooie combinatie" *D

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:00

Dankje Randie!
Ik zou het inderdaad gewoon doen, ben wel benieuwd naar een foto :)

Ik begin volgend jaar in de Z1 tussen de paarden, dat vind ik dan wel weer een soort van 'spannend' tussen al die bakbeesten van 170+ met stang en trens in :+

Roderijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:49

Inderdaad gewoon doen! Je kunt wel eens een jury tegenkomen, die het niet waardeert, maar ik heb maar heel weinig slechte ervaringen. Wij starten alle pony's tussen de paarden. De stokmaat loopt zit tussen de 1.42m en 1.48m. Twee merries hebben Z1 gelopen en onze hengst (5jr) loopt succesvol M2.

Heel veel succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:52

Een clubgenootje start met een C pony tussen de paarden, zij is erg groot op het dier maar het past nog steeds! Gewoon doen!

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:56

denk wel dat als je ook wil gaan springen, je wel in de gaten moet houden of de afstanden haalbaar zijn. anders krijg je daar problemen mee. verder zou ik het gewoon doen!!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:58

Onze perlino Welsh Cob hengst Sublime Sponte heeft 23 oktober zijn eerste jumping wedstrijd (tussen de paarden).

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:59

Ik start met een D pony (1,43) tussen de paarden. Ik heb meerder malen al gehad dat ik negatieve reacties van mensen krijgen op het wedstrijd terein, zoals ''moet je dat witje zien, pff dat ze durft mee te doen'', ''ow das geen concurrentie''. etc.. Ik trek me er niet veel van en probeer daar door beter te presteeren dit gaat altijd erg goed. Ik ben in 4 wedstrijden beland op B+9. Elke wedstrijd 2 punten gehaald en de laatste 3 punten waarbij 2x eerste.
Ook altijd erg leuk comentaar van de jury met dingen zoasl prachtige pony, netjes gereden en zelf een keer: geweldig gereden, prachtig om naar te kijken!

Mijn pony is nog niet uitgebracht op spingwedstrijden officeel wel onderling dit gaat ook prima.

Conclusie: Ik ben erg blij met mijn knappe pony tussen de paarden, en ben ervan overtuigd dat het zeker te doen is.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:50

dankjewel voor de reacties allemaal :) Deze is echt grote E-er 1.54-1.55 en ik ben zelf smal en maar 1.62 groot.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:56

Een pony van 1.55 is toch nauwelijks verschil met een paard?

Ik ga onderline B dressuur rijden met mijn Welshje, dit is een kleine C pony. Denk dat dit wel vreemd zal lijken tussen de paarden.....
Dan kom ik daar met mijn schattige kinderpony, met een roze-met-kroontjes fleecedeken... en roze frontriem.... Mensen gaan vast denken ''dat meisje zit hier verkeerd'' _O-