Wie kent de haflingerhengst Alex van de Heibloem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Wie kent de haflingerhengst Alex van de Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:26

Ik heb een Haflingermerrie van 23 jaar (Marijke van de Holm, zie mijn profiel) en ik ben al regelmatig opzoek geweest naar informatie over haar vader, maar eigenlijks altijd vastgelopen. Over de moeder weet ik dat het een onbekende merrie is zonder al te veel poespas.
Ik zou graag willen weten of mensen de hengst Alex van de Heibloem kennen en eventueel foto's van hem hebben en achtergrond informatie.
Het liefst zou ik foto's willen hebben dit omdat het betreft om een klassiekere lijn en deze zie je tegenwoordig niet meer en ik graag wil zien of mijn schattie op haar vader lijkt.

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand mij aan informatie kan helpen.

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:44

myk_en_shant

Re: Wie kent de haflingerhengst Alex van de Heibloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 10:10

Ja deze had ik al gezien, maar ik vind de foto's helaas wazig, ik had gehoopt dat iemand wat duidelijkere foto's van hem heeft. maar iig bedankt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 20:10

verder niemand die deze hengst kent, of eventueel afstammelingen ervan heeft?????????????????????????????????????????????????????????????????

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:01

Er zijn vast haflinger met bloed erin van Alex. Mijn haflinger zijn moeder komt uit een Alex, maar dit moet ook al een oudere merrie zijn. Dus als er directe zijn zullen het oudere haflingers zijn vermoed is.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 00:18

De opa van mijn haflinger merrie is ook van Alex :D. (helaas ook alleen die 2 foto's van hem)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 10:51

wouterpaard: ik denk ook dat de nakomelingen allemaal oudere paarden zijn, aangezien de hengst van 1980 is en ik denk dat hij nu ook niet meer leeft (aangezien zijn leeftijd), maar ik hoop nog steeds op meer foto's, voornamelijk omdat in het verleden wel een bekende hengst was. en dus er veel mee gefokt is. al zijn het maar foto's van zijn nakomelingen, dan ben ik al blij. dan kan ik toch redelijk zien wat Marijke van haar pappie meegekregen heeft.
succubi: jouw haf lijkt aardig op die van mij, zelfde lichte kleurstelling en bouw en tevens ook zo'n koppie om op te vreten.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:57

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:58

En dit is de oma (vaders kant) van Alex (moeder van Amor van de Schafferden))
Lieveke Hf.K.1189

Afbeelding

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:53

sorry voor de late reactie, ben een paar dagen niet in de gelegenheid geweest om achter de compu te kruipen.
wat heeft de vader van Alex toch een hele andere bouw dan Alex zelf. en de oma van Alex lijkt er meer op qua bouw.
succubi heb je toevallig al die foto terug gevonden, ben erg nieuwsgierig hoe ze de uitziet.

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:22

Hoi, wat leuk! Ik heb ook een haflinger (ruin) van 23, en een merrietje van 6! En mijn Joey heet eigenlijk Mario van de Heibloem, is een halfbroer van Alex!!(zelfde moeder, Waldelien van de Heibloem). Ik ken ook alleen de foto's die al in dat linkje stonden. Ik ben ooit bij de fokker geweest,de eigenaar van Waldelien. Hij had nog een dochter van haar (25) en weer die haar dochter(3) staan.Maar dat is al een paar jaar geleden. Ik moet nog ergens (nietdigitale) foto's hebben.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:43

joeyenboey is het mogelijk dat je de foto's in scant en alsnog hier kunt plaatsen????? zou het heel fijn vinden om te zien of er toch gelijkenissen zijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:59

Leuk joeyenboey! Welke vader heeft jouw ruin?

@TS: Ik had mij vergist, ik heb de foto's in een fotoalbum gezien (van iemand anders) heb ze helaas niet digitaal :n

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:27

myk_en_shant schreef:
joeyenboey is het mogelijk dat je de foto's in scant en alsnog hier kunt plaatsen????? zou het heel fijn vinden om te zien of er toch gelijkenissen zijn.

Ik kan wel (heel suf) een foto van de foto's maken, ben niet zo technisch en heb geen scanner...Maar kan je me uitleggen hoe ik ze hier dan geplaatst krijg, want ik dacht er direct al een leuke foto van Joe op te zetten, maar dat lukte me niet.... }:0

De vader van Joey heette Marlon (V; Markus),even voor de vorige vraag.

Wat ik ook heel leuk vind, is dat de vader van Waldelien van de Heibloem (mama van Joey en Alex) de dochter is van Waldemar (vandaar de naam), en Waldemar is ook de over over overgrootvader van mijn merrie! (haar vader is Matcho van de Bosrand). Stom toevallig, ik heb haar er niet op uitgezocht :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 21:51

joeyenboey ik kan je helaas niet uitleggen hoe je precies de foto's hier kan plaatsen, heeft een vriendin voor mij gedaan. maar ik geloof dat er ergens wel een topic hierover gaat.'
succubi jammer dat je de foto's niet persoonlijk hebt, ben erg nieuwsgierig. wat is de volledige naam van de merrie misschien kan ik effe googelen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:55

@TS: de moeder heet Miranda Hf.K3317 weet niet of je daar wat op vind :')

Foto's posten is (als je het eenmaal weet) best makkelijk. Je maakt een account aan bij photobucket (die vind ik persoonlijk prettig werken) daar doe je de foto uploaden en dan kan je de link hier in het topic plaatsen.

Hier meer uitleg :)
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

joeyenboey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:19

zo, nou, even kijken of het nu lukt:
http://i1183.photobucket.com/albums/x46 ... G_3685.jpg
dit is de dochter van de halfzus van Joe, ze was 3 in 2007

http://i1183.photobucket.com/albums/x46 ... G_3683.jpg

en dit is de dochter van Waldelien van de Heibloem, dus de halfzus van Alex en van Joey.hier was ze 25, maar dat is dus al 4 jaar geleden.

http://i1183.photobucket.com/albums/x46 ... G_2597.jpg
en dit is de knappe heer Joey!

http://i1183.photobucket.com/albums/x46 ... -kopie.jpg
Joe en Pip samen

en ten slotte de mooie Pip
http://i1183.photobucket.com/albums/x46 ... G_3593.jpg

nou, ik hoop dat het werkt!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 17:25

Succubi: bedankt voor de HF K nummer, ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om te checken, zat met een paard die een hoefzweer had en daar continu druk mee in de weer geweest.
joeyenboey: het is je inderdaad gelukt. leuke foto's kan her en der toch wat gelijkenissen vinden. grappig dat bepaalde dingen toch weer terug komen in een familie-lijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:00

Nou, nu zit ik met een paard met een hoefzweer :')
Is het bij jou goedgekomen?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 22:59

ja gelukkig wel (tenminste, we zijn weer op de goede weg), shanti begon maandag 10 okt tijdens een les die ik gaf behoorlijk te hinken, met stap liep ze wel stijf. maar ze had 2 dagen op stal gestaan vanwege heel slecht weer, dus ik dacht ze is gewoon wat stram. maar toen mijn lesklant ging aandraven was het wel meer dan stijfheid. haar af laten stappen, in allerijl Marijke opgezadeld. na de les haar been goed gevoeld maar voelde niet warm aan. voor de zekerheid maar wel gekoeld, je weet maar nooit.
voor de dinsdag stond gelukkig al de hoefsmid besproken voor kappen en beslaan. die heeft gekeken en zei dat het een hoefzweer in vroeg stadium was. heeft wel geprobeerd hem te lokaliseren, maar kon hem niet vinden. was nog niet rijp genoeg.
zaterdag kwam de smid weer, want Marijke had een ijzer eraf liggen. weer even naar Shanti gekeken, toen liep Shanti ook nog eens heel heel heel erg stijf van achter. smid vertrouwde het niet. dierenarts gebeld, gaf aan doordat ze haar linker voorvoetje wou ontzien is ze gaan compenseren met de achterbenen en voornamelijk de re-achterbeen. hij heeft haar een pijnstiller gegeven. gelijk daarna mijn paardensportmasseuse gebeld of zij maandag kon komen. gelukkig kon ze.
vanaf dinsdag tot de maandag erna 1 a 2 x daags weken in de bio-tex, waarschijnlijk is ie op zondag / maandag nacht doorgebroken. toen de druk eraf was liep ze voor nog wel wat gevoelig maar al een stuk beter. en na de massage achter ook.
gelukkig moest ik vanwege lessen die ik moest geven vorige week elke dag naar de paarden (dus arme Marijke heeft dubbele diensten moeten draaien), dus Shanti heeft om ergere stijfheid te voorkomen elke dag een stukje gelopen in de bak.
afgelopen vrijdag heeft zelfs iemand een paar rondjes in stap erop gereden. had maar even een lesklant gevraag, zij is een stuk lichter dan mij.
ben nu 2 dagen er niet geweest en ik ga er dinsdag er pas weer heen. de paarden staan bij mijn ouders en ik woon er een goed half uur er vandaan.
gelukkig heb ik een goede achterban van verzorgsters, die haar kunnen stappen en verzorgen.
dinsdag wil ik weer proberen om een stukje met haar te gaan draven, maar als het niet wil probeer ik het later in de week weer.

hoe verloopt het nu met jouw paard, wanneer is het begonnen, ik ben nu onderhand al bijna 2 weken verder. ben je ook aan het bio-texen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:27

Oej, dan ben je er wel goed vroeg bij geweest! Hopen dat het nu al beter gaat!

Ik heb geen idee hoe lang hij het al heeft (hij staat in de opfok, 3 weken geleden was hij prima).
Vandaag kats kreupel, meteen da laten komen, hoef opengesneden (het siste er al uit) en nu staat hij met zijn hoef in een hoefzak in een betadine oplossing. Morgen ochtend, morgen middag/avond en overmorgen ochtend bijvullen en dan mag ik hem overmorgen avond eraf halen en kijken hoe het gaat.
Als hij met een weekje niet beter loopt moet ik weer bellen.
Ik ben ook bio-texen gewend! Maar mijn da wilde geen biotex vanwege mok enzo omdat het wat agressiever is. Ik denk ook omdat hij echt de hele dag die zak om heeft.
Hopen dat het snel beter gaat! Hij was zo zielig! :(:)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 10:46

ik zeg ook al tegen iedereen, alles wat ik met Marijke nooit heb gehad, krijg ik bij Shanti. het enige waar Marijke nu last van krijgt door de leeftijd is een licht stofhoestje en bij lang stilstaan wordt ze stijf in de achterhand. met dat betreft heeft Alex mij een sterke dochter van hem gegeven. nooit ziek geweest en altijd vrolijk en knuffelig.
ik hoop dat met je jonkie snel beter gaat. en ja het is inderdaad zielig om te zien. laatst stond bij mij ook het huilen nader dan het lachen, toen ik zag hoeveel pijn Shanti had.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:40

Wat dat betreft is mijn merrie (van Alex) ook een bikkelharde! Tot haar 14e nooit ziek of kreupel geweest.
Nu helaas door een lichte hoefbevangenheid en gebrek aan rechtrichten links voor gevoelig. Maar verder niks te klagen! Ik heb vorig jaar zelfs nog SGW kamp van de KNHS met haar gedaan :D.

Met Gráni (is dat dan een achter kleinzoon van Alex? >;) ) ging het vandaag alweer stukken beter! Praatjes voor 10! Morgen zak eraf, ben benieuwd!
Het was idd wel even slikken toen hij zo kreupel liep, vind het maar niks als ze ziek zijn!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:58

vandaag is er weer even net als afgelopen vrijdag op Shanti gereden, alleen wat stappen en heel even gekeken of ze bij draven nog gevoelig was op de linkervoorbeen, helaas nog wel. dus Marijke moet volgende week waarschijnlijk weer dubbele diensten draaien. ik hoop dat het volgende week wel klaar is, anders moet ik wel lessen gaan verzetten of afzeggen. wil Marijke op haar leeftijd niet te veel belasten.
ben ook benieuwd hoe het morgen gaat met Gráni, hij zou wel blij zijn dat die zak eraf gaat.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:18

Balen dat ze nog gevoelig liep!
Hoeveel lessen geef je?
Wel grappig, ik geef ook wel eens les met mijn haflinger, ze heeft ook een hele jonge bijrijdstertje en is mega betrouwbaar!
Is zij ook zo braaf? (zou het in de genen zitten?)

Gráni liep vandaag super, hoef zag er ook heel goed uit! Hij maakt zich alleen wel erg druk in zijn eentje en brult de hele dag. Dus vandaag betadine ingedaan en als hij morgen middag ook goed loopt gooi ik hem de kudde weer in, hij maakt zich veel te druk in zijn eentje :)