Normale prijs Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Normale prijs Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:43

Hallo

Wij zijn al een tijdje opzoek naar een maatje voor onze Shetlander op de kinderboerderij.
Omdat hij zelf 3 jaar is en bijna niks kent (behalve longeren) zoeken we een pony die dus al een beetje beleerd is en kindvriendelijk is. De bedoeling is dat kinderen ooit er eens op gaan zitten (gewoon zitten, niet erop rijden ofzo) en dat kinderen hem mee kunnen borstelen.

Wat is nu een normale prijs voor een wat oudere shetlander die kindvriendelijk is?
Wat ons aansprak was een shetland pony van 7 jaar, een ruintje. Op de foto verzorgen kleine kindjes hem en zitten er ook kleine kinderen op zijn rug. De vraagprijs voor deze pony is 850 euro. Dan zagen we nog een shetlander merrie van 9 jaar, prijs 550 euro.

Onze vraag is nu.. wat is nu een reeële prijs voor een shetlander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:47

Een stuk minder dan 850 euro in elk geval!
Shetlanders zijn heel weinig waard momenteel, onbeleerde shets kan je soms zelfs gratis afhalen. Aangezien je denk ik vooral op zoek bent naar een brave pony en niet naar een met een superpapier of een pony met veel wedstrijdervaring, denk ik dat je voor 100-200 euro een eind zou moeten komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-09-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:48

bij de eerste pony bedoel je denk ik de bruin dun kleurige van mp als ik het goed heb ?
Persoonlijk vind ik het te veel geld.

Voor een betrouwbare pony betaal je wel. ( ronde de € 500 zou ik logischer vinden )
Maar het hangt ook af van verschillende factoren, gezondheid, correct, afstamming, beweging, kleur, geslacht enz enz.

dus wat is reëel ? Moeilijk te zeggen mits je concrete info hebt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:50

25/50 euro voor een papierloos hengstveulen
tot 100/125 euro voor een papierloos merrieveulen
tot 150 euro voor een papierloze hengst
tot 200 euro voor een papierloze merrie/ruin

Tel hier tot 200 bij op in geval van wél papieren
Tel hier nogmaals tot 200 euro bij op in geval van super beleerd voor de wagen en/of onder het zadel

kinel

Re: Normale prijs Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:58

vindt dit wel een erg hoge prijs voor een shet. hij heeft nog een pony te koop staan. een c-tje. daar vraagt hij 1850 eurootjes voor. ik heb voor mijn haflinger maar 1600 betaald met vollle papieren erbij.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:00

Lijstje van stef is een hele aardige.
Nog een factor is kleur, voor een apart kleurtje (dus niet vos, bruin of zwart, maar juist bont, palomino, wild kleur oid), tel er dan ook 100 euro bij op.

500 euro voor een beleerde pony is netjes (afhankelijk weer van kleur en papier).

Pony's die ik net betuigd en bereden (niet door gereden dus) verkocht heb zitten ook rond die prijs (dus wel met papier).
Zonder papier, of met bekende gebreken maar wel super door gereden (onder het zadel en voor de wagen, met wedstrijd ervaring) ook rond die prijs.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:29

tja, harstikke leuk dier zo vanaf de advertentie, maar in geen 850 jaar :n

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:30

Ik vind 200 euro voor een leuke kinderpony (shet) zat ;)

Doedel_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:23

Als het een minishet is dan kan je wel een prijs verwachten van €200,- á €300,-. Voor een normale shet is de prijs wel hoger. Dan meot je denken aan €350,- tot €450,-. Hoger is meer voor een jongere D-pony.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:40

WD-V -> SMP

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:51

het is maar wat de gek ervoor geeft he.

ik kan me voorstellen dat ouders best 850 euro over hebben voor een shet mits hij super braaf is, netjes gereden en er ook nog een leuk uitziet en je kind er een goede klik mee heeft. je hebt maar één koper nodig ;)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:59

Het grullo ruintje op Marktplaats is duur, daar zou ik ook geen 850 Euro voor over hebben, eerder rond de 500 Euro. Pony is dan wel papierloos maar is ruin, heeft een zeldzaam kleurtje, mooie stokmaat, is bereden en betuigd en volgens advertentie een goede kinderpony.

En ook: betrouwbare kinderpony's zijn hun gewicht in goud waard. De echte goede kinderpony's zie je niet veel en die blijven hun waarde wel houden of het nu crisis is en de paardenmarkt op z'n gat ligt of niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:37

ik heb voor mijn onbeleerde merrie met papier in 12 jaar terug 850 gulden betaald.
Mijn merrie van 8 jaar, bomproof, beleerd voor de wagen en onder het zadel en BRAAF is voor flink geld weggegaan maar die had ik vast niet meegegeven bij een bod van €200

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:40

en voor een kleurtje, zoals palomino, betaal je dan weer veel extra? Ik heb namelijk een 2 jarig ruintje gezien, maar vroegen ze ook 350- voor ( papierloos grotere maat)
is dat dan puur om de kleur? Beestje was wel braaf, maar is pas 2

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:40

die staat er al een tijdje op, leuke kleur, maar veel te duur
Laatst bijgewerkt door balance op 26-09-11 04:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote met link naar MP verwijderd

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:48

Wat een prijs zeg voor die shetlander. Veels te veel imo
Zou er zelf nog geen 500 voor over hebben.
Lijst van Stef komt aardig in de buurt en zoals Dennis aangeeft, heb je een leuk kleurtje dan komt er
weer wat bij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

Kleur verkoopt, dat is helaas een feit.
Echter moet kleur niet boven de kwaliteit staan. Ook dat is helaas het geval. Mensen durven voor een gekleurde kromme 2x zoveel te vragen als voor een simpel gekleurde correcte

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:32

ik ken mensen die enkele jaren terug hun shet verkocht hebben voor 1000 euro.

het was een grote maat shet, super braaf. wedstrijd ervaring, reed op L niveau. maar beestje had zwaar zomer exceem.

die mensen kwamen kijken, hun bang geworden dochter gallopeerde er zo op weg en toen maakte het niet meer uit wat ie moest kosten.

ik dacht toen ook echt dat ze dat geld nooit zouden krijgen ivm die zomerexceem, maar hij was dus zo weg.

sommige mensen hebben gewoon geld over voor een braaf beest en geef ze eens ongelijk.....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:36

Idd, je betaal zo 100 euro per maand in onderhoud.
Dus wat maakt dan 200 of 300 euro duurder voor echt de juiste pony dan uit? De bedoeling is toch dat je er jaren lol van ga hebben?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 08:20

Ik had mn Shetlander x (misschien ijslander (?) ) Voor 175 euro.
Dat was wel een koopje, want hij is aardig groot, maar hij was nog niet doorgereden.
Maar Chico is nu wel door gereden, en echt een schatje (L)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 04:05

Moderatoropmerking:
Het bespreken van of linken naar een MP advertentie is niet de bedoeling; ik heb dat bericht daarom verwijderd

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:40

loulou schreef:
ik ken mensen die enkele jaren terug hun shet verkocht hebben voor 1000 euro.

het was een grote maat shet, super braaf. wedstrijd ervaring, reed op L niveau. maar beestje had zwaar zomer exceem.

die mensen kwamen kijken, hun bang geworden dochter gallopeerde er zo op weg en toen maakte het niet meer uit wat ie moest kosten.

ik dacht toen ook echt dat ze dat geld nooit zouden krijgen ivm die zomerexceem, maar hij was dus zo weg.

sommige mensen hebben gewoon geld over voor een braaf beest en geef ze eens ongelijk.....

Ik zou het er dan ook wel voor over hebben
zo heel veel geld is 1000 ook weer niet
en de veiligheid van je kind is je ook heel veel waard lijkt mij ;)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:51

Vind maar eens een goed gezonde en brave kinderpony. Een pony die al dat gefrut aan zijn lijf geen probleem vindt, tegen drukke/schreeuwende kinderen kan,,bomproof braaf zijn rondjes maakt ondanks het vaak nog onhandige gebuts en gefrut met teugels etc etcNee ode aan de echte kinderpony, die mag best wat kosten. Anders wordt het ook wel een heel makkelijk cadeautje en ook vaak gauw weer een afdankertje.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:16

Voor onze papierloze en nogal vormloze Shetruin heb ik meer betaald dan voor een aantal van onze mooie Shetmerries met papieren, premies en mooie kleurtjes, maar hij was en is gewoon dé ideale kinderpony; rustig, vreselijk lief, zeer goed beleerd (zowel onder het kind als voor de wagen) en zeer netjes opgevoed. Het is de aankoopprijs méér dan waard geweest!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:38

Het is wat je er voor over hebt. En een ideale kinderpony is goud waard.
Ik heb ook zo'n shet is nu 3 jaar van 1,10 en heeft vorig jaar sinterklaas mee ingehaald. Hij loopt zo tussen de harmonie en fanfare, drukke kinderen om hem heen, kinderfeestjes, het maakt hem allemaal niets uit.
Hij is gitzwart met super behang, geen gebreken ook geen eczeem.
Deze soort pony's zijn er niet veel, ik doe hem voor geen goud weg, zolang mijn kinderen er plezier aan beleven.
500 euro vind ik dus wel reeel.