Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nessie schreef:Ik heb 2 Haflingers, beide rijd ik mee in de sport, 1 allround en 1 alleen dressuur. Ze presteren goed, en lopen goed dressuurmatig. Ik rijd juist nauwelijks koudbloedenwedstrijden maar gewoon tussen de paarden, mensen zijn vaak verbaast over hoe fijn mijn beessies kunnen lopen. Het is een kwestie van tijd en trainen, maar dan kunnen ze prima dressuurmatig lopen. Goldy loopt nu M2 dressuur, en de sterkste cijfers in de proeven zijn: Uitgestrekte stap, Middendraf/Uitgestrekte draf, en nu met veel training ook de Middengalop, het lijstje wat je bij veel Haflingers en koudbloeden vaak lager verwacht. Dingen als lengtebuiging zijn lastiger met de bouw, maar alles valt te trainen. In ieder geval, wanneer de ruiter er tijd en energie in steekt en het paard ook een beetje meewerkt
Quebelle schreef:Maar dat valt te bezig,hoe het paard gebouwd is.
Mijn BWP,allround gefokt en ik top conditie is geen dressuurpaard.
Hij doet het niet graag en hij doet het niet goed,haha.
Hij is enorm lang,met een weke rug,korte pootjes en een lange nek.
Hij haalt het Z1 niet,terwijl ie met gemak Z springt.
Tatort schreef:Wat vinden jullie hier nu van? Zijn deze dieren echt zo beperkt als hun eigenaars beweren, of worden ze door hun eigenaar beperkt?
Quebelle schreef:als mijn paard het nu niet eenmaal leuk vind om in de bak rond te sjeesen dan heeft dat niet te maken met mijn rijden hoor.
ik rijd in een springpiste hetzelfde als in een springpiste en ik merk echt verschil in z'n enthousiasme en werkwilligheid.
tuurlijk heeft ie een dressuurbasis,heb proefjes in het B gewonnen maar hij vind er echt niets aan.
hogere oefeningen gaatie ook niet met plezier doen.
keertwending kan ie,alleen niet zoals z'n toppaard.
verzamelen is een probleem net zoals z'n gangwerk.
zet er nu mij of anky op,Z1 gaatie niet lopen.