Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chary_xX schreef:1. Dan zou ik inplaats van een verzorgstertje een bijrijdstertje zoeken? Tenslotte heb jij de tijd om te verzorgen en kan een kleiner iemand er dan op rijden.
2. Op proef nemen kan, al heb ik dit nooit gedaan met een Shet.
Al is dit met sommige gevallen wel het beste. ( valt ook te zien wat je met het Shetje wil bereiken).
3. 12 jaar kan nog best gedekt worden.
4. In mijn profiel kan je enkele foto's zien van mijn Shetlanders.
Ik ben ook te groot voor de mijne en ik heb er nog elke dag zeer veel plezier van, ik doe er gewoon andere dinge mee
esmee_2001 schreef:ik heb een leuke shet op het oog
alleen had ik nog paar vraagjes
1.ik heb veel tijd voor een pony maar aangezien ik te groot ben voor haar wou ik een verzorger zoeken zal ik dat doen of niet
2.moet ik haar eerst op proef nemen of niet
3.is 12 jaar te oud om te laten dekken
4.en hebben jullie foto,s van hun shetten of shet met ruiters
groetjes esmee
linda_arnold schreef:esmee_2001 schreef:ik heb een leuke shet op het oog
1.ik heb veel tijd voor een pony maar aangezien ik te groot ben voor haar wou ik een verzorger zoeken zal ik dat doen of niet
2.moet ik haar eerst op proef nemen of niet
3.is 12 jaar te oud om te laten dekken
4.en hebben jullie foto,s van hun shetten of shet met ruiters
groetjes esmee
Je bent opzoek naar een bijrijdster, niet naar een verzorgster. Vind het top dat je ook aan het welzijn van de pony denkt, als jou pony het werken leuk vindt is een bijrijdster een hele goede oplossing hoor. Je kunt natuurlijk eerst een proeftijd afspreken.
Ik zou haar alleen laten dekken als je het veulentje zelf wilt houden. Er worden jaarlijk zoveel shetlander veulentjes geboren, waarvan heel veel veulentjes weer te koop komen, de handel in gaan en uiteindelijk in de slechtste gevallen in de worst belanden.
Edit: zie nu dat je nog geen shetlander hebt, waarom neem je geen grotere pony waar je wel op kunt rijden of ga je mennen ipv direct nadenken over een verzorgster
esmee_2001 schreef:linda_arnold schreef:
Je bent opzoek naar een bijrijdster, niet naar een verzorgster. Vind het top dat je ook aan het welzijn van de pony denkt, als jou pony het werken leuk vindt is een bijrijdster een hele goede oplossing hoor. Je kunt natuurlijk eerst een proeftijd afspreken.
Ik zou haar alleen laten dekken als je het veulentje zelf wilt houden. Er worden jaarlijk zoveel shetlander veulentjes geboren, waarvan heel veel veulentjes weer te koop komen, de handel in gaan en uiteindelijk in de slechtste gevallen in de worst belanden.
Edit: zie nu dat je nog geen shetlander hebt, waarom neem je geen grotere pony waar je wel op kunt rijden of ga je mennen ipv direct nadenken over een verzorgster
ik wil geen groetere pony omdat ik dol op shetten ben en ik laat haar ook alleen dekken als ik haar zelf wil houden en dat is het geval
xxMaxx schreef:En dit mag allemaal van je ouders? Wat vinden die ervan? Ik neem aan dat die betalen? Bij dekken komt meer kijken dan alleen een hengst die op een merrie springt
Chary_xX schreef:Wacht daar nog maar mee en anders moet je gewoon zien, dat de hengst je merrie verbetert.
Stel dat je merrie een lang hoofd heeft, dan moet de hengst een kort hoofd hebben, stel dat je iets in de gangen wil veranderen, dan moet je een hengst hebben die dat vererft, hengstenkeuze is niet zo gemakkelijk.
Maar eerst zorgen dat je een band hebt met dat dier...
esmee_2001 schreef:ik heb een leuke shet op het oog
Citaat:2.moet ik haar eerst op proef nemen of niet
Citaat:3.is 12 jaar te oud om te laten dekken
Citaat:4.en hebben jullie foto,s van hun shetten of shet met ruiters
groetjes esmee
DeSa schreef:esmee_2001 schreef:ik heb een leuke shet op het oog
Dit moet je helemaal zelf weten. Vind jij het leuk om een ander ook lekker met de pony bezig te laten zijn? Vooral doen.Citaat:2.moet ik haar eerst op proef nemen of niet
Hier moet je maar net geluk mee hebben dat de verkopers haar op proef mee willen geven. De een doet het niet de ander wel. heb zelf een shet tekoop die gerust op proef mag. Had vorig jaar een D pony tekoop die ik beslist niet op proef meegegeven heb. Er valt zoveel aan te verpesten. Tuurlijk bij mijn shetlander ook maar ik ga er vanuit dat iemand met gezond verstand nog niet aan het werk gaat met een jaarling.Citaat:3.is 12 jaar te oud om te laten dekken
Heeft ze al eerder veulens gehad? Ik vind 12 persoonlijk niet te oud om voor het eerst een veulen te laten krijgen.Citaat:4.en hebben jullie foto,s van hun shetten of shet met ruiters
groetjes esmee
Kijk maar in mijn profiel
WissMiss schreef:Kijk eerst maar voor een geschikte merrie ;-] Trouwens als je nou toevallig een ruintje tegen komt en die vind je eigenlijk wel heel leuk, eerder die nemen voordat die dan al weg is! Je kan zo weer aan een extra shetje komen. Die zijn er genoeg.
En als je je paardje nou hebt zie dan maar eens wat er van komt. Zoek naar een paardje zonder gebreken en braaf in omgang... en weet of je überhaupt genoeg kennis hebt. Een pony is niet zo makkelijk als het lijkt..