Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benfan schreef:En goed paard heeft geen maat of merk kleur geur of opplakstickers. Waarom moet je voor je gezondheid een voor jou maat te kleine pony hebben? wat ben je er mee van plan?
Benfan schreef:Je hebt het in je profiel erover dat je een hekel hebt aan fjorden/haflingers, neem aan dat dat verandert is? Een kleine pony hoeft niet perse makkelijker in omgang te zijn. Wat heet, op een pension stal waar het paard van mij vriendin stond hadden ze altijd hun handen vol aan een pony, en liep haar paard (1.75 groot) altijd braaf zijn rondjes, had je geen omkijken naar. Dat wil dus ook niks zeggen, ik zie dat je al 2 pony's hebt, is het niet verstandiger om een op karakter uit te zoeken ipv ras/formaat? Begrijp me niet verkeerd.. ik vind pony's persoonlijk ook leuker dan paarden maar ben wel zo rieel om een uit te zoeken op wat bij mij past. Zeker als je gezondheid klachten hebt (mogen we vragen wat precies, zodat mensen beter kunnen helpen nadenken over wat geschikt is. je wilt immers weten wat jou kan hebben. Daar horen je klachten ook bij) is het verstandig juist iets uit te zoeken wat bij jou klachten past.
Flying_Indo schreef:Wat heeft een Haflinger, waar jij zo'n hekel aan hebt? Als je dat wat duidelijker kunt aangeven kunnen we dat soort types dus uitsluiten met het meedenken.
suuzepuus schreef:Vanwege jpouw gezondheid zoek je een kleine pony?? daar kan ik me niks bij voorstellen...
Je kunt toch ook ' gewoon' zeggen dat je een kleine pony hebben wil??
MisticRider schreef:Flying_Indo schreef:Wat heeft een Haflinger, waar jij zo'n hekel aan hebt? Als je dat wat duidelijker kunt aangeven kunnen we dat soort types dus uitsluiten met het meedenken.
sterk in de mond, lomp, en ik mis gewoon de klik. sorrie voor haflinger liefhebbers dat ik het zo zeg, en ze zijn vast niet allemaal zo. maar het is gewoon mijn type niet.
Benfan schreef:dan is een gangen pony/klein paard met mooie vlakke gangen inderdaad wel fijn. Vergeet niet dat die kleine dingen ook sneller breed kunnen zijn. Je kan een wat grotere best leren om naast een blok te staan zodat je beter kunt opstappen mocht dat een probleem zijn (ivm je bekken) is zo wie zo beter voor het zadel/rug en jou lichaam.