Mijn jaarling is een beetje een toverbal. Ik twijfel steeds welke kleur ze nou heeft. moeder is een bruine, vader een valk. Wat vinden jullie, bruin of valk?
tweede van links
(let niet op de ribbetjes..... aan haar gewicht wordt gewerkt)
hmmm, das weer een andere variant....wildkleur? Is dat met of zonder creme-gen? Bij mijn weten dragen geen van beide ouders het wildkleur gen. Moeder is roodbruin, met aalstreep. Vader is valk, ook met aalstreep, schoudervlam en donker masker.
Inngge
Geplaatst: 31-07-11 17:59
als dit haar zomer vacht is... zou ik zeggen dat het een bruine is.
ik ken inderdaad ook een pony die in de winter bijna zwart is en in de zomer net zo bruin als deze. (zij is wel op gescheven als BRUIN.) wel grappig. hihi
hmmm, das weer een andere variant....wildkleur? Is dat met of zonder creme-gen? Bij mijn weten dragen geen van beide ouders het wildkleur gen. Moeder is roodbruin, met aalstreep. Vader is valk, ook met aalstreep, schoudervlam en donker masker.
He is dat Abraza? Hoe is het daarmee? Streepjes/ aalstreep en shoudervlam kan op een wildkleurgen duiden maar het kan ook countershading zijn. Als je het zeker wil weten zou je het beste op kleur kunnen laten testen bij o.a. de Ancce.
Het lastige van testen is dat ze momenteel in de opfok in Tsjechië staat..... ik ben net geweest en had staartharen meegenomen die ik natuurlijk op de terugweg kwijt ben geraakt.....stom he!
Maar alles is goed met Abraza, echt zo'n jaarling slungel momenteel. En met jou mannetje?
Heb je betere foto's? Je zegt dat ze een aalstreep, schoudervlam en zebrastrepen heeft, heb je daar foto's van? En dat heeft de moeder ook zeg je, heb je daar ook een foto van?
het is echt geen valk ... ze heeft denk ik die wildkleur kenmerken van de vader, maar hij heeft gewoon zijn verdunnings gen niet doorgegeven waardoor ze bruin is
De vader kan niet wél de wildkleur kenmerken doorgeven maar niet het verdunningsgen. Die kenmerken komen ergens vandaan, maar of het echt is is pas te zien vanaf duidelijke foto's.
Wildkleur komt van het verdunningsgen en creme geeft valk, dus dat staat al los van elkaar. Maar je zegt dat ze bruin is en de wildkleurkenmerken van de vader heeft, als ze gewoon bruin is kan ze die kenmerken niet hebben en andersom. Ze kan wel een aalstreep hebben ngv countershading maar als ze echte zebrastrepen heeft zal dat toch duiden op wildkleur.
Ik ben benieuwd of er duidelijkere foto's zijn, ook van de vader en moeder, als ik het zo zie denk ik dat de vader wildkleur is en niet valk.
oow zo ja ze kan idd een aalstreep hebben en geen wildkleur zijn ff met duidelijkere foto's komen
zazaza
Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-11 20:56
hmmm helaas heb ik geen betere foto van paps, wel van zijn vader (waar het kleurtje vandaan komt). Dit is dus de opa van mijn veulen (vader van vader).
zowel paps als opa staan geregistreerd als valk bij het stamboek..... maar of dit nou echt zoveel zegt dat vraag ik me af....
keona
Geplaatst: 08-08-11 21:11
valk en wild kleur lijken op elkaar maar!!!!!! een valk heeft geen aalstreep dus jou paard is wild kleur. zie de link over creme kleuren: http://www.bokt.nl/wiki/Creme ons veulen die we gaan kopen bijna 99% zeker is ook een super mooie wild kleur en bij haar is het heel duidelijk donkere aalstreep donkere zebra streepjes en een lichte huid.bij het ene paard/pony zie je het beter als de andere.
Peterina
Geplaatst: 09-08-11 13:18
Een valk kan weldergelijk een aalstreep hebben! Niet iedere paard met een aalstreep is een Dun/wildkleur en niet iedere Dun/wildkleur heeft een aalstreep. Deze Morgan is een valk met aalstreep:
Opa van paard van TS is vanuit de foto te zien een valk. Mooie dier! Wat is de afstamming/pedigree van het veulen?