Sinds mijn laatste topic die ik geplaatst heb over mijn 2-jarige is er al heel wat gebeurd.
Ik heb vernomen van de dokter dat ik paardrijden moet stoppen,en als ik dan nog zou rijden niet meer mag vallen (ja,lekker voor te bereiden...)
wegens mijn rug en rugklachten,omdat deze nog zouden verergeren.
En ik heb het er niet voor over om na een rit 9 maal langs de kiné te gaan.
Dus bijgevolg dat ik mijn 2-jarige te koop heb gezet en ze hem maandag komen ophalen.
Dit was met heel veel spijt in het hart,maar hij gaat naar een goede vriendin,waar ik weet dat hij een super plekje zal krijgen met heel veel aandacht en goede zorgen.
Maar natuurlijk is een leven zonder paard als echte paardenliefhebber niet echt fantastisch.
Daarom ben ik langzaam aan het uitkijken naar shet'jes bij mij in de buurt.
Er wordt vanalles aangeboden,veulen,jaarlingen,hengsten,merrie's,...
Maar nu natuurlijk is de vraag,welke leeftijd,geslacht,...
Ook omdat het mijn eerste shet is en ik enkel ervaring heb met "grote" paarden.
Vele raden een (oudere) hengst af wegens het karakter die al gevormd is en dergelijke.
Zelf heb ik mijn 2-jarige gekocht als mensenschuw,nooit in handen geweest jaarling hengst en heb hier eigenlijk nooit problemen mee ondervonden zowel in gedrag als karakter ook al kon hij zelfs geen halster aandoen.
Ik ben daardoor gestart met basis grondwerk (parelli) en heb grote vooruitgang geboekt en hem
dan enkel laten ruinen omdat hij niet meer bij de rest in de kudde mocht....
Dan is een merrie nogal een logische keuze,maar ik ondervind dat ik en een merrie niet zo goed samengaan(kan natuurlijk altijd veranderen

Dus graag had ik eens jullie ervaringen/meningen geweten