Welke connemara hengst? Meer info Rory Ryan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Welke connemara hengst? Meer info Rory Ryan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 00:50

Hoi :)
Wij willen ons Arabische merrie volgend jaar voor de laatste keer laten dekken.
Ze heeft al een paar veulens gehad. De vader van die veulens is tot nu steeds Oosterveld’s Marsaz geweest, maar aangezien hij naar ons weten niet meer ter dekking staat (ik hoorde zelfs dat hij is overleden? Correct me if i’m wrong.) zijn we nu op zoek naar een andere hengst.
We hebben hier ook een arabier x connemara (ook van Marsaz trouwens) lopen, en met hem kun je echt alles en hij is super allround.
Zoals jullie al kunnen raden willen we dus een Connemara hengst voor Rianta, onze merrie.

We stellen niet zoveel eisen maar het zou leuk zijn als ;
- hij een apart kleurtje heeft, maar blijkbaar zorgt Rianta zelf ook al voor veel kleurenverschil, want ze heeft met Marsaz een bruin, vos en schimmelvos veulen geproduceerd :')

- hij goed is in springen en cross, rianta houdt namelijk niet van springen, en het zou leuk zijn als er dan toch een veulen uitkomt die een beetje allround wordt.

- hij hoeft niet torenhoge premies etc te hebben, het veulen wordt toch niet verkocht en we gaan hem/haar uiteindelijk recreatief rijden met soms een wedstrijdje.

- het dekgeld niet te hoog is :o

We hebben Rory Ryan al op het oog, maar we kunnen op internet niet zo heel veel info over hem vinden (waaronder het dekgeld, natuurlijk/inseminatie etc.), dus als jullie wat meer over hem weten?

Mijn uiteindelijke vraag is dus welke hengst jullie ons aanraden en of jullie nog wat meer informatie hebben over Rory Ryan. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Welke connemara hengst? Meer info Rory Ryan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:19

RPA-----> F-AM

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 11:21

Dankje, ik was al aan het twijfelen waar ik het neer moest zetten.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:46

Ik heb ook ergens in een flits gelezen dat de eigenaresse van Rory Ryan op bokt zit,
is dit zo? En zoja, weet iemand wat haar boktnaam is?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:42

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:02

Heel leuk dat je op zoek bent naar een Connemarahengst. 8-)

Ik ben ook helemaal verslingerd aan het ras. <3

Op het Connemaraforum zitten meer fokkers waaronder ook Isabelle, de eigenaar van Rory Ryan.
Misschien kun je je daar aanmelden met je vraag, dan krijg je denk ik meer reacties.
http://connemaraponyforum.xsbb.nl/index.php

Zelf hebben wij ook een hele fijne hengst op stal staan, Easter van de Leliaard (in mijn onderschrift staat wel een link naar een topic over hem).
Hij zal in combi met een schimmel geen apart kleurtje geven maar hij heeft wel een fantastisch karakter en bovendien is het een heel fijne sportpony die heel goed is in springen en cross maar ook in de dressuur geen slecht figuur slaat. Hij is al M2 dressuur, Z springen en L cross geweest en loopt nu M1 dressuur, L springen en B cross met mijn zoon.

Zijn eigenaar zit ook op Bokt, ze heet Leliaardje. ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:07

eehhhh Isabelle als Leliaarde op bokt?? Niet toch??

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:08

Neeeee, Inez natuurlijk.

Geen idee hoe Isabelle op Bokt heet...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:16

oohh... zie het al Bar ... Ik heb even verkeerd gelezen, je hebt het over Easter :o

Ts: ik heb je berichtje doorgestuurd aan de eigenaresse van Ryan. ( hoop maar dat ik dat op de goede manier gedaan heb......)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:47

Leuk IloveBalou dat je met een Connemara wil dekken. Het zijn heerlijke pony's, dus: goede keuze!
Je Connemara kruisling in je profiel ziet er ook erg leuk uit! Wat is zijn vader?

Hier kun je de hengsten vinden die in Nederland goedgekeurd zijn, met hun eigenaren er bij. Je kunt op de naam van de hengsten doorklikken naar meer informatie:
http://www.connemara.nl/dekhengsten/dekhengsten.asp

Ik ben natuurlijk gek van Easter en Ben Hur :D . Beide heerlijke hengsten met fijne karakters en inderdaad zoals je zegt: ze worden (of werden (Eline is niet echt een kind meer :+ ) allebei door kinderen in de sport uitgebracht.
Easter is een echte allrounder: dressuur, springen en cross en Ben Hur wordt meer in de dressuur uitgebracht (Z2 bij de paarden), maar heeft ook gesprongen met zijn vorige ruiter (L-springen).
Met Easter heb je kans op vos en bruin en dan ook in de schimmel variant (50 % kans), met Ben Hur heb je kans op vos, bruin, palomino en valk.
Of je ook kans op zwart heb, dat weet ik niet.

Maar verder kun je nog zat andere leuke hengsten vinden op de Connemara site.

PS riagr: zou wel een leuke schuilnaam zijn voor Isabelle als ze Leliaardje zou gebruiken :j .

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:43

Nou... ik wilde niet al te eigenwijs lijken hier, maar wist wel dat jij Leliaardje bent. Zou byzonder weinig informatie onthouden hebben als ik dat nu nóg niet wist

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:15

Knock out is ook een halve Connemara, fijne sportpony.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:41

Een tijd geleden heb ik Ryan gezien op concours onder Robin Breunis, vond het een erg mooie hengst,
sprong ook goed. Ze reed toen ook op de schimmel hengst Rory Rasputin en die vond ik eigenlijk nog mooier.

nog een foto van Ryan onder Robin:
Afbeelding

Rasputin:
Afbeelding

meer foto's staan misschien nog wel in het nieuwsarchief op http://www.robinbreunis.nl
Knock out is trouwens ook een hele mooie hengst, dat is nrps x connemara, is ook op die site te vinden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 08:27

Ik heb zelf net een nakomeling van Rasputin ( Kampioen vrijspringen 20??) x Pilgaards Vogue gekocht:

Afbeelding

Ben er helemaal weg van. Wel is het zo dat Rasputin alleen schimmels geeft. Ryan is wat mij betreft mínstens zo mooi als Rasputin, is donkervalk, dus als je een apart kleurtje wil kun je beter op hem gokken. Hoop dat je via de link van Leliaardje inmiddels de benodigde info gevonden hebt.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 13:25

Dankje voor jullie berichten :)
Ons oog ligt nu nog het meest op Iltshi van de Leliaard, Rory Ryan en Diplomat.
Kun je op internet ook ergens het dekgeld vinden en of de dekking op de natuurlijke manier of mbv inseminatie gaat?

edit; Ik weet dat wel dat als je Ben Hur laat dekken, je je merrie daar een week laat staan of niet?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:36

Op de website van het stamboek staat deze informatie niet. Dit kun je het beste met de eigenaren bespreken.

Sommige merries blijven inderdaad een tijdje bij Ben Hur staan (ook wel in de wei bij hem), maar er zijn ook merries die alleen komen om gedekt te worden en dan meteen weer mee naar huis gaan. Dat ligt er aan of je thuis de merrie op kunt laten voelen door een dierenarts.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 14:54

Oké, bedankt Leliaardje :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:50

In mijn profiel vind je een foto's van Sammy, onze kruisling met Iltshi. Heeft ook Arabisch bloed, drie generaties terug zit Baccarat. Hij is heel veelzijdig en een echte eyecatcher. Helaas zie je dat niet echt op de foto's die ik in mijn profiel heb gezet (er is regelmatig belangstelling voor hem, maar hij is echt niet te koop!). Pas had mijn dochter hem een weekje mee naar haar stage, waar men vond dat hij beter sprong dan haar springgefokte paard :? . Helaas kan hij met zijn 1,56 niet mee naar Deurne.

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:24

Heel toevallig ben ik de trotse verzorger van Ryan. <3
Daar ben ik heel blij mee en ik akn je dus meer informatie geven!
Heb je nog steeds interesse in hem?
Dan kan ik je doorverbinde met de eigenaresse.
Voor zover ik weet bied hij nog dekkingen aan!

MVG. Lynn.

U kunt mij bereiken via: broos.lynn@live.nl

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:26

@ riagr is dat niet toevalig Rapunzel?

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:14

@Sammyoo; Wat een leukerd! Iltshi vinden we een van de leukste hengsten (en ik zelfs de leukste) dus grote kans dat hij het wordt :) Mag ik vragen hoe hoog het dekgeld was en hoe de dekking ging?

@StalRory; Ah wat leuk! Heb je misschien dan ook meer foto's van hem (die niet op het internet staan :P)? En weet je toevallig ook hoe hoog zijn dekgeld is?
Ik weet niet of je dit nog leest, en anders stuur ik je wel een mailtje :)

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:53

Nee, niet hoe veel het dekgeld is, maar wel dat hij nog regelmatig dekkingen doet.
Ik zal even kijken voor foto's. Ik heb idd foto's die niet op internet staan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:59

Yep, dat is rapunzel!

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:00

Ik weet zo niet hoe ik ze in dit bericht kan plaatsen maar ik doe er wel een als profielfoto en de rest probeer ik je te mailen!

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:00

@ riarg
Dan heb je echt een schat van een paard gekocht!