Wij willen ons Arabische merrie volgend jaar voor de laatste keer laten dekken.
Ze heeft al een paar veulens gehad. De vader van die veulens is tot nu steeds Oosterveld’s Marsaz geweest, maar aangezien hij naar ons weten niet meer ter dekking staat (ik hoorde zelfs dat hij is overleden? Correct me if i’m wrong.) zijn we nu op zoek naar een andere hengst.
We hebben hier ook een arabier x connemara (ook van Marsaz trouwens) lopen, en met hem kun je echt alles en hij is super allround.
Zoals jullie al kunnen raden willen we dus een Connemara hengst voor Rianta, onze merrie.
We stellen niet zoveel eisen maar het zou leuk zijn als ;
- hij een apart kleurtje heeft, maar blijkbaar zorgt Rianta zelf ook al voor veel kleurenverschil, want ze heeft met Marsaz een bruin, vos en schimmelvos veulen geproduceerd

- hij goed is in springen en cross, rianta houdt namelijk niet van springen, en het zou leuk zijn als er dan toch een veulen uitkomt die een beetje allround wordt.
- hij hoeft niet torenhoge premies etc te hebben, het veulen wordt toch niet verkocht en we gaan hem/haar uiteindelijk recreatief rijden met soms een wedstrijdje.
- het dekgeld niet te hoog is

We hebben Rory Ryan al op het oog, maar we kunnen op internet niet zo heel veel info over hem vinden (waaronder het dekgeld, natuurlijk/inseminatie etc.), dus als jullie wat meer over hem weten?
Mijn uiteindelijke vraag is dus welke hengst jullie ons aanraden en of jullie nog wat meer informatie hebben over Rory Ryan.