Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dees schreef:NRPS is iig een leukere vereniging
Uit puur niet-eens zijn met KWPN overschrijven is trouwens geen reden. Je hoeft niet lid te zijn van een stamboek, dan zeg je toch lekker het KWPN op?
Je zou je merrie eens kunnen aanbieden voor stamboekopname op een NRPS keuring.
flyfly schreef:Een paar jaar terug wilde ik onze merrie ook laten overschrijven naar het NRPS omdat ze bij het KWPN te klein was voor stamboekopname. Eerst even gemaild of dat kon. Dat kon dus niet omdat ze niet een bepaald percentage Arabisch bloed bezat. En onze merrie was en is toevallig ook een Lancet, x Wolfgang x Elcaro. Ze is nu dus nog steeds veulenboekmerrie helaas. Mag zijn dat de regels tegenwoordig zijn veranderd, anders geef ik je weinig kans. Maar je kunt het in ieder geval vragen.
Dees schreef:Ik denk persoonlijk dat ze bij NRPS strenger zijn met de predikaten dan bij KWPN.
Het papier van je paard is niet echt super populair, denk dat geen van beide stamboeken daar echt op zitten te wachten. Sorry.
Ik zou eventuele veulens gewoon inschrijven in het stamboek waar de hengst is goedgekeurd en voor de 12 jarige merrie verder geen drukte meer maken, die staat prima geregistreerd zo.
Sandrohit schreef:Dan zit ik zekers fout bij het NRPS want ik wist niet dat het hen om bloedmooie paarden gaat.
Dan zouden ze hun tekst wat betreft fokdoel op hun site ook eens moeten aanpassen:
De vereniging stelt zich ten doel de bevordering van de fokkerij in Nederland van Nederlandse Rijpaarden en Rijpony's met Arabisch bloed en Anglo-Arabische Volbloedpaarden die een bijdrage kunnen leveren aan de paardensport en in staat zijn sportprestaties te kunnen leveren.
Mag ik weten wat jou deelname/bijdrage is bij het NRPS?
Sandrohit schreef:....maar ik denk wel dat mijn merrie bij het NRPS misschien een kans maakt op een ster predikaat en ik weet niet hoe streng ze zijn bij de ABOP maar leuke punten als allrounder zou ook leuk zijn.
Dus als het gaat om een nakomeling met moeder met predikaten bij het NRPS of zonder predikaten bij het KWPN waar kies je dan voor.
Sandrohit schreef:Graag hoor ik alle voor- en nadelen van het overschrijven van mijn merrie van het KWPN stamboek naar het NRPS.
Ik heb dit al vaker overwogen maar ik heb weinig verstand van stamboeken en predikaten e.d.
Dees schreef:chrisje_83 schreef:NRPS strenger met het krijgen van predikaten dan het KWPN?Waar haal je die vandaan?
Uit de praktijk. Overigens vind ik je reactie vrij onfatsoenlijk van toon.