Ik weet niet hoe deze riem heet en hoe strak hij moet. (zie foto)
En kan de riem er ook af? Als dat niet kan laat me dan wel even weten hoe strak hij moet en waar hij voor is.

Dit is de foto:

(Dit is een ander hoofdstel maar hier zie je de riem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
esmee_2001 schreef:kiwiwitje schreef:ja hij kan eraf. ik doe hem meestal vrij strak. ik kan er maar 1 vinger tussen doen ongeveer. maar nogmaals je hoeft deze er niet aan te laten zitten. het is een los riempje die alleen door die lus heen zit!!!
ik wil niks zeggen maar er moeten 2 vingers tussen en niet een
ZusJacobs schreef:Ik laat de speriem er altijd af, paard moet ook zonder stil in de aanleuning kunnen lopen. Daarbij word hij door te veel mensen te strak aangetrokken (zie hierboven), dan kun je namelijk lekker hard trekken zonder dat iemand ziet dat het paard er last van heeft (Kan zijn mond niet open doen, naam: Sperriem..)
MiniBoots schreef:Ik ben eigenlijk van mening als je al niet eens verstand hebt van het tuig wat je gaat gebruiken(meest voorkomend hoofdstel)
Dat je ook nog niet genoeg verstand hebt van het beleren en pony's an sich.
Zoek hulp bij het beleren, scheelt je een hoop gezeur achteraf.
Succes!
edit: Ik zie net dat je tien bent, meisje zoek hulp van een ervaren persoon hierbij.
Tendance schreef:Die 2 vingers zijn voor de neusriem, niet voor de sperriem, die mag gewoon aansluiten. Als hij net aan de kin blijft hangen, dan kun je hem er net zo goed afhalen, want dan heeft hij geen nut.
Het is om de tong niet over het bit te houden en dus de mond dicht te houden.
Waarom zou het anders een SPERriem heten.. Het is om een mond niet te laten SPERren.