[TI] Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Valencia2002

Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:22

Hallo allemaal, (ik hoop dat mijn vraag hier goed staat)

Ik zit niet zo in de Tinkers om eerlijk te zijn, maar nu heb ik toch een leuke 2-jarige gezien.

Haar vader is Glen vd Bonte Parels en ze zal zo rond de 1.60m worden wat ik een super maat vind.

Ik vraag mij alleen af wat nu een normale prijs is voor dit soort merrietjes.

Van Friezen weet ik dat je nu al een merrieveulen hebt voor 1250 euro. KWPN-ers van 2 jaar met predikaatrijke moederlijnen zijn er ook tussen de 1200 - 2000 euro, maar hoe zit dit met Tinkers?

Haar mams is overigens een stermerrie.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ze vragen er m.i. teveel voor, dus daarom vraag ik even een blanco mening van Cob-kenners ;)

Alvast super bedankt.

Calanddra

Re: Info gevraagd over prijs v/e 2-jarige Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:30

Qua tinkermerrie veulens ligt de prijs nu geloof ik nog steeds rond de 2000-2500 :) dus voor een 2 jarige met goede papieren zul je iig meer kwijt zijn :)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:34

Maar ik zie ook 1ste premie merrieveulens voor 1300 euro. Klopt het dan nog steeds? Hier op Bokt staat ook een 2-jarige merrie voor 1700 euro, dus vandaar mijn vraag:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:38

Iedereen verzint weer een andere prijs 1300 voor een merrieveulen zou best kunnen is een lief prijsje voor een 1e premie merrie veulen . Zou ik wel naar gaan kijken als ik jou was..

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 23:59

shilady schreef:
Iedereen verzint weer een andere prijs 1300 voor een merrieveulen zou best kunnen is een lief prijsje voor een 1e premie merrie veulen . Zou ik wel naar gaan kijken als ik jou was..

Dank je, maar het gaat om een 2-jarige ;) .

Vanuit de sportpaardenwereld weet ik dat je beter een veulen of een zadelmakke 3-jarige kunt verkopen mbt de verkoopprijs, maar ik weet dus niet hoe het met Tinkers is, dus vandaar mijn vraag over wat redelijk is.

Ze heeft overigens niet een mega hals en/of sokken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:09

Nee maar daarom zeg ik ook iedereen verzint een andere prijs ;)
niet iedereen houd zich aan de richtlijnen kwa prijzen van het ras sommige mensen zoeken gewoon een goed thuis ..

Denk dat je voor een 2jarige tinker 2000-3000 betaal ;) of iemand moet er wat sneller vanaf dan zijn ze meestal wat goedkoper

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:11

Al heb ik wel gemerkt dat de echt goede fokkers niet snel dalen in prijs hoor :)

Je vind ze ook voor minder, maar dan wel met bijv. mindere papieren, een hobby fokker, iemand die er vanaf moet, etc. :)

Maar Glen vd Bonte parels staat bekend als een goede hengst met een hogere dekprijs, een nakomeling van hem zal niet snel voor een koopje te vinden zijn :)

TS, staat ze te koop bij een particulier of bij een fokker?

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 00:26

@Calanddra: Het is geen fokker, maar iemand, die zo nu en dan eens handelt in paarden en dan met name Tinkers, pony's en Friezen of kruisingen.

Tja, hoge dekprijs heb je bij het KWPN ook (bijv. 1800 ex btw). Zo hoog is het bij de Tinkers nog niet volgens mij. Hoop ik tenminste.

Weet iemand ook welke stamboeken blijven bestaan/ erkend blijven na de wijziging van het ministerie van 1 aug of 1 sept of rond die tijd?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 01:52

Mijn veulens gaan iig niet voor de prijs van die 2 jarige weg
dus als ze je aanstaat, zou ik zeker gaan kijken, scheeld je iig al 2 jaar voeren ;)

iedereen heeft andere eisen, dus als jij zegt dat die minder aanwezige sokken (bv) je niks uit maken zou ik zeggen ga maar eens kijken naar haar

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 02:23

Ik ken het paard niet en weet niet wat de vraagprijs is. Maar Glen staat erom bekend niet de meest zware tinkers te geven (blijkt ook uit je verhaal, maar dit is wat je zoekt dus perfect) maar in de Tinkerwereld vind ik die afstamming dus niet bijzonder waardeverhogend. Nogmaals, ik weet niet om welk paard het gaat, maar als ik het zo hoor lijkt een prijs rond 1750 euro redelijk.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 03:25

Is het de merrie die al heel lang op MP staat? Dat is zeker geen verkeerde merrie.

Ik heb mijn twenter merrie begin dit jaar gekocht voor 1400,-. Echter zitten er geen Tinkerpapieren bij, ouders onbekend, en nog nooit op een keuring geweest. Ze moest met enige spoed weg.

Momenteel is denk ik tussen de 1750,- en 2150,- reeel, maar ik denk dat je echt moet voelen hoe het tussen jouw en het paardje zit voordat je kan inzien hoeveel je haar waard vind. (Ik vond mn eigen (ondanks dr mindere conditie meer waard maar ben gekke Henkie niet, dus 1400,- (vp) was prima :P )

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:07

hier nog ene met een spoedje... €1300 euro voor mn twee jarige stamboek merrie van 153... dus ze zijn er wel!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:38

Denk dat het heel verschillend is. Wij zochten een maand geleden ook naar een merrie en heb ook 2 jarige merries van 3750/4000 gezien, mooie zware types met goede afstamming. Maar er staan er ook zat te koop voor idd rond de 1500/2000 dus tja...
Succes in ieder geval!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:26

Nuage schreef:
Ik ken het paard niet en weet niet wat de vraagprijs is. Maar Glen staat erom bekend niet de meest zware tinkers te geven (blijkt ook uit je verhaal, maar dit is wat je zoekt dus perfect) maar in de Tinkerwereld vind ik die afstamming dus niet bijzonder waardeverhogend. Nogmaals, ik weet niet om welk paard het gaat, maar als ik het zo hoor lijkt een prijs rond 1750 euro redelijk.

Ik ga mee met esme...

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:23

ik denk dat het belangrijker is hoe het paardje eruit ziet, wat er met haar gedaan is, en wat jou smaak is.
paardenmarkt ligt een beetje op zijn gat, dus de prijzen zijn ook wat gedaalt (overigens niet bij iedereen).
een normale vraagprijs van een twee jarige merrie ligt op dit moment tussen de 1750 tot 2250 euro!
wat ik persoonlijk een schappelijke prijs vind.

hier op bokt heeft renate85 ook een hele leuke twee jarige merrie t.k staan, echt een plaatje voor een hele nette prijs! :D misschien is het wat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:54

fayem89 schreef:
hier op bokt heeft renate85 ook een hele leuke twee jarige merrie t.k staan, echt een plaatje voor een hele nette prijs! :D misschien is het wat.

die is verkocht :o

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 11:22

Dank jullie voor alle info.

Hier kan ik zeker wat mee. Tja, als vervent sportpaardliefhebber ben ik nog niet zover om gelijk over te gaan naar een erg zware Tinker :D , maar dat ligt compleet aan mij, dus vandaar misschien deze tussenstap. Ik vond haar aftekeningen gewoon erg mooi...het sprak mij aan alsmede de mogelijke toekomstige schofthoogte en het niet enorm zware, maar hopelijk met het koelere karakter.

Voor mij is al snel iets koeler dan die bloederige sportpaarden en dat is ook wel eens lekker, dus vandaar.

@Lecy: ik weet dat je haar te koop hebt, maar het is voor mij op dit moment veeeeeeel te ver rijden aangezien ik herstellende ben van een whiplash nav een achteraanrijding. ;( Anders was ik zeker langs gekomen. :o

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:21

hoi Velencia2002, ga je het weer proberen. zelf zou ik ook rond de 2000 gaan zitten. maar het is wat de gek er voor geeft.

hopelijk krijg je nu een goede ervaring n de bonte knollen wereld :P

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 12:26

momo_lover schreef:
hoi Velencia2002, ga je het weer proberen. zelf zou ik ook rond de 2000 gaan zitten. maar het is wat de gek er voor geeft.

hopelijk krijg je nu een goede ervaring n de bonte knollen wereld :P

Hahahaha, ja het is nu ruim een jaar geleden en het blijft trekken. Wel blij dat "mijn gekochte" , maar doorverkochte leuke dame een super leuk nieuw huis heeft :D

Moet wel bekennen dat ik bij hen ook wel een leuke zag staan, maar als mensen zo walgelijk zijn dan koop ik daar niets meer...als is t het laatste paard op aarde :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:39

TS, dat is ook de enigste reden dat ik haar nu voor zo weinig weg doe, ze is echt een klap meer waard, maar ze staat idd erg afgelegen voor de rest van de wereld! Had ik dichter bij nl gezeten dan was ze echt al lang weg geweest ( denk ik. ) succes met het zoeken btw.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:02

Is de moeder ook bekend?

De prijzen gaan alle kanten op momenteel, je moet niet zo zeer vergelijken met wat er voor een ander paard betaald wordt. Maar of je het gevraagde bedrag over hebt voor dit paardje, anders is ze niet genoeg naar wat je zoekt.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:55

snowdon schreef:
Is de moeder ook bekend?

De prijzen gaan alle kanten op momenteel, je moet niet zo zeer vergelijken met wat er voor een ander paard betaald wordt. Maar of je het gevraagde bedrag over hebt voor dit paardje, anders is ze niet genoeg naar wat je zoekt.

Het ervoor over hebben en het ervoor willen betalen is bij mij wel een verschil :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:56

Dan niet doen ;)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:59

Ik kan ook proberen te handelen, maar vroeg mij gewoon af wat gebruikelijke prijzen zijn tegenwoordig voor Tinkers, omdat ik niet zo bekend ben aan die kant.

En dan heb ik het over prijzen, die ervoor betaald worden, niet de vraagprijzen, want vragen kun je alles, maar of je het ervoor krijgt :P

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:08

Net wat iedereen al aangeeft.
De aankoop prijzen van bijna alle paarden rassen zijn flink gezakt.
Kwpn fokkers verkopen goede veulens voor minder dan het dekgeld.
De Quarter wereld zit met vraagprijzen al op de helft van 3 á 4 jaar geleden.
Ook zie ik in de Tinker wereld de vraagprijs een stuk lager worden.

Je moet gewoon onderhandelen, er zijn zat Tinker eigenaren / fokkers die hun jonge spul aan de straatstenen niet meer kwijt raken.