Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juangi schreef:Ik heb bij mijn pony, Garrano ruin, helemaal niks. Ik laat het gewoon zo, doe er verder niks aan,niet in vlechten en ook niet doorkammen. De manen komen nu al onder de hals door en zijn voorpluk al over de neusriem....
Door vlechten groeit het haar niet extra, er word alleen voor gezorgd dat de haren minder snel afbreken waardoor de bos voller blijft.
nadita schreef:Ik heb mijn Fries zijn manen kort. Heerlijk makkelijk. Nooit in de knoop, nooit vlechten (behalve voor concours) en makkelijk met wassen.
En het staat hem nog hardstikke stoer ook.
crazyheart schreef:Ik vind het altijd zo zonde dat als je vlechten maakt en je je beestje op de wei zet en ze gaan knabbelen, dat je dan sneller de kans hebt dat er een hele vlecht afgeknabbeld wordt in plaats van een klein stukje..
Voor de rest vind ik het wel handiger, want ze groeien sneller en ze zitten niet in de klit.
Janine1990 schreef:nadita schreef:Ik heb mijn Fries zijn manen kort. Heerlijk makkelijk. Nooit in de knoop, nooit vlechten (behalve voor concours) en makkelijk met wassen.
En het staat hem nog hardstikke stoer ook.
Dat zou ik dus alleen doen als een fries ZE heeft... Dood en doodzonde...
Hoef je ook niet meer op de keuring komen opdraven volgens mij.