Prijzen haflingerveulens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelle27

Prijzen haflingerveulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:23

Ligt het nu gewoon aan mij,of zijn de prijzen voor veulens nu zo achterlijk laag.
Ik heb bij mijn merrie een mooi luxe hengstveulen lopen,met papieren,geen gebreken oid,bieden ze 75 euro.
Mijn merrie is een 1e premie merrie,vader is Winser G.
Het veulen is mooi zat,goed aan de maat,kan geweldig lopen.

Ik hoef echt geen hoofdprijs voor hem te hebben,vind een fijn tehuis veel belangrijker,maar vind 75 euro toch wel belachelijk.

Ik heb maar gezegd dat ze hem daarvoor wel een keer mogen komen borstelen.

Susyb

Re: Prijzen haflingerveulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:25

Nee 75 euro is echt te weinig .. Maarrrrrrr het ligt inderdaad niet erg hoog ;)

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:26

Het is net wat een gek er voor wil geven maar idd mensen bieden momenteel heel laag op haflinger veulens heb het wel vaker gehoord maar niet alleen van veulens ook van fokmerrie's

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:27

De markt ligt idd goed op zijn gat, hengstveulens gaan hier voor max 150 euro de stuk weg, zit vol papier bij.
Merrieveulens uit een predikaatrijke moeder heb je ook al voor een 300 euro dus ja....het is drama helaas...

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:28

Pfff,dan geef ik hem nogliever weg aan iemand die er goed voor is,dan dat ik een bod van 75 euro accepteer.
Zo gaat toch niemand meer fokken....

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:29

ellepelle27 schreef:
Pfff,dan geef ik hem nogliever weg aan iemand die er goed voor is,dan dat ik een bod van 75 euro accepteer.

Doen wij ook al een aantal jaar niet.. als het dekgeld 250 kost en je hengstje brengt maar 160 op.. tja leuk hoor fokken.. maar fokken = gokken.. dus wij doen het niet meer

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:31

Woow dat is vreselijk laag! Paardenmarkt daalt steeds meer en meer!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:31

ellepelle27 schreef:

Economisch gezien: ja: vraag en aanbod, maar niet elke fokker heeft dat inzicht gevonden.

Ik denk dat je er niet meer dan 200-300 euro voor kan verwachten op dit moment. Het zou nog wel eens zinvol zijn om het dier tot 3 jarige aan te houden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:32

Ik vind het echt belachelijke prijzen, dacht altijd dat de veulens zo rond de 400 euro minimaal uitkwamen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:32

Tja, het zijn over het algemeen nou niet echt dressuurtoppers (de enkele uitzondering daar gelaten), een veulen in het algemeen kost de eerste 3 jaar goed geld terwijl je er nog niet mee kunt wat je eigenlijk wilt doen: rijden of mennen bijvoorbeeld. En Haflingers zijn er zo verschrikkelijk veel, die kun je op iedere straathoek krijgen. Tenminste, hier. Ik zou daar ook niet veel geld aan uitgeven. Misschien dat 75 euro wel een beetje laag is, maar meer dan 150 euro hoef je hier ook niet uit te geven hoor, om een Haflingerveulen aan te schaffen. En de opmerkingen (maar dat was in een ander topic, zelfde thema) dat merrieveulens altijd duurder zijn... tja, dat is het alleen waard als je wilt fokken. Als je geen fokambities hebt, hebben die papieren en het feit dat het een merrie is geen meerwaarde.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:33

Wij fokken ook niet meer met haflingers voor de handel, ik fok uitsluiten met shetlanders maargoed daar hoef ik niet aan te verdienen gelukkig.
Afgelopen voorjaar heb ik onze laatste jaarling merrie goed kunnen verkopen, kwam uit een geheel oostenrijks gefokte elite merrie met een sportpredicaat vader, veulen zelf was reserve veulenkampioen geweest.
Zelfs daar heb ik voor moeten praten zoals ik nog nooit heb hoeven praten voor een verkoop maargoed, er was idd een gek die het ervoor over had :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:34

Ik zie dat jij in Duitsland woont; Wat betreft beleerde (en getrainde) Haflingers vond ik daar de prijzen juist heel veel hoger dan in NL. Maar bij veulens ligt dat dus niet zo.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:36

Als ik geen fijn tehuis voor hem kan vinden,houd ik hem idd maar aan,dan de opfok in met een new forest veulen.

Ik had idd ook gehoopt op een merrieveulen,maar helaas,er zat een slurfje aan.
Ik fok ook niet om er aan te verdienen,snap best dat je dan andere paarden moet gaan houden(als ik dan kijk wat ze op ons kwpn veulen bieden),maar had graag een merrieveulen gehad om mee door te kunnen fokken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:38

Maar Winser-G afstammingen zijn nog wel aardig populair volgens mij? Is wel een prima afstamming :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:38

Ik denk dat het tegenwoordig met het overgrote deel van de rassen al moeilijk genoeg is het geinvesteerde geld er alleen alweer uit te krijgen. Laats taan een paar centen winst te maken.

Phounix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:42

GamblersCup schreef:
En de opmerkingen (maar dat was in een ander topic, zelfde thema) dat merrieveulens altijd duurder zijn... tja, dat is het alleen waard als je wilt fokken. Als je geen fokambities hebt, hebben die papieren en het feit dat het een merrie is geen meerwaarde.

Ik vind een papierloze merrie nog meer waard dan een ruin (met papieren en premie's).
Simpelweg omdat je er aan kúnt verdienen. Als ik mijn merrie verkoop, zal dat voor meer zijn dan mijn ruin. (een ongekeurde hengst ruin ik sowieso voor verkoop) Ook al geeft de koper aan dat hij alleen zal rijden. Bijna elke merrie eigenaar wil op de duur een veulen fokken, of dat nu verstandig is of niet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:45

Phounix schreef:
Bijna elke merrie eigenaar wil op de duur een veulen fokken, of dat nu verstandig is of niet.

Eh... dit is een rare uitspraak. Weet je hoeveel mensen er een merrie hebben en gewoon NIET fokken? Begin eens te tellen hier op Bokt. Dan ben je over een maand misschien klaar. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:56

Het is niet alleen de 'crisis' hoor!! Je hebt en zult altijd blijven houden van die idioten die zoiets bieden!!
Je moet gewoon het geluk hebben dat je iemand vindt die het beestje op zijn echte waarde weet te schatten!!
Ik heb ook al meer een shet veulentje verkocht dat mensen een 'normale' prijs ervoor betaalden (terwijl er zó veel op o.a. marktplaats staan voor een appel en een ei) en dan krijg je later reacties hoe blij ze er mee zijn! En er zijn mensen bij ons geweest die ergens een pony bij ons vandaan hebben gezien en daar zo weg van zijn, dat ze bij ons komen kijken of er nog een pony te koop is :D
Hoe vaak je niet biedingen krijgt van bijvoorbeeld 20,00... :(
Ik vind het zulke onzinnige 'excussen' dat mensen bij een haf gaan kijken met de opmerking 'In Oostenrijk kan ik voor slachtprijzen veulen halen'...... (zou ik zeggen, ga je daar toch lekker heen :P ) Of dat ze meteen met de crisis op de proppen komen. Als je geen geld neer kunt leggen voor de aanschaf, moet je helemaal niet aan een dier beginnen!!
Men verwacht wel dat een diertje in goede gezondheid verkeert, goed in handen is geweest, liefst goede afstamming heeft, máár ze willen er eigenlijk niets voor betalen..... }:0
Hoop echt dat je een goed adres voor hem gaat vinden!

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 10:01

Begrijp me niet verkeerd,ik vind een goed adres het belangrijkste,en lukt dat niet,dan houd ik hem aan.
Ik geef hemook liever weg dan dat ik een bod van 75 euro accepteer

Lotusmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:04

Volgens mij is fokken vooral nog handig/leuk/verstandig als je van tevoren je doel helemaal helder hebt. Er wordt zoveel gefokt zonder na te denken, daar komen al die goedkope veulens vandaan!! Als je hem kunt houden, zou ik hem houden tot je een goed huis voor hem hebt waar je echt achter staat. En wie weet, kan hij zelf later dekkingen gaan doen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:06

Als je tegenwoordig nog een beetje geld voor je veulen wilt kan je het beste tinkers gaan fokken, dat wil nog een beetje, de rest is drama.
Ik heb een 2 jr merrie V. Neidhart, vraag er 750 voor, compleet geen reactie.

Wie weet kan ie later dekkingen gaan doen? Euh juist... Niet alles met ballen is automatisch een potentiele dekhengst :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:07

Of wat je zelf al schreef, een paar jaar in de opfok. Met 3 jaar zijn ze een stuk beter aan de prijs, mensen kunnen er direct mee beginnen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:07

Ikzelf begrijp het totaal niet verkeerd!!!
Wou dat ik het geld had om een paard te onderhouden, dan was ik zo komen kijken!! Zou het werkelijk niet in mijn hoofd halen om ook maar aan zo'n prijsje te denken!
Het kan er bij mij echt niet in dat mensen het over zulke prijsjes durven te hebben.
(persoonlijk zou ik al helemaal nooit bieden, maar een mailtje sturen of indien mogelijk bellen :P )
Ik zou me dan ook afvragen hoe goed iemand voor je paardje gaat zijn als hij/zij zo'n bod uit durft te brengen }:0

Phounix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:08

GamblersCup schreef:
Phounix schreef:
Bijna elke merrie eigenaar wil op de duur een veulen fokken, of dat nu verstandig is of niet.

Eh... dit is een rare uitspraak. Weet je hoeveel mensen er een merrie hebben en gewoon NIET fokken? Begin eens te tellen hier op Bokt. Dan ben je over een maand misschien klaar. :')

En tel eens op bokt alleen al de mensen die eerst een topic plaatsen dat ze een haflinger zoeken waarbij papieren niet uit maken omdat ze toch niet willen fokken, vervolgens bij een papierloze merrie uitkomen en later toch een topic plaatsen over welke hengst ze moeten kiezen om mee te dekken. (waarbij papieren toch niet uitmaken want de merrie heeft ze ook niet)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:09

Ik sta er echt van te kijken hoe laag de prijzen van Haflingers zijn :s
En dat mensen het maar normaal vinden! Ik bedoel, als ik de prijzen zie kan het niet anders dan dat mensen met verlies verkopen.

En inderdaad, paardjes moeten ook nog eens perfect en opgeleerd en 100% verkeersmak zijn...

:o?