Ik zie soms op bokt dat ze de voorpluk van hun shet onder de frontriem hebben, en soms zit die er ook gewoon overheen, of met een vlechtje onder de frontriem
nou heb ik ook een shet met een hele grote voorpluk en nou wil ik graag weten wat het beste is of wat fijner is??
sorry voor de vage tekst en titel maar ik weet niet hoe ik het anders moet vragen
Tigra_
Geplaatst: 14-06-11 15:03
Als het een wat ruimere frontriem is kun je er best een voorpluk ondersteken. Als de frontriem krap is zou ik dat niet doen omdat het dat te veel "trekt" achter de oren. Verder kun je een vlecht doen als de pluk voor z'n ogen hangt.
Ik doe meestal een stukje onder en een stukje boven de (men)frontriem en dan vlecht ik het in, zo kan mijn pony het hoofdstel niet uitgooien! Maar als hij dat niet zou doen zou ik hem er gewoon over doen, vind ik het mooiste.
ligt er inderdaad aan of de frontriem wat ruim zit of juist wat strakker, mijn shet heeft ook nogal een grote voorpluk, ik doe meestal een vlechtje en dan onder de frontriem, ook omdat de frontriem nogal ruim zit, maar als ze draaft en ik heb de voorpluk er over heen, 'tikt' ie namelijk op der hoofd en dat lijkt me niet erg prettig voor haar, dus ik doe het ook om het voor haar fijner te maken
shaddy82
Geplaatst: 28-08-11 15:23
meestal er overheen, en gewoon los soms een vlechtje erin
Op de shetland eilanden geleerd, er overheen en de pluk gedeeld door de helft aan weerzijde van de windriemen dan waait het ook niet tussen de oogkleppen, zodat ze nog wel kunnen kijken en niet verblind worden door hun eigen haar.