Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
essiesilly schreef:mijn hengstveulen van vorig jaar staat op mijn werk (stal belvedere in hoeven) top opfok gaan altijd naar buiten op het gras ook in de winter (dan krijgen ze hooi bij gevoerd en gaan ze s avonds naar binnen krijgen dan 2x perdag brok en ook nog hooi s avonds) zomers staan ze dag en nacht op de wei en worden 1x in de 2 weken omgezet naar een schone verse wei
echt super geregeld! de weides zijn altijd droog (liggen hoog en is zand grond) en er is super toezicht! (weides liggen rondom het bedrijf)
paarden worden netjes bekapt, ontwormd door mestonderzoek en optijd geent, er is dagelijks een dierenarts aanwezig omdat haar paard daar op stal staat
voor een merrie weet ik het nog niet, die heb ik nu eigenlijk altijd aan huis lopen maar ik zag op internet eiffel opfok in duitsland, dat leek wel perfect! ga ik toch eens een keer heen om te kijken!
lotte002 schreef:bedankt iedereen voor de info
Heeft er iemand toevallig ervaring met de rosahoeve in vuren?
salitka schreef:Ik heb op dit moment mijn veulen in Groot ammers in de opfok staan, een super plek!! Voor mij was het erg lastig om de juiste plek te kiezen. Ik ben zelf wel een beetje een zeikerd, ben gewoon zuinig op mijn beestje en ik wil graag dat de mensen van de opfok dit ook zijn. Het is tenslotte mijn Topper haha! Maar echt ik heb enorme mazzel hoor, en heb er geen seconde spijt van dat ik haar daar heb neergezet.
kijk maar eens op http://www.muilwijkhorses.nl